[Linux framebuffer] hoe logo weg na boot?

Pagina: 1
Acties:

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hoe krijg ik dat logo na boot weg, en krijg ik ook beschikking over de beeldlijnen die het logo in nam.
Op dit moment heb ik een /etc/issue die het scherm cleared.
Dan blijven echter de bovenste 4 lijnen van mijn issue staan.

Ik wil dus af van het eerst console switchen om dit op te lossen, dat werkt namelijk wel, maar vind ik niet acceptabel!

(probleem is zowel in Matrox millenium 1 fb, radeon fb en vesa fb, aan te nemen is dat alle varianten dit hebben)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, ik heb linux_logo in mijn issue staan, en die cleart ook het scherm. En daar blijven de bovenste regels niet staan. Het is een vesa framebuffer.

(alhoewel ik tegenwoordig meteen opstart naar kdm, maar toen ik nog naar de console opstartte had ik dit probleem ook niet.)

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38
Hmm, ik probeerde altijd juist dat logo er te houden na het opstarten en dat is me nooit gelukt, hij verdween altijd vanzelf :?
Ik heb die framebuffer ook nooit gesnapt.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

_nethack

We're all MAD here

probeer eens clear of reset, meestal werkt dat wel

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• _Squatt_
  • Niet online
Even getest, maar bij mij blijven inderdaad de bovenste 4 regels ook staan.

Als ik zelf 'clear' doe gaat het wel goed, even kijken of dat ook vanuit je /etc/issue werkt.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Consoleswitchen kan ook vanuit een script (man chvt). Verder kun je 'clear' of 'reset' eens proberen. Het *kan* iig wel weg, en ik denk dat 'reset' de terminal een voldoende harde schop geeft om het weg te krijgen.

[edit] Mopper! Het is wel de bedoeling dat de anderen even wachten tot ik klaar ben met posten ja! :P [/edit]

• Ronald
  • Nu online
reset heeft wel vrij veel delay, spammed wat text die me niet boeit, maar werkt.

even spelen met chvt :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• _Squatt_
  • Niet online
Nou 'clear > /etc/issue' werkte niet. Maar als ik zelf in de terminal 'clear' gebruik dan werkt het wel, dus ik neem aan dat dat vanuit een boot-scriptje ook wel zal lukken.

Dat mag je alleen zelf proberen, ik blijf niet rebooten :P.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Als het plaatje er nog staat en je bent ingelogd, dan moet je eens proberen of 'echo <ctrl-V><esc>c' werkt. Dit is de ansi sequence voor 'reset terminal to initial state' (reset voert hier een uitgebreidere versie van uit).

• Ronald
  • Nu online
Woei

heb in be bootscriptsels nu erbij gezet:
code:
1
2
chvt 2
chvt 1

Dit werkt perfect :)

* Ronald dankt jeadinspace en al die reboots van squat ;)

[edit] (zie onder ;) )
echo ^[c in script werkt

^[c in issue werkt ook

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 20 februari 2002 23:39 schreef _Squatt_ het volgende:
Nou 'clear > /etc/issue' werkte niet. Maar als ik zelf in de terminal 'clear' gebruik dan werkt het wel, dus ik neem aan dat dat vanuit een boot-scriptje ook wel zal lukken.

Dat mag je alleen zelf proberen, ik blijf niet rebooten :P.
de ansi-sequence '^[c' (in joe met " `<esc>c ", in vim met " <CTRL-V><esc>c ") in je /etc/issue zetten (al dan niet gevolgd door tekst). Dat maakt hier het scherm leeg (kweet niet zeker of hij ook het framebuffer plaatje weghaalt, en geen zin om te rebooten).
Pagina: 1