Digitale uitgang sblive wel degelijk echt digitaal

Pagina: 1
Acties:

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Meerdere malen heb ik in dit forum de opmerking gemaakt dat de digitale uitgang van de sblive nep is, ik ben er vandaag achter gekomen dat ik daarin niet helemaal juist ben geweest.

Nu ik eindelijk sinds vandaag weer een receiver (marantz sr6200 :)) heb met digitale ingang heb ik weer eens wat getest.

In winamp, als ik de waveOut plugin selecteer komt er gewoon kontengeluid uit de digitale uitgang van de live. Het clipt niet alleen als je het volume hoger dan 50% zet, het ruist ook nog eens als iets dat heel erg ruist. Hierop was mijn eerdere uitspraak gebaseerd, gecombineerd met geruchten die hier al langer over gingen.

Als ik de directSound output plugin selecteer is stil echter echt stil, en lijkt het er dus op dat er gewoon een net digitaal signaal doorgegeven wordt, het clipt dus ook niet op 100% volume.

Een huisgenoot die het schema van die emu10k1 chip eens heeft opgezocht wist me ook te vertellen dat deze wel degelijk een digitale mixer aan boord heeft.

Dan blijft nog de vraag waarom als je waveOut gebruikt het nergens op lijkt, het is dus zeker aan te raden hier eens naar te kijken/luisteren als je je live (of misschien je terratec ook wel!) digitaal hebt aangesloten op je receiver.

Ik ben nu in ieder geval erg blij dat het achteraf allemaal mee blijkt te vallen met m'n sblive, en ik heb nu dus een mooi geluid uit m'n receiver, zonder enige ruis, en met mooi digitaal transport naar de receiver :) :).

Verwijderd

hahah Nikel , je 6200 weer terug van reparatie ? Vet apparaat man :) had ik ook heel even maar besloot toch maar voor 7200 te gaan hoe dan ook vette apparatuur. Welke speakers heb jij eraan hangen ? Het ziet er naar uit trouwens dat de THX select en Ultra modellen de 8200 en de 9200 binnenkort ook naar europa komen van de nieuwe marantz serie :9

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had dus de 5200 en heb nu de 6200.

Wat gaan die 8200 en 9200 kosten, is daar iets over bekend (niet dat ik ze uberhaupt ga kunnen betalen maar ok), en zijn ze dan wel ook in zilver leverbaar (in de vs heeft marantz ze alleen in zwart)?

Maargoed, een update over het hele verhaal:

Als je digital output only aanvinkt gaat ie op sowieso ruisen op de digitale uitgang.

Ik laat die dus uitgevinkt staan, dan komt er bij mij zowel analoog als digitaal signaal uit.

(digital output only staat bij advanced in je windows volumeregeling)