Ik ben bezig met het installeren van MySQL. Ik heb MySQL gecompileerd volgens dit artikel. Tot en met het commando 'scripts/mysql_install_db' gaat het goed. Als ik echter './safe_mysqld &' start dan krijg ik meteen mysqld ended. Ik heb al heel wat afgezocht maar niets gevonden, weet er iemand een oplossing?
als je die & weglaat, krijg je dan niet een of andere foutmelding te zien? misschien in /var/log/messages? volgens mij maakt mysql trouwens eigen entries in /var/log/mysqlnogwat...moet je even kijken.
ach...in een volgend leven lach je er om!
is er niet gewoon een .rpm of .deb die je kunt gebruiken? is toch wel een stuk makkelijker hoor.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Zie de logfile die in /var/lib/mysqlIk ben bezig met het installeren van MySQL. Ik heb MySQL gecompileerd volgens dit artikel. Tot en met het commando 'scripts/mysql_install_db' gaat het goed. Als ik echter './safe_mysqld &' start dan krijg ik meteen mysqld ended. Ik heb al heel wat afgezocht maar niets gevonden, weet er iemand een oplossing?
Wel gedacht aan lees en schrijfrechten? Had ik ook toen ik MySQL voor het eerst installeerde. Met InnoDB is dat nog een stuk k*ttiger geworden zelfs
Ik heb pccies hetzelfde gehad.. je moet de bestanden aan de juiste eigenaars toekennen.
man chown..
man chown..
And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31
uhm... in je mysql-datadir zit een logfile
hostname.err
daar staat precies in wat er mis ging...
hostname.err
daar staat precies in wat er mis ging...
Maarrrrr, als de rechten van de datadir niet goed staan wordt er ook geen logfile aangemaakt. Check dus de ownerships van je datadir, zoals al eerder gezegd.
Welke distributie gebruik je?
Kijk op www.meldersnet.nl/deltafox/school voor een handleiding.
grtz Deltafox
Kijk op www.meldersnet.nl/deltafox/school voor een handleiding.
grtz Deltafox
Als je alles standaard hebt:
adduser mysql (tenzij je die al hebt)
chown -R mysql /usr/local/var/
safe_mysqld &
Of iets in die richting
adduser mysql (tenzij je die al hebt)
chown -R mysql /usr/local/var/
safe_mysqld &
Of iets in die richting
Pagina: 1