Toon posts:

Freesco met nat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik draai thuis w2k met een freesco machine die tussen mijn ISP en mijn W2k machine zit. Nou wil ik graag een dat de FSCO bak al het verkeer dat bestemd is voor mijn W2K bak doorlaat. Dit kan volgens mij met NAT, maar ik zou niet weten hoe!!!

Ik heb de online manual bij fressco.org gelezen maar die is niet compleet, weten juliie misschien hoe dit te doen is??

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Freesco 0.2.7 heeft standaard NAT ingesteld (komt ook voorbij tijdens het booten)

Dat NAT geldt overigens niet voor het draaien van servers!!! Dan zal je zelf wat poorten moeten mappen

Maar zaken als Explorer en Messenger regelt freesco netjes helemaal zelf zonder dat jij er moeite voor hoeft te doen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is dat ik graag direct connect hub wil draiien, ik weet ook welke poorten DC gebruikt (411 en 412) maar ik kan dus met mijn client niet connecten via mijn ISP IP maar wel met intern IP....

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45
en dat is dus een standaard 'bug' in freesco.

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Dat is dus geen 'bug'. NAT werkt nu eenmaal met een intern en extern ip. Dat sommige programma's zelf het (verkeerde) ip pakken is IMHO meer een tekortkoming van die programma's. Een NAT-server kan daar niks aan veranderen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2002 15:35 . Reden: tiepvautje ]