Toon posts:

geheugen wissen

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik miss een vreemde vraag, en ik weet ok niet of dit het juiste gedeelte is van het forum om het te vragen,
maar ijn er programma's die je interne geheugen kunnen leeeg maken??
want als ik mijn pc start met 512 mb intern ddr
heb ik ongeveer 74 procent over
en als mijn pc langer dan een dag aanstaat zonder te reboten heb ik op het einde maar 40 procent en dan gaat alles veel trager.
zijn er programma's voor om deze dingen tegen te gaan
alvast bedankt

Verwijderd

windows2000

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

R :+ FL

mjah .. 't klinkt zo wellicht wat bot, maar 't is wel waar :Z

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

I D D

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
gebruik je windhoos ME?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

maar er zijn idd ook progjes voor, iets als memcleaner ofzo, dat weer ik niet meer precies, ff op download.com zoeken, daar staan er vast wel een paar.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op donderdag 21 februari 2002 00:27 schreef MREn het volgende:
windows2000
hoe doe je dat daarin? :?
* Sequence heeft win2k met vaak vollopend geheugen :o

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

Opa

Nu Multifocaal!

MemMax.

Je moet versie 1 hebben, die is nog freeware.
Overigens kan je niet zonder dit proggie als je Windows Meer Ellende draait.

http://www.davecentral.com/projects/memmax/

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
ik heb namelijk Windows Xtra Problemen

Verwijderd

ram idle toch ook ???

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op donderdag 21 februari 2002 00:32 schreef Sequence het volgende:

[..]

hoe doe je dat daarin? :?
* Sequence heeft win2k met vaak vollopend geheugen :o
:?

Doe je tog wat verkeerdtd !!

.. ik heb net de boel weer ff opgefrist met een nieuwe HD erbij en geen denken aan om WinXP er op te doen!! Ik bedoel .. what's tha point?! Hij draait retestabiel en eigenlijk 0,0% klachten! :z

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Ik gebruik zelf MemTurbo

http://www.memturbo.com/

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op donderdag 21 februari 2002 00:37 schreef ing._Buttje het volgende:

[..]

.. ik heb net de boel weer ff opgefrist met een nieuwe HD erbij en geen denken aan om WinXP er op te doen!! Ik bedoel .. what's tha point?! Hij draait retestabiel en eigenlijk 0,0% klachten! :z
mwoah, kheb niks extreems draaien en altijd rond de 100mb in gebruik.. loopt nie vol maar moet toch leger kunnen.. :?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Hier mijn Taskmanager van Windows 2000 SP2 na een hele avond Streaming Media, ftp, IRC, Email, Messenger en surfen.
Let op de Peak waarde, die ligt hoger dan de huidige waarde. MAW er is geheugen teruggeclaimd. Zal je met WinME nooit zien. Weg is weg, tenzij met een proggie als MemMax.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/task.gif

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07

Dark

who tweaked the light?

Eigen ramcleaner/ramdefragger:
- Maak een nieuwe .txt file op je desktop.
- open deze en zet als inhoud de regel:

Mystring = Space(80000000)

- sluit af/sla op.
- rename de file naar (b.v.) freemem.vbs
- klik de file aan om het 'script' te draaien

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op donderdag 21 februari 2002 00:46 schreef Dark het volgende:
Eigen ramcleaner/ramdefragger:
- Maak een nieuwe .txt file op je desktop.
- open deze en zet als inhoud de regel:

Mystring = Space(80000000)

- sluit af/sla op.
- rename de file naar (b.v.) freemem.vbs
- klik de file aan om het 'script' te draaien
en dat doet?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op donderdag 21 februari 2002 00:45 schreef Sequence het volgende:

[..]

mwoah, kheb niks extreems draaien en altijd rond de 100mb in gebruik.. loopt nie vol maar moet toch leger kunnen.. :?
Dunno ... heb 384MB en meestal heeft ie wel 150 á 170MB in gebruik, maar dat zal wel zo ze redenen hebben :? ... Systeempje is lekkah snel iig!! 8-)

Als ik PSP met wat pics open, dan wordt 't wel steeds meer .. net hoeveel pics je opent en bewerkingen in 't geheugen hebt staan. 512MB is niet overbodig, maar niet noodzakelijk ...

• Dark
  • Laatst online: 10:07

Dark

who tweaked the light?

Op donderdag 21 februari 2002 00:51 schreef Sequence het volgende:

[..]

en dat doet?
ff een groot stuk ram vrijmaken en (edit: met als gevolg dat...) alles wat op dat moment niet perse nodig is naar de pagefile verplaatsen. daarna wordt het ram weer vrijgegeven.

met je taskman kan je de werking controleren, ik was eerst ook sceptisch, maar het werkt weldegelijk. soms win je zelfs de 2e keer nog wat ;)

Je kan het getal nog varieren naar gelang het beschikbare ram.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op donderdag 21 februari 2002 00:40 schreef Silvershadow het volgende:
Ik gebruik zelf MemTurbo

http://www.memturbo.com/
Sinds ik dat een keer gebruikt heb krijg ik spontane reboots. Dus ik heb 't er snel vanaf gegooit en alles gaat weer als vanouds (zonder problemen :) )

Ik ga eens dat "memmax" proberen, 's kijken of die wel een stabiel systeem overlaat.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 21 februari 2002 00:37 schreef ing._Buttje het volgende:

[..]

Ik maar veel mee maar deze vind ik heel bijzonder 8-) *D

Verwijderd

ik weet niet hoe jullie allemaal aan zoveel geheugen gebruik komen, ik gebruik maximaal 170 mb geheugen (win xp)

edit: daar klopte iets niet :P ik heb nu heel veel open staan, wat ik meestal wel heb en heb memturboII aan en daar staat 70 MB vrij :D

• VinnieM
  • Laatst online: 29-11-2024
Op donderdag 21 februari 2002 00:45 schreef victorvo het volgende:
...
Let op de Peak waarde, die ligt hoger dan de huidige waarde. MAW er is geheugen teruggeclaimd. Zal je met WinME nooit zien. Weg is weg, tenzij met een proggie als MemMax.
...
Dat is natuurlijk onzin, dat 'weg is weg'. Natuurlijk wordt er wel geheugen teruggeclaimd onder W9x, anders zou je na een paar mem-intensive tasks (bijv. een paar spellen) al moeten rebooten. Het is echter wel zo dat W9x wat slordiger omgaat met het geheugen, er blijft nogal eens wat achter in het geheugen en de diskcaching is niet zo efficient als onder W2k/XP.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

vinnie, u r right!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

als ik pc opstart en heb windows me dan gebruikt ie maar ongeveer 32mb en heb 384 duzz bij mij isa alles goed.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 22 februari 2002 10:03 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, dat 'weg is weg'. Natuurlijk wordt er wel geheugen teruggeclaimd onder W9x, anders zou je na een paar mem-intensive tasks (bijv. een paar spellen) al moeten rebooten. Het is echter wel zo dat W9x wat slordiger omgaat met het geheugen, er blijft nogal eens wat achter in het geheugen en de diskcaching is niet zo efficient als onder W2k/XP.
Primo: Ik heb het over Windhoos Meer Ellende, niet 9x.
Secundo: Het geheugen blijft weg. Vrij geheugen staat op 0,0. Pas als een applicatie komt aankloppen om geheugenruimte wil er nog wat toebedeeld worden, maar er blijft dan nog steeds 0,0 over. Dat betekent dat je na een paar spellen niet moet rebooten, maar je moet steeds wachten tot Windhoos morrend geheugenruimte heeft afgestaan. 2k Doet dat een stuk beter, die geeft gewoon terug kort nadat de applicatie wordt afgesloten.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op donderdag 21 februari 2002 20:30 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Ik maar veel mee maar deze vind ik heel bijzonder 8-) *D
Dankje .. dit met een knipoog naar de guys die er nog welles moeite mee schijnen te hebben ;)

no-offense :Y)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 22 februari 2002 17:07 schreef victorvo het volgende:

[..]

Primo: Ik heb het over Windhoos Meer Ellende, niet 9x.
Secundo: Het geheugen blijft weg. Vrij geheugen staat op 0,0. Pas als een applicatie komt aankloppen om geheugenruimte wil er nog wat toebedeeld worden, maar er blijft dan nog steeds 0,0 over. Dat betekent dat je na een paar spellen niet moet rebooten, maar je moet steeds wachten tot Windhoos morrend geheugenruimte heeft afgestaan. 2k Doet dat een stuk beter, die geeft gewoon terug kort nadat de applicatie wordt afgesloten.
ME = 9x (draait iig op dezelfde kernel)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:56
TweakME! kun je je geheugen ook mee schoonmaken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1