Wat is de BEST PCI videokaart volgens de mensen?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 22:52

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Topicstarter
Ik zoek een goeie videokaart voor mij ouwe pentium 233 mmx
met 136mb EDO ram nogwel :-)

Ik d8 zelf aan als ik er nog aan kan komen of als iemand het toevallig heeft hier een 3dfx voodoo 5 5500 PCI met 64mb
video geheugen of is dat te veel?

En anders dacht ik ik wil een videokaart met een Nvidia Chipset een Geforce 2 MX PCI ofzo. Ik heb er bij creative.com een gezien. Ook is TV-OUT wel meegenomen.
Mijn wensen zijn een merk kaart met Nvidia chipset
en moet dus geen agp zijn. En liefst 64mb. Of ben ik nu zo dom dat dat te hoog gegrepen is voor een PCI slot en die dingen niet voor nix gemaakt worden ergens door A merk fabrikanten. Laat staan eigenlijk voor me pentium 233.
Maar ja dat ding ligt meer uit mee kaar dan in elkaar
dus het ziet er wel leuk uit als er zo'n stoere kaart in zit ( B-)
Maar ik kan die krengen bij geen een hardware fabrikant op de website vinden. Is zo'n noname kaart dan wat? Uit de pricewatch van tweakers. Ik weet het niet meer :? Ik word gek van het aanbod! :'( Ik kan niet meer kiezen. |:( HELP!!!

Kan iemand me advies geven? Of moet ik maar al me PCI en ISA sloten volproppen met videokaarten >:)

Ik ben benieuwd op een reactie.

Laterzzzzz

Speedtouch freak

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Volgens mij heeft een VooDoo 2 al meer power dan je CPU aan kan. Dus als je extreem wilt doen zou ik een VooDoo 3 of TNT 1 / 2 ergens proberen te ritselen. Nieuw kun je er denk niet meer aankomen maar daarvoor is vraag & aanbod.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Een v3 is perfect voor jou systeem, beetje oc'en en je kunt Q3A weer verder spelen :P

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 20:14

GeeBee

Oddball

Neem een 32MB TNT-2 kaartje. Niet duur en best goed nog.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

je wilt een Voodoo 5 5500 gebruiken met een MMX 233?

|:(

dom dus, dan betaal je voor een kaart waar je toch nooit alles uit kunt halen, met een voodoo 2/3 of een TNT (1 of 2) kun je misschien nog net het onderste uit de kan halen, maar ik denk dat je met een nieuwere kaart je geld weggooit

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Misschien dan ook ook nog een EVERTECH processor ga kopen voor dit prut schroot. Dat is een overdrive processor met een vette kooler er op. Het gaat om de Spectra 400
Die kan ik kopen voor 314 gulden. www.evertech.com ( Ja ik reken nog in guldens) Jammer dat die niet in de Pricewatch van tweakers staat. Maar ik heb hem gezien bij zerosix.nl Sommige denken misschien dat ik een gaatje in me kop heb :o maar ik ben gewoon gehecht aan dit apparaat. Hij doet al 6 jaar trouwene dienst! En loopt nog perfect omzicht vind ik. ;)

Andere zullen nu natuurlijk zegen: Ja, vind je het gek...
je bent niks beters gewendt. Ja, maar ja ik wil het gewoon he :-)

Maar effe toe de point...
Zou het veel schelen dan bijvoorbeeld met q3 arena als ik bijvoorbeeld een Geforce 2 kaart want die wil ik toch ergens maar weet niet welke :? voor een pci slot zou nemen

Speedtouch freak

Verwijderd

mmhz,
ik heb zelf ook een tijd lang een 233 mmx gehad.
ik moet eerlijk zeggen dat ik met een voodoo2 (12mb) nog redelijk kon cs'en. Je moet alleen wel ff wat sd-ram kopen... (als dat erin past). En ik had er zo'n matrox van 220mhz inzitten die 4 mb geheugen had... Zorg wel dat je samen met die v2 een goede 2d kaart hebt...
PS. voodoos kun je lekker makkelijk overclocken! in de autoexec.bat :P

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik wil niet lomp doen maar die Spectra is geld weggooien. Dat ding kost meer als 300 gulden voor nog niet eens zo een snelle upgrade. Als ik jou was zou ik eens gaan kijken voor een goedkoop moederbord + Duron. Hierdoor ga je 2 tot 3 keer zo snel als met de Spectra en heeft een nieuwe videokaart ook echt zin.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25

Jaymz

Keep on moving !

HA -> VB :)

Volgens mij is dit vooral 'ervaring opdoen' enzo. Maar daar wordt in dit topic al aardig aan gewerkt 8-)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik ken iemand met een PII 266 en een GeForce 256, da's net een mooie combinatie.

TNT2 / Voodoo3 is mooi.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
v2 SLI wil ook wel, maar dan moet je
wel 3 PCI sloten vrij hebben

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 00:53 schreef O.D.Smolik het volgende:
Een v3 is perfect voor jou systeem, beetje oc'en en je kunt Q3A weer verder spelen :P
Ik ben ergens een leek! Is een v3 een voodoo 3 soms? :?

Speedtouch freak

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Ik heb zo'n PCI GeForce 2MX-400 met 64 MB. Ik kwam hem tegen in een winkel en aangezien ik toch een secundaire kaart nodig had voor een 2e scherm kon ik die curiositeit niet laten liggen. Voor PCI zie ik normaal voornamelijk MX200s of oudere chips. Een groot voordeel ivgl met andere PCI kaarten is dat je gewoon de nieuwste Nvidia drivers kunt gebruiken.

Qua 3DMarks scoort hij een fors stuk lager dan een vergelijkbare AGP-kaart. Maar de meeste spelletjes draaien best nog wel redelijk, tenminste met een Athlon 1400. Niet dat ik vaak 3D op dat scherm zet.

Mijn kaart is overigens van het illustere merk 'Palit' en ik kocht hem bij Overseas in Amsterdam. Ik geloof dat Gainward ook nog wel eens PCI kaarten maakt maar volgens mij zijn er verder weinig grote merken die nog de moeite doen om actuele chips naar PCI te transplanteren. Creative vind ik maar een beetje weird met 64 bit DDR ipv 128 bit SDR en dat soort dingen.

Yeah well. The Dude abides.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 02:10 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
v2 SLI wil ook wel, maar dan moet je
wel 3 PCI sloten vrij hebben
En van deze taal snap ik al helemaal nix?
3 pci sloten vrij? Kan ik 3 monitoren koppelen ofzo?
Ik hoef maar 1 beeld geen 3. Ik kijk nu al 4kant en scheel
laat staan met 3 monitoren. Als ze een stralings meter op me zeten slaat die helemaal op tilt! (8>

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 02:15 schreef Biff het volgende:
Ik heb zo'n PCI GeForce 2MX-400 met 64 MB. Ik kwam hem tegen in een winkel en aangezien ik toch een secundaire kaart nodig had voor een 2e scherm kon ik die curiositeit niet laten liggen. Voor PCI zie ik normaal voornamelijk MX200s of oudere chips. Een groot voordeel ivgl met andere PCI kaarten is dat je gewoon de nieuwste Nvidia drivers kunt gebruiken.

Qua 3DMarks scoort hij een fors stuk lager dan een vergelijkbare AGP-kaart. Maar de meeste spelletjes draaien best nog wel redelijk, tenminste met een Athlon 1400. Niet dat ik vaak 3D op dat scherm zet.

Mijn kaart is overigens van het illustere merk 'Palit' en ik kocht hem bij Overseas in Amsterdam. Ik geloof dat Gainward ook nog wel eens PCI kaarten maakt maar volgens mij zijn er verder weinig grote merken die nog de moeite doen om actuele chips naar PCI te transplanteren. Creative vind ik maar een beetje weird met 64 bit DDR ipv 128 bit SDR en dat soort dingen.
Kijk dit zijn nu de antwoorden die ik wil hebben :-) ( B-)
bedankt Biff met jouw ken ik praten! ;)

Speedtouch freak

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
ik heb tijden met een 200 MMX en een voodoo 3 PCI gegamed..

nou, je kon veel zeggen, maar qua framerates haalde ik met CS meer als menig gamers met een TNT2 met 32 Meg geheugen, en soms nog meer als mensen met een Geforce 256..

Voodoo rulez gewoon, lekker overclocken, en je hebt een vet goeie kaart..

Btw als je die voodoo 5 PCI goedkoop kunt krijgen, gewoon doen man, je kunt wel over frames gaan zeiken, maar dan heb je tenminste een echte videokaart in je bak zitten, in plaats van die "net zo duur als een complete pc en mega opgehypete" klotekaarten van Nvidia..

sorry, niks tegen Nvidia, maar 3Dfx blijft gewoon GOD..
:+

en helaas is GOD dood..... ;(

Verwijderd

Ik d8 dat G0D onsterfelijk was :? :P

ontopic: haal gewoon een tnt2/voodoo3.. voodoo5 is een beetje overkill voor zo'n ding en een GeForce2 MX ook!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:55

inXs

known as inXs

Op donderdag 21 februari 2002 02:15 schreef lSltAlKeR het volgende:

[..]

En van deze taal snap ik al helemaal nix?
3 pci sloten vrij? Kan ik 3 monitoren koppelen ofzo?
Ik hoef maar 1 beeld geen 3. Ik kijk nu al 4kant en scheel
laat staan met 3 monitoren. Als ze een stralings meter op me zeten slaat die helemaal op tilt! (8>
Als je bijvoorbeeld 2 voodoo2 kaarten koopt van 12mb, dan kan je die door middel van een sli kabel (die erbij zit) aan elkaar koppelen.. Dit is denk ik de beste oplossing voor jou systeem om het onderste uit de kast te kunnen halen! Je hebt trouwens maar 2 PCI sloten nodig.. En een normale 3d kaart dus in totaal inderdaad 3 pci sloten..

Ofwel: achteruit je pc steken dan 3 stekkertjes waar een kabeltje inkan. 2 van je voodoo's 1 van je normale 3dkaart (maakt niet uit welke die gebruik je toch niet) Je koppelt die 2 voodoo's dus aan elkaar (niet via die uitgangen maar via een ander uitgangetje, maar dat wijst zich vanzelf). Dan gaat er vanuit 1 van die voodoo kaarten een kabel je "normale" 3dkaart in.. Als het goed is heeft ie 2 aansluitingen (altans de meeste oude wel).. En vanuit je "normale" 3dkaart gaat er een kabel naar je scherm.. Dit is echt een super oplossing!

superB

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk Deze topics heb ik nou wel genoeg gezien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.