Toon posts:

Internet op één PC ineens traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb thuis een netwerkje van twee computers. Op PC één (de server) werkt alles naar wens, het gaat in een lekker tempo. Op PC twee gaat het ineens niet zo goed meer, hoewel mijn verbinding altijd perfect is geweest gaat hij op deze computer ineens ontzettend traag. De meeste pagina's kan ik niet eens meer bezoeken. Het vreemde is dat MSN het nog wel gewoon prima doet maar AIM niet meer. Ook contact maken met Outlook Express geeft problemen. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik het probleem op kan lossen? Het ligt niet aan quicknet want zoals gezegd, op de andere PC zijn de snelheden normaal, het moet dus binnen het netwerk liggen.

Bij voorbaat dank, Jelle.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

half werkende netwerk kabel ???

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 01:06 schreef ZHo3Rd het volgende:
half werkende netwerk kabel ???
Hij heeft het altijd goed gedaan (al meer dan een jaar!) alleen nu ineens niet meer. MSN en het lokale netwerk doen het nog perfect.

Verwijderd

proxy opnieuw installe ? of netwerk/tcp-ip effe opnieuw er in zetten (softwarematig) anders wordt t kijke naar netwerk kaartjes

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Wat gebruik je voor internet sharing? En hoe is je netwerk opgebouwd? (Coaxiaal of UTP met hub/switch e.d.) Ietsjes meer info helpt ons ook wat meer op weg. Heb je bijvoorbeeld een proxyserver op je eigen server waarvan de cashe vol zit of andere server software draaien? Probeer eens te achterhalen of je niet per ongeluk een trojan horse op die PC hebt draaien. Er zijn talrijke proggies om je poorten te scannen of er misschien spyware/trojan horses geinstallerd zijn. Wat je ook kunt proberen is om de kabel te vervangen door een ander. Kijk eens bij je instellingen van je client (of server) half duplex/full duplex. Je ziet er kan van alles mis zijn. Laat maar weten wat je geprobeerd hebt en waar je zelf aan denkt.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

aan duplexing kan het niet liggen zelfs met 10 mbit is mail en web snel !

Verwijderd

staat gateway goed ?
?

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Als de een half is ingesteld en de ander full (dus niet op automatisch) dan kun je toch een hoge colision gehalte krijgen. Ik dacht dat dat je netwerk ook enorm kon vertragen. (Hang me er niet aan op hoor, kan het inderdaad ook mis hebben.)

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

als je unschielded kabels gebruikt kijk dan even of er geen stroom snoeren te dicht omheeb gedraait zitten

Verwijderd

dat probleem heb ik is bij een klant gevonden, maar daar werkte IE nog prima en mail was geen prob, ok het was wel langzamer maar het werkte nog wel

Verwijderd

Topicstarter
Zoveel verstand heb ik niet van mijn netwerkje. Ik maak gebruik van sygate en een hup. Het is volgens mij geen trojan want via netstat zie ik geen bijzondere verbindingen. Ik heb ad-aware en norton 2002 er overheen laten gaan en beide vonden ook niks. De kabel ligt niet langs elektrische draden en ik heb niks aan mijn instellingen verandert. Er is ook geen continue informatie overdracht via mijn lokale netwerk gaande en ook Zone Alarm geeft geen dataverkeer aan.

Verwijderd

bij duplexing geld er ook voor een netwerk dat de laagste waarde wordt aan gehouden voor de connectie in 1000/100/10

Verwijderd

al geprobeerd met het omleggen van kabels en de hup ook uit te sluiten ?
trouwens ik heb in het verleden winroute 4.1 keer gedraait
en dat gaf geen problemen ! sygate is slow !!!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan het dan dat ik voor vandaag nooit problemen heb gehad met een trage verbinding? (een jaar lang)
PS. Ik gebruik trouwens geen proxy.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb jij al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem, allen ik heb een iets andere opstelling:

Ik maak verbindning via een getweakte alcatel modem (is nu dus een router) die rechtstreeks zit aangesloten op de hub. Er zijn drie pc's in het netwerk (2x win XP en 1x win 95) en 1 win XP pc en 1 win 95 pc hebben gewoon snel internet.

Op de derde pc daarentegen is het ineternet supertraag. Met een speedtest haalde ik snelheden van maximaal 5 kb/s.

Ik heb al geprobeerd om de kabel rechtstreeks van de modem naar de computer de leggen maar dit maakte geen verschil.

Verwijderd

dit klinkt alsof de firewall iets blokkeert, doe je firewall uit (misschien opnieuw opstarten) en kijk nog eens.

Verder zou het ook kunnen liggen aan p2p shit. Dat je upload vol zit. Stel een limiet in hoeveel mensen bij je mogen downen.

Verwijderd

heb ik ook de laatste tijd soms doet me internet het gewoon niet maarja heb CHELLO he chello suckzzzz :7

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik draai geen andere programma's die gebruik maken van het internet.

Ook wanneer ik de firewall afsluit is het internet nog steeds traag, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
Pagina: 1