Toon posts:

Veel + hard geluid bij opstarten computer !

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer maakt de laatste paar dagen een hels kabaal als hij opstart en als hij aanstaat gaat alles voor de rest weer helemaal goed!

ik snap er helemaal niks van voorheen deed hij normaal, bijna geruisloos!

Ik heb hem niet overgeclockd of er mee lopen kloten :)

Mijn computer gaat standby ( dan schakelen de harde schijven en het beeldscherm zich uit )en kan dit de reden misschien zijn !

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fannetje versleten :)

Doe je kast eens open tijdens het opstarten en luister welke fan de herrie maakt. Die moet je dan even vervangen.

Verwijderd

schroef eens je kast open en probeer te luisteren naar waar het geluid vandaan komt! en hoe zit dat met processorspanning of HDD gebruik als je pc weer enigzins normaal draait? wordt het geluid erger als je wat heftigs doet?

Verwijderd

Topicstarter
wat voor heftigs moet ik doen kank ff testen !

sorry maar what is ene fannetje ?!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 22:29 schreef jack_brand het volgende:
Mijn computer maakt de laatste paar dagen een hels kabaal als hij opstart en als hij aanstaat gaat alles voor de rest weer helemaal goed!

ik snap er helemaal niks van voorheen deed hij normaal, bijna geruisloos!

Ik heb hem niet overgeclockd of er mee lopen kloten :)

Mijn computer gaat standby ( dan schakelen de harde schijven en het beeldscherm zich uit )en kan dit de reden misschien zijn !
Ga naar de garage, daar zoek je in de kast van je pa...
Dan pak je de grootste hamer die je kunt vinden en sla je die hele kast van je tot puin. Vervolgens sta je morgen vroeg op, en ga bestel je op internet je nieuwe pc *D

groeten,

turbot:7

Verwijderd

Omschrijf dat geluid eens?

Met die HD's heeft het volgens mij niets te maken, alhoewel ik zelf er niet van moet weten dat de hd's worden uitgeschakeld

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 22:35 schreef turbot het volgende:

[..]

Ga naar de garage, daar zoek je in de kast van je pa...
Dan pak je de grootste hamer die je kunt vinden en sla je die hele kast van je tot puin. Vervolgens sta je morgen vroeg op, en ga bestel je op internet je nieuwe pc *D

groeten,

turbot:7
het is een prima 900 mhztje
en de rest is ook ok !

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 22:34 schreef jack_brand het volgende:
wat voor heftigs moet ik doen kank ff testen !

sorry maar what is ene fannetje ?!
No offens maar heb jij nog nooit je pc open gehad of zo?

Verwijderd

doet die van mij ook, vet vaag :{

Verwijderd

Topicstarter
Het is een heel zoemend geluid ( zoiets van een bij) alleen wat doffer en steeds wat harder dan afdalen dan opeens hoor je weer wat dan loopt alles flex geen geluid en kan ik alles doen :)

Verwijderd

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat je niet moet zeuren op tweakers voor een stomme fan die je zo op de hoek kunt halen.

Ik zit hier met het meeste kabaal van allemaal!!
Silverado Noise control, ik kan hem aan de trap horen loeien als ik wat te drinken ben wezen halen.
Dus je hebt niks te klagen als je begrijpt wat ik bedoel *D

Verwijderd

Topicstarter
Nope ik ben ietwat een softie en laat me daar nog neit in ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 22:39 schreef turbot het volgende:
Silverado Noise control, ik kan hem aan de trap horen loeien als ik wat te drinken ben wezen halen.
Ja das allemaal wel zo, maar als ie dat opeens gaat doen zonder dat ik heb gekloot wat dan ?!
Dat is het prbleem :'(

Verwijderd

Een fan is een ventilator die voor de koeling zorgt, volgens mij zal het dat zijn. Even kast openhalen en horen wwar het vandaan komt. Als je nog nooit een pc hebt open gehad kan je beter iemand die er wat van kent vragen of in de winkel een andere laten opzetten

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 22:40 schreef jack_brand het volgende:

[..]

Ja das allemaal wel zo, maar als ie dat opeens gaat doen zonder dat ik heb gekloot wat dan ?!
Dat is het prbleem :'(
Die goedkope koelertjes die er vaak standaard op zitten verslijten nu eenmaal

• Almachtige
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07-2019
misschien heb je een brakke cd in de cd-rom liggen waardoor het een ontieglijk irritante geluid maakt bij het opspinnen van de CD-rom tijdens het opstarten=> dus ff de CD uithalen.

Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T

Verwijderd

Topicstarter
Al shet goed is heb ik zo'n grote Fan achter inzitten, zo'n ding dat de boel koelt , in de vorm van die dingen die ze wel een sin die aftanse cafes hebben hanges aan het plafond en die draait in mijn compu o.k. ! dus..

Verwijderd

Topicstarter
heb geen cd's erin liggen !

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
het is dus gewoon en simpelweg een versleten ventilator.
Zoals gezegd: eventjes vervangen :)

Ennuh, als je vind dat dat kabaal is moet je eens mijn serverkamer binnenwandelen als ik die systeempjes aanzet.
=> Beginnen er opeens tientallen fans te draaien :D en dan hebben we het nog niet over de 4 RaidConfiguraties die opstarten :D :D :D

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Op woensdag 20 februari 2002 22:39 schreef turbot het volgende:
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat je niet moet zeuren op tweakers voor een stomme fan die je zo op de hoek kunt halen.

Heb ook een Silverado, hoor hem niet :P
Komt zelfs niet boven het geluid van men PSU uit

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Als je de fan in je voeding ga vervangen, zorg er dan wel voor dat er gaan spanning meer op staat en zorg er ook voor dat de condensators en zo leeg zijn, anders kon het wel een pijnlijk worden. Dus gewoon ff de pc aanzetten zonder dat de stekker in het stopcontact zit. Dan is ie denk wel helemaal leeg...
Als je zelf nog nooit een pc van binnen hebt gezien, zou ik wel ff iemand met wat meer ervaring om hulp vragen...
Pagina: 1