Opnemen van camera of tv naar AVI - Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Ik zit met een probleem.
Als ik mijn Hi8 camera aansluit op mijn videokaart, en vervolgens mijn beelden opneem op de pc, krijg ik als het beeld beweegd strepen zoals op de tekening ...
Dit heb ik ook als ik van de tv opneem :'(

ps : De foto hieronder is niet scherp, maar dit komt doordat het een bewegend beeld was ... Het dient louter als illustratie om aan te tonen dat er strepen zijn bij ELK bewegend beeld ...
Afbeeldingslocatie: http://users.online.be/~ghostsoft/opname.jpg

Ik neem op via het programma Asus-live.
Ligt het probleem aan het programma (software) of aan de hardware
Voor hardware specificaties ... zie onderaan mijn bericht.
Ik draai Win98se (Engels).
Het 'live' beeld op de monitor is perfect, maar de opname niet

bij het programma "asus-live" staat alles goed ingesteld, en de kwaliteit die je kan kiezen in het programma staat op 9 (Best quality)

Zijn er nog personen met deze videokaart en die ook deze problemen hebben ? zoja wat kan ik eraan doen ?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Dat heet aliasing.

En elk fatsoenlijk programma heeft daar filters voor. Ook VirtualDub.

• masaman
  • Niet online
Video op TV is interlaced, op je monitor non-interlaced.
Hier staat een uitleg van het hele technische verhaal.
Als je de gecapturde video weer afspeelt op je TV (via TV-out) komt het allemaal weer goed (beloofd ;)).

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 11:05 schreef masaman het volgende:
Video op TV is interlaced, op je monitor non-interlaced.
Hier staat een uitleg van het hele technische verhaal.
Als je de gecapturde video weer afspeelt op je TV (via TV-out) komt het allemaal weer goed (beloofd ;)).
Ik zal eens gaan neuzen op die site :)
bedankt ...

Verdere suggesties zijn welkom om camcorder (Hi8) opnamen op een goede manier op te slaan als AVI . Nadien wil ik er een DivX van maken oid. (links, proggie's, ...) 8:)

Wat ik mij afvraag is : Ik ken iemand die veel opneemt van zijn camcorder, en deze gebruikt een kaart van Pinnacle (DC10 of zoiets). En die persoon heeft dit NIET in zijn beelden. Als ik mij zo'n kaartje koop zijn de problemen die ik heb ook van de baan ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)