Mdk 8.2 beta2 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 10:21
Mdk 8.2 bijna uit, beta2 nu, dus ff d/len..

Na het d/len van iso's ff gefikt, instaleren, gaat perfect, tot ie klaar is, en moet rebooten.
Geeft dan 1 of andere vage error, nouwja, leuk allemaal, keep on going dan maar.

Starten gaat goed, ingelogd en al.
Ik wil natuurlijk gelijk kunnen ircen, en dus xchat er op,
normaal via Control Panel, ik voer pwd in, hij is even aan het laden, en dan niks.
Handmatig Software Manager gestart, en hij doet het.
maar dus geen Control Panel :(

Tevens doet mijn sound helemaal nix, en in mdk 8.1 wel.
Dat kan natuurlijk niet!

Als installatie had ik Nederlands gekozen, maar bijna alles is in het Engels (Zal wel komen omdat alles nog vertaald moet worden)

Zijn er meer mensen met het probleem van het niet willen starten van Control Panel? Zoja, is dit opgelost? (Op welke manier)

Verder wat geinige foutjes:
In Windowz, cd in cdrom, autorun menu komt, Linux Mandrake 8.1
De Tutorial op cd mist dan ook werkelijk alle plaatjes, en overal staat nog mdk 8.1

Ik wacht wel op 8.2 stabile, waarin hopelijk alles weer naar behoren werkt ;)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

ja die mdk 8.2 beta2 zuigt had em ook gedownload en geinstalled... had alleen geen probs bij installatie ofzo...
ik had vaag scherm bij inlogge.
en control center wou niej starte.
en toen had ik em er weer afgerot... :P
en 8.1 er weer op gekijld

dusse ik raad je aan beta2 niej te downen :P

oja ik instalde ook @ dutch enzo maar toen ik in xwin kwam was et engelz maja... fuck die 8.2 :P
-----------
MactrY

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 22:40 schreef mactry2- het volgende:
ja die mdk 8.2 beta2 zuigt had em ook gedownload en geinstalled... had alleen geen probs bij installatie ofzo...
ik had vaag scherm bij inlogge.
en control center wou niej starte.
en toen had ik em er weer afgerot... :P
en 8.1 er weer op gekijld

dusse ik raad je aan beta2 niej te downen :P

oja ik instalde ook @ dutch enzo maar toen ik in xwin kwam was et engelz maja... fuck die 8.2 :P
-----------
MactrY
Juist ja :X :X :?

Wilt u voortaan uw berichten in het nederlands typen? Leest wat makkelijker! Laat dan ook meteen die naam maar weg ;)

Nakebod, wat verwacht je ook van een beta ?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 10:21
Nouwja, ik weet wel dat mdk 8.0 beta in verhouding tot deze een stuk beter liep :)

Maar dat het half engels/nederlands is, is nog wel te overkomen, ok, wel irri als je eigenlijk altijd NL gewend bent, maar dat bijv control panel ineens niet werkt, is toch wel op zijn minst vreemd te noemen :)
Aangezien ik dus niet de 1igse blijk.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

mijn soort nederlands ruled toch ?

:P

ehh btw, is toch wel te lezen of niet ?

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 23:20 schreef mactry2- het volgende:
mijn soort nederlands ruled toch ?

:P

ehh btw, is toch wel te lezen of niet ?
Op woensdag 20 februari 2002 23:21 schreef mactry2- het volgende:
tralala...
Bij deze waarschuw ik u om dit niet nogmaals te doen :(

Ik ben nog mild hiermee :(

En nee dit is niet te lezen, aangezien het geen fatsoenlijk Nederlands is. Spelen doe je maar op www.scholieren.com ofzo

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb ooit Mandrake 8.1 beta gedraaid, was ook al echt heel slecht. Moet trouwens zeggen dat ik 8.1 stable ook al niet goed vond......

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 00:12 schreef x-wolf het volgende:
Ik heb ooit Mandrake 8.1 beta gedraaid, was ook al echt heel slecht. Moet trouwens zeggen dat ik 8.1 stable ook al niet goed vond......
Want ????

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik had het idee dat het gewoon nog niet echt af was. Zo had ik problemen met:
- harddrake: herkende vaak nieuwe hardware zonder dat ik iets had gedaan
- moest zeer regelmatig de soundserver opnieuw opstarten omdat hij 'niet meer werkte'. Na restart werkte het dan weer
- De Software Updater (of hoe heet dat ook alweer onder Mandrake?) was echt een ramp. Liep vast, stopte halverwege met installeren of downen, enz.
- Soms als ik pc aanzette was lettertype absoluut onleesbaar klein, na restart van X was dan alles weer OK.
- Konqueror deed niet anders dan crashen
- De ftpclient die was bijgeleverd crashte alleen maar en dus onbruikbaar
- Bij het clean installeren van 8.1 kreeg ik al meerdere 'failed' te zien bij de eerste boot, vond sowieso de initscripts niet echt mooi en te uitgebreid.
- update vanaf 8.0 naar 8.1 is volkomen mislukt. Hij had veel configfiles die ikzelf had aangepast vernaggeld, en kreeg toen zoveel foutmeldingen dat ik toen maar heb besloten een clean install te doen
- herkende bij installeren wel 2 netwerkkaarten, moest ook voor beiden ip-adres invullen, maar bij eerste boot werkte slechts 1 NIC.

Zeker dit laatste was zeer makkelijk op te lossen, maar voor een newbie zijn dit lastige problemen. Ik had overigens nog veel meer problemen, die ik ook eens hier heb gepost maar dat is meer dan 60 posts geleden en ik weet niet hoe ik die nog kan opzoeken. Toen kreeg ik ook al de vraag uit te leggen waarom MDK 8.1 niet echt aan mijn verwachtingen voldeed.
Ik heb gewoon zelf het idee dat RH 7.2 voor een newbie gewoon iets stabieler is, het komt op mij gewoon allemaal net iets degelijker over. Tools die zeggen te werken, werken ook. Het zijn er dan misschien wat minder, maar die er zijn werken (zover je daar overigens uberhaupt van gebruik wilt maken :), maar dat is voor een newbie wel belangrijk. Ik denk dat MDK gewoon iets langer moet werken voordat ze een versie stable noemen. Het is dan allemaal wel niet meer het nieuwste van het nieuwste maar werkt tenminste naar behoren. Moet zeggen dat ik sinds ik RH 7.2 gebruik, ik toch iets tevredener ben, alhoewel ik daar wel bij moet zeggen dat ik de laatste tijd behoorlijk qua linuxkennis vooruit ben gegaan dus misschien dat dat ook scheelt. Ik hoop mijn (bijna flame) heb kunnen toelichten, Nelske?

Verwijderd

sorry nelske voor die lame/vage posts van mij...
was een beetje vaag today... onee inmiddels gisteren ;)

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Nou dan zal het wel aan ons liggen (babsbunny en my) want wij hebben mandrake 8.2 op de pc van babsbunny gezet en die draait nu al een paar weken zeer stabiel.
Control centrum,Linuxconf, Xchat ed zijn zonder problemen te gebruiken.
En al zijn er nog wat problemen (hoewel nog niet tegengekomen) het is wel een beta uitvoering :)

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 00:46 schreef mactry2- het volgende:
sorry nelske voor die lame/vage posts van mij...
was een beetje vaag today... onee inmiddels gisteren ;)
np :)

[meester mode]
Alleen niet meer doen in het vervolg :P
[/meester mode]

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op donderdag 21 februari 2002 00:34 schreef x-wolf een heleboel:
Die problemen die jij schets heb ik nooit iets gemerkt onder mandrake 8.1 afgezien van het probleem met die kleine letters.

Dat probleem doet zich bij mij ook voor en wel bij alle resoluties boven de 1280X1024 heb er echter nooit een oplossing voor gevonden (onder mandrake)

Verwijderd

beta 3 is er, probeer die...

/me wacht op de final!
Pagina: 1