zelfbouw speakers Tilburg

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

ik heb zojuist m'n 2e-hands aangeschafte voorversterker (Nad 106) aangesloten op m'n eindversterker (Studer A68). Nu wordt het tijd voor een mooi stel boxen, en zelfbouw is me daarbij sterk aangeraden.

Weten jullie goede winkels die me hierbij kunnen helpen in de omgeving van Tilburg? De beste winkel hiervoor die ik in de search ben tegengekomen is Speakerenco, maar de dichtsbijzijnde vestiging zit in Rotterdam. Ik zoek zo'n winkel maar dan in de buurt van Tilburg. Ik ben dus een leek op het gebied van zelfbouw, dus met "kijk in de conrad-gids" kan ik niks. Ik wil een zelfbouw luisteren in de winkel, als ik dan een erg goede tegenkom wil ik die gaan nabouwen. Veel advies heb ik dan ook nodig. Die vraag ik hier niet, ik vraag enkel om winkels die mij hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Pelican

Verwijderd

Tilburg en Rotterdam vallen voor iets als speakers waar je toch een jaar of 10-20 mee wilt doen voor mij in de categorie 'dichtbij' hoor...

• pelican
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 00:54 schreef MREn het volgende:
Tilburg en Rotterdam vallen voor iets als speakers waar je toch een jaar of 10-20 mee wilt doen voor mij in de categorie 'dichtbij' hoor...
Heb je op zich wel gelijk in, maar als er zo'n winkel in Tilburg zit is dat toch een stuk eenvoudiger, aangezien ik er toch aardig wat keer heen zal moeten als ik er serieus aan ga beginnen. Eerst eens wat luisteren, een keer versterkers mee en luisteren, info halen, materialen halen... Denk niet dat ik er dan nog ben.

ps. Darman thanx. Die site lijkt trouwens wel heel erg op die van speakerenco.

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op donderdag 21 februari 2002 01:06 schreef pelican het volgende:

[..]

Heb je op zich wel gelijk in, maar als er zo'n winkel in Tilburg zit is dat toch een stuk eenvoudiger, aangezien ik er toch aardig wat keer heen zal moeten als ik er serieus aan ga beginnen. Eerst eens wat luisteren, een keer versterkers mee en luisteren, info halen, materialen halen... Denk niet dat ik er dan nog ben.

ps. Darman thanx. Die site lijkt trouwens wel heel erg op die van speakerenco.
een keer versterkers mee en luisteren

Jij moet die speakers mee naar huis krijgen (en dat doen ze ook hoor) want dan krijg je het beste geluid in jouw eigen omgeving. Want zo'n winkel is toch altijd anders dan jou huiskamer of slaapkamer.

Ik heb zelf ook zelfbouwers en dat is werelds. Op mijn site staan ze mijn zelfbouwers.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• pelican
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 12:51 schreef Fireman het volgende:

[..]

een keer versterkers mee en luisteren

Jij moet die speakers mee naar huis krijgen (en dat doen ze ook hoor) want dan krijg je het beste geluid in jouw eigen omgeving. Want zo'n winkel is toch altijd anders dan jou huiskamer of slaapkamer.

Ik heb zelf ook zelfbouwers en dat is werelds. Op mijn site staan ze mijn zelfbouwers.
Heb je ook gelijk in op zich, alleen zit ik hier in een studentenkamertje met gipswanden en houten vloeren... Ik zit hier nog +/- 1,5 jaar... Dus als ik zelf ga bouwen kan ik die kamer niet als "referentiekader ?" gebruiken.

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op donderdag 21 februari 2002 13:20 schreef pelican het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in op zich, alleen zit ik hier in een studentenkamertje met gipswanden en houten vloeren... Ik zit hier nog +/- 1,5 jaar... Dus als ik zelf ga bouwen kan ik die kamer niet als "referentiekader ?" gebruiken.
Heb je ook gelijk in op zich Stop woord :)

Maar weet je al naar wat voor "ruimte" je gaat in de toekomst?

Een ruimte met houten vloeren geven een extra diepe/lage klank omdat de vloer als het ware een klankkast wordt.

Ik heb het zelf ook gehad in mijn oude flatje nu zit ik in een nieuwbouwflat/appartement en alles klinkt eigenlijk een stuk "killer"

Het zal ook uitmaken of je vloerbedekking neemt of zeil/houtenvloer(pakket)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
Je kan een de 'opera' in Oisterwijk proberen, die kunnen je vast verder helpen....

Verwijderd

Of misschien ACR, zit op hoek Korvelse weg schuin tegenover CVT.
Vroeger had ACR nog wel speakers voor zelfbouw, tegenwoordig zitten ze meer in auto-hifi...
kijk zelf maar's

Verwijderd

En i.d. speakerland in Oss is vanouds goed uitgerust.

Verwijderd

Nog wat, Radiobeurs, heb ik ooit visaton high-end speakers gehaald, nergens toen goedkoper....

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 21 februari 2002 22:16 schreef rickyenslingertje het volgende:
Vroeger had ACR nog wel speakers voor zelfbouw, tegenwoordig zitten ze meer in auto-hifi...
kijk zelf maar's
ACR had inderdaad heel leuk speaker spul, vroeg me gisteren nog af of ze nog bestonden (zag een advertentie in een oud tijdschrift)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• pelican
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 22:16 schreef rickyenslingertje het volgende:
kijk zelf maar's
Korvelse weg is niet ver weg. Zal van de week eens langsgaan. Thanx.

En radiobeurs... Weet niet. Heb daar ook fabrieksluidsprekers gezien die bij bijv. Stassen stukken goedkoper waren. Heb het idee dat ze daar wat prijzig zijn. Kzal daar eens informeren voor zelfbouw. Bedankt voor de tips!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op donderdag 21 februari 2002 22:20 schreef rickyenslingertje maar liefst 3 berichten die makkelijk bij elkaar konden.
Wil je de HK in jong? :)

on-topic: Ik zou, als ik jou was, gewoon naar Rotterdam gaan. Hoe lang is dat met de trein? Uurtje of anderhalf ofzo? Maar goed, als je een goed resultaat wilt, dan moet je daar gewoon tijd, geld en moeite in stoppen. Oftewel, imho, naar Rotterdam! :)

Succes ermee.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op vrijdag 22 februari 2002 00:01 schreef Hillie het volgende:

[..]
Oftewel, imho, naar Rotterdam! :)
Mijn aardrijkskunde is niet meer wat het geweest is, maar ligt oss niet dichterbij tilburg?
Speakerland zit namelijk in oss...

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op vrijdag 22 februari 2002 00:15 schreef Lampje het volgende:
Mijn aardrijkskunde is niet meer wat het geweest is, maar ligt oss niet dichterbij tilburg?
Speakerland zit namelijk in oss...
Ik zou niet weten waar die tent ligt. :) Maar goed, dat is ook een optie. Of desnoods naar allebei. Zoals ik eerder zei: tijd, geld en moeite investeren levert ook wat op! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
Op donderdag 21 februari 2002 22:22 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

ACR had inderdaad heel leuk speaker spul, vroeg me gisteren nog af of ze nog bestonden (zag een advertentie in een oud tijdschrift)
ACR bestaat nog aan de korvelseweg! Deze is alleen voor 99% verdergegaan in car-audio. Voor home-audio is de eigenaar verdergegaan met de 'opera' in oisterwijk....

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

ACR regeert....

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 22 februari 2002 10:32 schreef Wekkel het volgende:
ACR regeert....
... :7 >:)

conrad heeft nit zulke perfecte speakersetjes alhoewel die visaton wel erg leuk zijn.

Maar je kan net zo goed ff bellen met speaker&co

suc6

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Conrad is ideaal om eens budget te stoeien met deze materie..

• pelican
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 13:11 schreef Wekkel het volgende:
Conrad is ideaal om eens budget te stoeien met deze materie..
Wil het wel meteen goed doen :)

Maar ok, gewoon naar Rotterdam dus of Oss, ik moet gewoon niet mouwen... Kan ik vast planken schuren in de trein >:)
Pagina: 1