[cm] PCCube

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18
Hij bestaat alleen nog maar op papier maar het idee is er. Hier thuis willen we een netwerk en natuurlijk hebben we (vind ik dan) een servertje nodig. Dan heb ik ook de kans om eens te gaan casemodden en ja hoor dat ga ik dan natuurlijk ook doen. Het idee is om een doos van hout (1 cm dik mdf?) te maken van 30x30x30 oftewel een perfecte cube.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.somhorst/compsetup.gif

Hierboven zie je de setup zoals ik het in gedachten heb. Mijn grootste zorg is vooral de airflow. Omdat het moederbord in het onderste compartiment komt worden de hd's etc niet verwarmt door de warmte die de processor etc genereerd. Maar denken jullie dat de airflow zoals die er nu op staat goed is?

p.s. laat even weten wat je van het idee vind :D

Strava | AP | IP | AW

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

als die fan voor onderaan (bij koelblok) een aardig stevig 80 of 120 mm fannetje is komt dat gedeelte wel goed denk ik...maar daarboven bij je cdrom kweenie, met al die flatcables KAN t mischien warm worden, weinig flow zo te zien aan je tekening

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
bedenk wel ff hoe je kewler van je proc staat, anders blaas je zo tegen de "dichte" kant van de heatsink aan, is ook niet echt nuttig, verder leuk id, dus foto's na afloop :D

opmerking 2 :D
die fan slurf (als k ut zo ff mag noemen) die je links hebt hangen, vin k niet echt handig, hij zuigt misschien de "hitte" van je geheugen op, maar voor de rest, warmte gaat toch omhoog, misschien is het handiger, om er 2 bovenin te bouwen, i.p.v. met een slurf aan elkaar naar de 8erkant

Mijn Systeem Specs

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:58
Als je 7200 HD's gaat gebruiken zou ik er toch wel voor zorgen dat deze gekoeld worden. Anders zijn ze binnen een half jaar stuk. Ook omdat je er twee dichtbij elkaar hebt liggen.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• Webgnome
de 'slurf' zoals je hem noemt is een groot punt van discussie ook met andere mensen er het al over gehad en ze zeiden exact hetzelfde. Misschien dat ik aan de de kant waar nu de slurf boven het geheugen hangt een 80 mm fan in de achterkant maak zodat de lucht van voor naar achter gaat .. dat moet toch lukken lijkt me. Of zou het voldoende zijn als je voorin geen fan zet maar gewoon wat gleufjes maakt (zoals in een voeding) .

Strava | AP | IP | AW

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ruimte zat, maak eigen ophangbeugels en dan is denk een 80mm op 7V zat om het bovenste deel te koelen.

Misschien is het ook handiger om de warme lucht uit de onderkant te zuigen naar buiten of naar boven en boven ook nog een outtake fan.

Waar plaats je je voeding eigenlijk?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Webgnome
mwa ik weet niet of ik 7200 tigjes ga gebruiken.. waarschijnlijk niet want ja alles moet zo goedkoop mogelijk het is maar een server :)

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
moet ik trouwens nog ergens op letten? bijvoorbeeld op electromagnetische straling ofzo? Voeding komt in het bovense gedeelte te staan. Ik moet even kijken hoe groot een voeding is (hoe breed en hoog) want dan kan i namelijk ook de hoogte van het bovenste compartiment daarop aanpassen.

Strava | AP | IP | AW

• TheWarden
Afbeeldingslocatie: http://www22.brinkster.com/wardheuvel/comp.jpg
(als ie ut weer niet doet, plak ff in je browser: http://www22.brinkster.com/wardheuvel/comp.jpg

k ben ff zo "vrij" geweest om een tekeningetje te maken, wat me misschien beter lijkt. ik heb je ide kabels niet meegenomen, lijkt me het beste als je die round... die plank in ut midden is denk ook 30x30, dus, soort afsluiting tussen mobo en cd rom en de rest. misschien niet helemaal handig voor proc.... voor vragen kan je altijd mailen: wardheuvel@hotmail.com

Mijn Systeem Specs

• Webgnome
Als ik het zo zie heeft de bovenste compartiment alleen maar uittake en dat betekend dat de hele rataplan vacuum wordt gezogen :) is niet de bedoeling.. het idee is wel goed maar ik denk dat het met de ventilator van de voeding zelf en wat ventilatiegleuven voorin ook wel moet lukken.

Strava | AP | IP | AW

• TheWarden
jah ok, maar k d8 dat je wel wat mooie horizontale gaten ging aanbrengen :D :+, nee, je kan natuurlijk wel wat openingen maken in die middenplaat, voor ide/voedingskabels, dan trek je um zowiezo niet helemaal vacuum :D

Mijn Systeem Specs

• Webgnome
dat is idd wel waar. Verder is het nog wel belangrijk voor de casemod om te weten of ik een Celeron 800 passief zou kunnen koelen. Dan zet ik er namelijk zo'n koelblok op (zoals ik ben uitgegaan op de afbeelding) en dan zorgt de airflow voor de rest maar kan dat bij een Cellie 800??

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
kan dat?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ook al weet ik niet meer hoe je zijn naam schrijft, maar pas op met hout i.v.m. het princiepe van de "kooi van faraday"....

Misschien kan een ander dit nog toelichten...

• Tomaat
  • Laatst online: 13-05 13:50
Alsof je met een paar 8cm fans een kast vacuüm kan trekken :?

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17
Houdt je er wel rekening mee dat je een kooi van faraday moet hebben, het is namelijk zo vervelend als bijvoorbeeld je televisie die toevallig in de buurt staat het niet meer doet. De binnenkant bekleden met metaal (folie) moet al meer dan voldoende zijn.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

Maak een fan tussen de 2 compartimenten, boven het geheugen waar nu die slang zit. Dat zuigt de warmte weg, en dan nog 1 of 2 fans die de warmte uit de kast blazen.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Pff dat kooi van faraday is best overdreven. Ik heb al zo lang ik met computers werk, mijn pc's gewoon open op tafel liggen. Ik heb zo computer van 386 t/m Athlon XP's laten liggen en ik heb nog nooit een vreemde storing gehad.

Zowel mobo als hdd etc liggen dan gewoon op het hout en daaromheen zijn ze vrij in de lucht. Een monitor staat er een paar centimeter vandaan en ik heb daar echt nog NOOIT problemen mee gehad. Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn computer wel altijd geaard heb en dat scheelt wel een hoop nare en rare problemen.

Nu is het ook zo dat ik wel voorstander ben om een houten kast te bekleden met alufolie ofzo, dat zou ik zelf ook doen. Let er met hout trouwens ook even op dat hout absoluut slecht warmte geleid dus dat je echt wel een goede airflow moet hebben!

Verwijderd

Kan iemand ff het 'kooi van faraday' begrip uitleggen of ff zeggen waar ik het kan vinden?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

In het kort is een kooi van faraday een metalen omhulsel dat voor electromagnetische velden een lage weerstand heeft. Daardoor loopt het veld door en over het omhulsel en blijft alles binnen de kooi vrij van em-storingen.

Maar dat heb je dus niet nodig in je huis-tuin en keukenserver. Alleen als je je pc in een em-omgeving zet (zoals in een fabriek ofzo) kun je problemen krijgen.

Maar over je cube: als het alleen maar een servertje is, waarom maak je hem dan niet zo stil mogelijk? (min mogelijk koeling).

Het idee is prima, imho is het een beetje als een subwoofer...

Owja, Pelle, je Icoon-teken-site doet het niet

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 21 februari 2002 12:30 schreef AcouSE het volgende:
Owja, Pelle, je Icoon-teken-site doet het niet
Weet ik.. host.sk is de hele dag al down :(

Verwijderd

Ik raad je aan om 4mm MDF te gebruiken. Is stevig genoeg en makkelijker te bewerken dan bv 8 of 12mm. Ben zelf ook bezig met zo'n boxje, alleen dan voor een freesco router (486'je :))...

• Webgnome
ik wil hem ook zo stil mogelijk maken vnadaar de pasieve koeling. 4 mm mdf stevig??... doe maar 10 :)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 19:46 schreef webkabouter het volgende:
ik wil hem ook zo stil mogelijk maken vnadaar de pasieve koeling. 4 mm mdf stevig??... doe maar 10 :)
Ik zou gewoon 18mm pakken man, geweldig spul !

offtopic:
: Ik voel me bijna mondriaan :D

• Webgnome
lol :) maar ff om terug te komen op het idee van de pasiefe koeling..dus alleen een koelblok.. is dat verstandig ja of nee?

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1