Vette LICHT en METER Ideen

Pagina: 1
Acties:

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik wil dus ook gaan casemodden :)

Maar ik heb toch een paar goede ideen die ik toch wel even wil delen met anderen. Waarschijnlijk zijn ze allemaal al gedaan maar daar gaat het niet om. Ik ben een n00b wat dit betreft maar ignore dat :)
als iemand 1 van deze gaat proberen laat me dan achteraf de screenshots zien ik ben erg benieuwd! Ik heb nog geeneen case gezien die ook maar in de buurt kwam met me eerste idee die helaas niet goed te combineren is met me 2e (vermoed ik).

* Ik kwam op dit idee nadat we in de natuurkunde college hadden geleerd dat je met een simpele galvanometer ampere en volt meters kunt maken. Zet ee nboel van deze analoge metertje voorop je kast met een grote plexiglas plaat ervoor. De plaat LOS van de kast en vastgezet met 4 grote schroeven. Zet hiertussen een gekleurd TL-buisje ofzo. Of van die kleine lichtjes achter je wijzerplaatjes net zoals je in oude radio's nog wel eens ziet.
Je kunt ook de LED'jes ombouwen tot deze meters! Ze doen niet meer dan heen en weer snel dan vol links en vol rechts maar ze slan tenminste. Leuk als netwerk of HD lampje!
Deze standaard metertjes hebben een hele kleine weerstand en met serie/parallel (volt of ampere) kun je de weerstand maken net als in een 'normaal' LED'je dus je HW heef ter geen last van.

* Een groot venster voorop met een (blauw?) licht erachter met daartussen een fan. En dan geen snelle fan maar zon untrla trage. Iets van 20 a 30 rpm. Koelen doet ie niet maarhet kan bijvoorbeeld een intake zijn. Maar het is en blijft sier! Als je hierbij het licht achter de slome fan de enige laat zijn krijg je in het donker mooie draaiende schaduwen! (Kan ook bovenop voor het plafon)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 12:39

YpS

oke deel 2 snap ik... is wel kewl als je onnodige ruimte over hebt...

uhm deel 1 :?

• Oxi
ik zal wel eens een schets maken zodat het misschien iets duidelijker wordt.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

ben benieuwd

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

hey,

deel 1 moet je toch iets beter uitleggen want daar snap ik nog weinig van. deel twee is een mooi idee en zeker wel haalbaar.

veel succes!!!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
me snap :) je wilt dus meters laten uitslaan ipv. een ledje laten oplichten. als je meerdere hd's hebt bv kun je die mooi naast elkaar zetten en dat zou wel leuk staan. Ik bedenk net iets leukers. Neem die meters weer. Maak er iets bij zodat je ze via de PC kan aansturen. Stuur ze dan aan met bv. gegevens over de cpu load. Mem load. en hd space bv. dat is pas echt koel :) ook je hd load bv. en je temp's zou je er leuk op kunnen weergeven :) waarom digitaal doen als het ook analoog kan :)

• Oxi
Ik heb net een groot lulverhaal over dit aansluiten geschreven op [topic=418352/1/25]
Volgens mij het idee van mij aangezien het 1 dag later werd gepost dan mijne idee maar dat maakt niet uit. Daar vroeg ik om.

Zoals daat uitgelegd zijn ze alleen aan te sturen als je ze aanstuurd met een spanning of stroom. Dus 0A=geen uitslag en xA is helemaal uitslaan. Als je dit kunt aansturen met de pc (denk het wel) dan lukt dit wel.

• Oxi
Ik kwam net op het oude idee van mij. De links en rechts sound output voor het geluid. Daar begon het mee :)

Pagina: 1