Toon posts:

[SmoothWall] Verbinding met router valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus na veel gekloot met Freesco voor Smoothwall gekozen voor me thuisnetwerkje. Het heeft nu +/- een maand perfect gedraaid, maar nu beginnen de problemen. :(

Eerst ff de opstelling:
Ik heb een 486 met Smootwall erop als router. 1 Ethernetkaart daarvan gaat naar het @Home kabelmodem en 1 naar een hubje voor het lokale netwerk.
Het probleem is dus nu, dat de verbinding tussen de router en de overige pc's op de hub onregelmatig wegvalt. Soms 2 min nadattie opgestart is en soms pas na 2 dagen. Het internet blijft echter gewoon werken, want na een monitor aan die 486 gehangen te hebben bleek dat ik wel gewoon naar buiten kon pingen. Pingen naar de router ging maar heel af en toe, en dan nog met een hoge pingtijd en veels te veel time-outs.. :'(

Nou had een maat van mij maandag een klant waarbij hij een netwerk met een Cisco router weer draaiende moest zien te krijgen. Hoe weet ik niet meer, maar het kwam erop neer dat wanneer hij af en toe een pingetje de deur uit deed richting het lokale netwerk dat de verbinding dan gewoon openbleef. Ik heb het thuis geprobeerd, en idd: het werkt! Maar hij zei ook dat er een betere oplossing voor moest zijn...

Het zou natuurlijk gaaf zijn als iemand die oplossing zou weten, maar ik ben ook al heel tevreden als iemand weet hoe ik het voor mekaar krijg dat elke keer als die router opstart, hij begint met pingen! :)

Verwijderd

Topicstarter
>>>SCHOP<<< >:)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb ook smoothwall als router en dat liep eerst ook goed ,maar nou werkt opeens de proxy totaal nie meer ,dus ik niet meer via proxy internetten ,maar gewoon via de gateway ,om naar een site te gaan moet je vaak 2 of 3 keer op refresh drukken wil de site laden.

Games en msn gaan nog gewoon wel goed ,mail soms wel goed ,soms niet.

Ik heb het al 2x opniuew geinstalleerd ,eerste maand gaat het goed alleen daarna krijg je problemen :(

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

Smoothwall draait nu al 8 maanden heerlijk op een 486 met 24 mb ram en adsl, geen problemen mee.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior