Toon posts:

hoe cpu fan sneller laten draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een celly 500 @ 565 en die wordt soms een beetje warm zo'n 55 graden ik heb er nu een case fan bij gezet nu is de temp 48 c kan ik door midel van mijn cpu fan sneller laten draaien de temp naar beneden krijgen

mijn cooler is een coolermaster die draait op zo'n 5100 rpm
hoe kan ik deze sneller later draaien

Verwijderd

Waar gaat ut heen :D :D :D

eh , voltage verhogen , werkt hier wel .. :)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
sneller wil je niet maakt alleen maar meer lawaai koop een grotere en betere heatsink met een 80 of 120 mm fan ;) maakt minder lawaai en er is een grotere lucht verplaatsing :D

Verwijderd

Topicstarter
hoe verhoog ik die voltage mayby domme vraag maar ik weet ut nie :9~

Verwijderd

Je kunt een trafo tussen een 12v aansluiting en de cooler zetten, dat ie bijvoorbeeld op 18v loopt. Moet je wel een goede voeding hebben en die "omgekeerde" trafo's zijn moeilijk aan te komen. Ik zou gewoon een net adapter kopen die je kunt regelen tot 24v of zoeits. en hem daarmee regelen.
Maar zoals ik ook al had gelezen: koop gewoon een nieuwe met een beter airflow...

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Met de stuifzuiger vlak bij de fan houden. Had ik 1 keer gedaan voor de lol, heb je ook gelijk een mooi grafiekje onder MBM :P

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 00:49 schreef tlobker het volgende:
Je kunt een trafo tussen een 12v aansluiting en de cooler zetten, dat ie bijvoorbeeld op 18v loopt. Moet je wel een goede voeding hebben en die "omgekeerde" trafo's zijn moeilijk aan te komen. Ik zou gewoon een net adapter kopen die je kunt regelen tot 24v of zoeits. en hem daarmee regelen.
Maar zoals ik ook al had gelezen: koop gewoon een nieuwe met een beter airflow...
Trafo werkt niet; is namelijk gelijkspanning.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt de aarde van je fan op -12v aansluiten, heb je 24 volt :)
Maar ik zou gewoon een betere fan kopen :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Er tegen aan schreeuwen met een forse Duitse toon :?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42

Mad_Demon

de dokter

Op donderdag 21 februari 2002 01:53 schreef P.C.Simonis het volgende:
Er tegen aan schreeuwen met een forse Duitse toon :?
LOL :+

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1