Koelers voor een Athlon XP

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Zoals al in een (nu gesloten) thread misschien duidelijk is geworden ben ik een nieuwe pc aan het samenstellen. Een AMD Athlon 1700+ (misschien hoger is hier duidelijk deel van).
MAAR over alle dingen zijn bergen reviews te lezen en ik heb er er al tonnen gelezen. Ik verdrink alleen in 1 onderdeel. Een KOELER die zeker belangrijk zijn voor XP's.

Op www.alternate.nl staat een hele rij waaruit je kunt kiezen bijvoorbeeld amar dara heb ik niets aan. Ik wil een goede betrouwbare koeler die stil moet zijn! Zo schijnen de zogenaamde Orb's teveel herrie te maken en de Thermaltake 6 Volcano Cu+ ook vee lherrie te maken.

Heeft iemand goede iedeen voor mij? Ik zet de PC op me slaapkamer (zolder!) en dat wordt erg heet in de zomer. Misschien is waterkoeling dan wel de enige oplossing.
Nog lang voordat ik een nieuwe pc wilde kopen wilde ik al waterkoeling dus geinteresseerd ben ik zeker :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• theborgnl
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

Als je in waterkoeling bent geinteresseerd zou ik eens wat tips vragen in http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/22 = o&c.

*ding* Einde bericht *dong*

• Oxi
Zullen we niet met lucht beginnen? Water is een optie....
Maar ik zal daar wel even navragen.

Verwijderd

Stop met WATERKOELING!!!
Vapochill is de oplossing voor al uw problemen hehe *D

Als ik genoeg heb gespaard koop ik het zelf ook!!

http://www.vapochill.com/products/socket/socket_bareb.shtml

De beste!!

• Oxi
ok, maar ik kan de prijs niet vinden. Wat kost ie ongeveer?
Ik heb wel van de Koolance2 case gehoord die op €300 neerkomt.

Verwijderd

Ik heb er zelf 1tje op mn Athlon 1800 XP. ICM met koelpasta is die idle 30 graden. Dit vind ik vrij laag.

Ik weet het merk niet maar misschien dat jullie even kunnen helpen. Het is een vrij nieuwe, grote paarse, koeler.

Misschien een beetje een beknopte omschrijving maar ik wist ook niet anders.

Loop gewoon naar een computerzaak en vraag daar welke koeler je moet hebben. Dan kan je die hier altijd nog dumpen en vragen of dit een redelijke koeler is.

Succes :)

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 22:39 schreef Oxigun het volgende:
ok, maar ik kan de prijs niet vinden. Wat kost ie ongeveer?
Ik heb wel van de Koolance2 case gehoord die op €300 neerkomt.
Schrik er niet van, maar een vapo-chill systeem kost in zijn geheel rond de 1300 euro!!!!!!!

check deze site onder vapochill www.oc-shop.nl

• Oxi
* Oxi schrikt

ok dat is me niet waard. Een die hard bouwt het zelf trouwens. Als ik waterkoeling neem doe ik het zelf! Behalve blokjes maken enzo :0

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon een standaart koeler erop, voldoet genoeg. ;)
Je cpu mag maximaal 90 graden worden. :Y)

Ik heb op me Athlon 1400MHz een Volcano II, voldoet goed.

Whatever.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb en XP 1900+ met een Spier cooler.
wat voor soort weet ik niet, stressed 57 graden ofzo

Verwijderd

Ik heb dit systeempje en mijn xp1800 stress word nu 38 graden Fan op 2800 toeren per minuut.
Ik moet nog wel een x silver pasta er onderdoen maar dat komt nog wel.
Het voordeel van de zalman is dat het ding zuigt en als je heb op 2800 toeren laat lopen hoor je eigenlijk niks meer,alleen met oude harddisk hoor ik meer niet.
En ja zalman ziet er ook nog eens mooi uit en kan je mooi het toerental bepalen door het schakelaartje wat er bij is geleverd. Dus ik ben helemaal vor zalman.

Verwijderd

Ben achter het merk. Het is een just cooler. Hij draait 3100 toeren per minuut en koelt de athlon 1800 xp tot 30 graden :)

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik draai een Taisol CGK760092. In vele reviews kan je lezen dat die stil is en goed presteert. Ik kan daar enkel maar mee akkoord gaan. Mijn eigen CPU (zie sig) draait met deze koeler op zo'n 40 à 41 °C idle.

Mijn broer heeft dezelfde koeler, maar dan op een AthlonXP 1700+ en in een betere kast dan de mijne (hij heeft een Chieftech DX-01BD; ik heb een Galaxy midi-tower). Op zijn systeem draait de CPU op dezelfde temps als bij mij. Zijn CPU is overklokt naar 1600 MHz.

Veel geluid maken deze koelers (met hun standaard fan) niet. Het geluid komt amper boven het lawaai van mijn Maxtor D740X drive uit (en dat is een vrij stille schijf). Compaq gebruikt Taisol coolers in zijn AMD systemen.

De Orb maakt heel veel lawaai als je een 7200rpm fan erop aansluit; maar dat is normaal omdat de fan op zich al zo'n kabaal maakt... Dat het op een orb is, maakt daar niet veel aan uit. Een vriend van mij heeft zo'n koeler en ik zou dat nooit van m'n leven willen. Bovendien blijft zijn CPU (een AthlonXP 1700+ in een AOpen midi-tower) vrij heet: 48 °C idle.

De Volcano7 maakt niet overdreven veel lawaai (iets meer dan mijn Taisol) en de koeling is helemaal niet slecht (net iets minder dan de Taisol).

Als ik van jou was zou ik dus kiezen tussen de Taisol en de Volcano7. De Taisol is iets beter, maar kost iets meer (zo'n EUR 30,00); en de Volcano7 is iets minder, maar kost dan weer iets minder (zo'n EUR 20,00 dacht ik).

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Oxi
voor zo'n prijsverschil maakt het niet uit. Dan de Taisol, maar waar zijn die te krijgen. Zoals verteld heb ik al een hoop rond geocht en nergens een Taisol tegen gekomen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=378757/1/150]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.