[php+javascript] Datum pakken ..

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ok, ik heb een klein probleempje welke naar mijn mening wel makkelijk opgelost kan worden voor mensen die javascript aardig onder de knie hebben..

Ik ben bezig met een soort partyagenda. Wat ik wil is dat een javascript ervoor zorgt dat een pagina geladen wordt met de huidige maand en jaar..

ik heb archive2.php.. stel : ik open het bestand in me webbrowser, wat ik dan wil is het volgende =======> met een javascript ervoor zorgen dat de maand (month) opgezocht word, dus in dit geval februari = maandnr. 2. Vervolgens ook het jaar --> year = 2002.

Uiteindelijk krijg ik dus na het javascript het volgende : month=2 & year=2002

Kan ik op de een of andere manier van dit alles het volgende maken ==>
archive.php?month=2&year=2002

en dit met een refreshrate van 0 seconden openen?? dus uiteindelijk word : archive2.php -> archive.php?month=2&year=2002

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest...

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Waarom met javascript en niet gewoon in PHP?

| Toen / Nu

Verwijderd

Doe het alleen met php, werkt net zo makkelijk. Moet je gebruik maken van de date() funktie. Ik heb hier momenteel geen server om te testen en met php ben ik niet echt thuis, maar moet volgens mij iets zijn van:
PHP:
1
2
3
4
<?
$month = date(m);
$year  = date(Y);
?>

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 06:49 schreef KuiF33nD het volgende:
Doe het alleen met php, werkt net zo makkelijk. Moet je gebruik maken van de date() funktie. Ik heb hier momenteel geen server om te testen en met php ben ik niet echt thuis, maar moet volgens mij iets zijn van:
PHP:
1
2
3
4
<?
$month = date(m);
$year  = date(Y);
?>
Klopt:
PHP:
1
2
3
4
5
<?
$month = date(m);
$year  = date(Y);
echo "<a href=\"archive2.php?month=$month&amp;year=$year\">Archief</a>";
?>

:)

Dus dan hoef je helemaal niet met javascript te werken ;)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
damn :) inderdaad ja, en ik maar denken dat javascript nodig is..

maar het volgende, stel ik klik op archive2.php

deze voert dan het code uit zoals hierboven beschreven en krijgt als antwoord : month=2&year=2002

is er dan een mogelijkheid om deze meteen door te linken naar een ander pagina..bv dat ie archive.php?month=2&year=2002 laad in de browser

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ja
www.php.net/header
verder eerst maar eens wat meer in de materie duiken :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.