• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 21:59
Ik had een vraagie, sinds kort ben ik in het bezit van een mobieltje en nu kan ik de telefoonnummers opslaan in het telefoonboek op het toestel of op de simkaart.
In de handleiding staat niet echt wat wordt aangeraden (wel staat voor beide mogelijkheden de uitleg) en beiden hebben volgens mij wel voordelen t.o.v. elkaar.

Wat is het meest gebruikelijk, snelst, slimst etc.?
Newbie seeks help :)

• Tirillo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Tirillo

Joker of Unauwen

simkaart.. dan heb je ze ook nog als je een andere telefoon krijgt.. alleen lange namen die niet op je simkaart passen moet je in je telefoongeheugen zetten :)..

...

Verwijderd

Dat is inderdaad wel een groot voordeel, maar bijvoorbeeld op mijn huidige telefoon (t39) kan ik in het telefoonboek op het toestel zelf een hoop meer dingen kwijt, per contact kun je verschillende nummers invoeren, iets wat je dus niet kunt doen als je gebruik maakt van het sim-telefoonboek.
Ik ben dus ook sinds deze telefoon gebruik gaan maken van het telefoonboek op het toestel ipv op de sim.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het toestelgeheugen in meestal sneller toegankelijk. Als de telefoonnummers op je simkaart staan moet het toestel ze eerst allemaal inlezen na het aanzetten van de telefoon. Zeker als je een grote capaciteit simkaart hebt (32K) duurt dat soms erg lang. Bij mij staan altijd de nummers in de telefoon, en als het nodig is kopieer ik ze naar de simkaart.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MarcyDarcy
3 reacties waarvan 2 voor toestel en 1 voor simkaart...hmm.
Come on i need more input :)

Verwijderd

In je telefoon (kun je sneller erbij als je je telefoon weer een keer uit en aanzet). Op je sim is makkelijker als je denkt dat je telefoon zelf snel kappot zal gaan. En in je telefoon zelf heb je meestal meer ruimte en meer opties.

}:O

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

vooghel

Cunning linguist

Op woensdag 20 februari 2002 23:50 schreef johnny appleseed het volgende:
Dat is inderdaad wel een groot voordeel, maar bijvoorbeeld op mijn huidige telefoon (t39) kan ik in het telefoonboek op het toestel zelf een hoop meer dingen kwijt, per contact kun je verschillende nummers invoeren, iets wat je dus niet kunt doen als je gebruik maakt van het sim-telefoonboek.
Ik ben dus ook sinds deze telefoon gebruik gaan maken van het telefoonboek op het toestel ipv op de sim.
Dit geldt ook voor de 6210. Het is dus deels afhankelijk van welke telefoon je hebt. Misschien handig om dat er bij te zetten.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

Telefoonboek is idd sneller toegankelijk. Als je een Nokia 6xxx serie hebt, kan je tevens de telnummers kopieren van je telefoonboek naar je Sim-kaart en andersom (bij de Nokia 3xxx serie kan dit niet). Welke tel heb je? :?

• MarcyDarcy
ik ben in het bezit van een Panasonic GD 75

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Zolang je de info heen en weer kunt kopieren, who cares? Ik gebruik het telefoongeheugen, omdat ik daar ook adressen en zow in kwijt kan.

Vandaag geen signature

Verwijderd

ik telefoon omdat je langere namen + bedrijfsnamen in kunt voeren, en meerdere nummers per invoer kan doen (Ericsson t68) Alleen zit ik nu dus met het gekut van backuppen, dat gaat niet zomaar.

[topic=414895/1/25]

• MarcyDarcy
is dus net wat je zelf fijn vind?
Op telefoon zelf langere namen mogelijk...hmmm misschien dat dat de doorslag geeft

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op donderdag 21 februari 2002 18:20 schreef MarcyDarcy het volgende:
is dus net wat je zelf fijn vind?
Op telefoon zelf langere namen mogelijk...
Dat hangt van je simkaart en telefoon af, maar ik zou idd gaan voor de plaats (sim of telefoon dus) waar je het meeste tekens per naam op kwijt kan.

Overigens kan je anders misschien een datakabel krijgen waarmee je je telefoonboek naar je pc kan kopieren. Mocht je gsm of simkaart dan worden vervangen, dan kan je naar de nieuwe alles terugkopieren.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Pagina: 1