Wanneer wordt plasma betaalbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Wil in de loop van het jaar een nieuwe TV aanschaffen.
Nu zou ik gaan voor een van deze 2:

Panasonic TX-36PG50D
Afbeeldingslocatie: http://www.hificomponents.de/images/pantx36pg50d.jpg
wat details

Metz Spectral 84
Afbeeldingslocatie: http://www.metz.de/1_metz_2000/p_images/p_d1_tv/p_tv_produkt_screens/p_ue_spectral84s.jpg
data
of..

Beide rond de euro 3000, dus best een hoop geld. Zou het wel vervelend vinden als daarna (zeg tegen kerst) je een 40" plasma voor een soortgelijk bedrag zou kunnen kopen.
Iemand een idee over de ontwikkelingen? En what about digitale TV, of zo? interessante links?

edit. misschien wil een modje zo lief zijn om een "t" achter "word" te plaatsen (sta een beetje voor gek zo :) )

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 22:27
Ik vind dat personen met een goedbetaalde fulltime baan geen vragen mogen posten over spullen die zij van plan zijn aan te schaffen.

De modjes mogen hier weleens wat harder tegenop treden

;)

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Hij vraagt of iemand een idee heeft hoe het prijsverloop van die tvs zal zijn het komende jaar en dat doet hij aan de hand van een inleidend verhaaltje waarvan ik moet kwijlen ;)

• Duck-Twacy
Op woensdag 20 februari 2002 22:47 schreef Razorfist het volgende:
Hij vraagt of iemand een idee heeft hoe het prijsverloop van die tvs zal zijn het komende jaar en dat doet hij aan de hand van een inleidend verhaaltje waarvan ik moet kwijlen ;)
Sry,
Eh, zijn het de dames of is het de TV? :)

Is inderdaad wel veel geld, maar ik rook niet.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Wij hebben vandaag de Philips plasma 32" neergezet, vet gaaf... maarja kwam dacht ik zo rond de 8000 Euro zal nog wel effe duren dus... (ik werk een een bruin- witgoed zaak)

BOINC stats

• Blamm
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Op woensdag 20 februari 2002 22:51 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Sry,
Eh, zijn het de dames of is het de TV? :)

Is inderdaad wel veel geld, maar ik rook niet.
de tv... de dames zijn niet zo 40" :P
en ik rook ook niet, maar kan nog net de stekkerdoos betalen waar hij op aangesloten wordt...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Duck-Twacy, heb je het beeld van Plasma TV's weleens vergeleken met dat van normale TV's. Ik heb ze het afgelopen anderhalf jaar niet echt bekeken, maar wat me bij sommige modellen opviel, (De sony die ooit bij RAF H'sum in de (donkere) demo ruimte stond) was, dat donkere kleurverlopen gewoonweg bloed en bloedlelijk was, net alsof ze een soort van 256 kleuren met een "windows dithering" gebruikten :{...

Ga er eens naar kijken, zou ik zo zeggen :). Ze zijn zowiezo erg duur, en het ziet er niet naar uit dat ze enorm extreem in prijs gaan dalen. Voor 5000 euro koop je nu de goedkoopste volgens mij (mediamarkt), maar dan heb je dus de instappers...

Ik heb ooit trouwens een pioneer 50" gezien, die ik wel weer mooi vond, en die zag ik bij een winkel in Amstelveen (langs tramlijn 51) en die stond best wel in het licht..

Of heeft plasma nu een betere aansturing gekregen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jasjenl
  • Laatst online: 15:28

jasjenl

Liab A Tymo

Euh, ik vind die twee modellen die je hier noemt nu niet echt gelijkwaardige alternatieven imho, een 90 cm breedbeeld is toch niet echt hetzelfde als een 80 cm 4:3 tv...
Wat dat plasma betreft: ik heb wel eens gehoord dat dat nooit echt goedkoop zal worden, zelfs in massaproductie schijnt het nog zo te zijn dat het een erg duur productieproces is wat niet echt goedkoper te krijgen is door grote aantallen te maken. Als je ook kijkt hoe lang deze tv's nu al te koop zijn en dat ze nog steeds vrijwel even duur als in het begin zijn, verwacht ik van plasma eigenlijk niet veel meer. De beeldkwaliteit van plasma vind ik eerlijk gezegd ook nog niet de scherpte en kleurechtheid van een traditionele beeldbuis evenaren, ik heb althans tot op heden nog geen plasma scherm gezien wat mij echt kon overtuigen qua beeld.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Scherpte van plasma is volgens mij juist wel goed :). TV is altijd een beetje blurry enzo. ;).

Niet dat dat bevorderlijk is hoor :).

• Raymond
  • Laatst online: 25-02 22:27
ik bedenk me net: waarom geen beamer?

Een goede beamer is ongeveer net zo duur als zo'n plasma ding (een GOEDE beamer bedoel ik dus....)

Maar de gebruiksmogelijkheden vind ik iets fijner en je kan hem zo fijn wegwerken!

Een klein kastje aan het plafond en je kan projecteren op de muur, maar je kan ook zo'n automatisch silverscreen ding installeren. Wanneer je de beamer dan aanzet, zakt hij vanzelf uit het plafond.

Ik denk dat ik eerder voor zo'n oplossing zou gaan dan voor een plasma scherm/normale tv wanneer ik weer op mezelf zou wonen.

Krijg je visite, staat de muziek aan: valt er helemaal geen tv te bekennen.
Het eerste discussietopic is dan al gevonden :P

Houd er wel rekening mee, dat ik niet zo'n echte tv kijker ben. Meestal tijdens het eten wat en een paar series.
Ik denk gemiddeld genomen max 1 to 1,5 uur per dag.

Films kijk ik btw maar zelden. Vraag maar aan JaG/JvS, ik ben echt een slechte filmkijker. (ik skip meestal eerst ff naar het einde, om te kijken hoe hij afloopt. Als het einde een beetje leuk is, neem ik mischien de moeite om de hele film te kijken)
Maar films met een beamer schijnt wel helemaal geweldig te zijn, dus da's ook weer een pré

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Op woensdag 20 februari 2002 23:01 schreef JvS het volgende:
Scherpte van plasma is volgens mij juist wel goed :). TV is altijd een beetje blurry enzo. ;).
Vind je? Ik vind mijn gewone beeldbuis tv (Loewe Xelos) anders toch wel scherper dan elk plasma scherm dat ik tot nog toe heb gezien. Ik moet trouwens wel zeggen dat het mooiste plasma scherm dat ik ooit ben tegengekomen inderdaad van Pioneer was, die had volgens mij ook een hogere resolutie dan de meeste schermen hebben.

• Duck-Twacy
Op woensdag 20 februari 2002 22:56 schreef JvS het volgende:

Of heeft plasma nu een betere aansturing gekregen?
Geen idee, ik hoop hier wat experts te treffen :).

Maar eigenlijk is luidt mijn vraag, is het verstandig om nu zo'n toch wel prijzige TV aan te schaffen (de sprong ban 32" naar 36" is erg groot), of mogen we binnen 1 jaar nieuwe technieken (of forse prijsdalingen) verwachten.

Ik had btw altijd begrepen dat plasma beter was dan CRT (zal nog eens wat kritischer kijken).

Heb ooit een half uur een Toshiba 36ZP18P
deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/audio-video/toshiba-36zp18p.jpg
(sorry >:) )
staan vergelijken met een philips 36" breedbeeld die ernaast stond (na uitgebreid met de afstandbediening de instellingen te hebben geoptimaliseerd).

Het verschil was enorm groot (ten gunste van de Philips). Op de Philips zag je details die je op de Toschiba nauwlijks (of veel vager) zag (bv rimpels in een gezicht, of de schubben op huid van een dinosaurus). Daarmee viel de Tosh (die ik eerst wel interessant vond) af (vraag me wel nog steeds af of ie niet defect was).

Waarom niet de Philips? te groot en "open" van boven. Ik heb katten en die zitten overal op (zeker als het warm is), En kattenharen lijkt me niet gezond voor een TV.
De Tosh en Pan zijn dicht van boven (koelgeleuven opzij) en hebben een relatief compacte kast (tov de beeldbuis).

• Duck-Twacy
Op woensdag 20 februari 2002 22:58 schreef jasjenl het volgende:
Euh, ik vind die twee modellen die je hier noemt nu niet echt gelijkwaardige alternatieven imho, een 90 cm breedbeeld is toch niet echt hetzelfde als een 80 cm 4:3 tv...
Metz is (samen met Loewe en B&O) zo'n beetje de top op TV (CRT) gebied. Natuurlijk gebruiken ze wel buizen van Philips of Panasonic, maar de electronica is vrij goed.

Ik ga morgen eens naar zo'n Metz kijken (de 84 cm zal er wel niet staan).

• Duck-Twacy
En bedankt he Joost (met een "t" :) )

• Duck-Twacy
Op woensdag 20 februari 2002 23:05 schreef Lampje het volgende:
Mijn woonkamer heeft aan 3 kanten ramen (hele dag zon als ie schijnt). Zou dus steeds met gordijnen (die ik niet heb, lamellen dus) dicht moeten doen als ik overdag iets wil bekijken. Bovendien lijkt me het voor TV minder geschikt.
Je zou het natuurlijk naast een TV kunnen gebruiken. Maar het gehannis met het scherm vind ik minder. En dan is er nog de levensduur van de lamp(je).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 februari 2002 23:16 schreef Duck-Twacy het volgende:
En bedankt he Joost (met een "t" :) )
:) Zulke dingen doe ik graag anoniem :P. Maareh geen probleem hoor :).

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06
Een jongen die ik ken heeft vorig jaar een plasma scherm aangeschaft (kostte G*D rond de 23500 piek). Wat hem dus achteraf een beetje tegenviel is het geluid wat zo'n apparaat maakt. Tenminste, het model wat hij heeft. (vraag me ff niet welke dat is)
Vanwege de warmte zitten er op de achterkant een aantal koelfannen en deze kun je qua geluid aardig vergelijken met de koeling van een voeding uit de gemiddelde computer.

Vrij goed hoorbaar dus.

Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar dit zijn dingen waar je misschien niet zo snel aan denkt als je hem in de winkel gaat bekijken.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Op woensdag 20 februari 2002 23:16 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Metz is (samen met Loewe en B&O) zo'n beetje de top op TV (CRT) gebied. Natuurlijk gebruiken ze wel buizen van Philips of Panasonic, maar de electronica is vrij goed.
Dat Metz een top merk is klopt inderdaad (alhoewel hier volgens mij wat onbekend, zeker vergeleken met Loewe), maar ik bedoelde ook meer de modellen die je hier naast elkaar zet: een hele grote breedbeeld òf een kleinere 4:3 tv vond ik een beetje vreemde overweging. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je ook zo'n grote breedbeeld overweegt, je een kleinere 4:3 eventueel als alternatief zou willen.

• Duck-Twacy
Op woensdag 20 februari 2002 23:42 schreef jasjenl het volgende:

[..]

Dat Metz een top merk is klopt inderdaad (alhoewel hier volgens mij wat onbekend, zeker vergeleken met Loewe), maar ik bedoelde ook meer de modellen die je hier naast elkaar zet: een hele grote breedbeeld òf een kleinere 4:3 tv vond ik een beetje vreemde overweging. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je ook zo'n grote breedbeeld overweegt, je een kleinere 4:3 eventueel als alternatief zou willen.
Voor DVD prefereer ik uiteraard de breedbeeld, voor TV de 4:3. Zo klein is 84 cm overigens niet hoor, een grotere wordt er in Nederland niet verkocht, dacht ik (wel in de US). De keuze is een combinatie van factoren, mijn voorkeur gaat licht uit naar de Panasonic (met PIP). Zou ik ze op proef kunnen krijgen? 8-)

edit, klopt t trouwens dat het moeilijker is een goede breedbeeld CRT te bouwen dan een 4:3 CRT. Maw een goede 4:3 CRT is qua beeld mooier dan een goede 16:9 CRT (al het andere hetzelfde)? Of is dat een (achterhaalde) fabel?

Verwijderd

Ik heb zelf de voorganger van deze panasonic maar dan de 82 cm versie en die ROCKT prachtig beeld top of the bill .. maar vooral de aspect ratio van het beeld is fenomenaal goed nooit brede koppen van mensen e.d. en altijd het hele beeld en geen zenderlogo's die wegvallen .. vergeet niet dat panasonic begon met flascreen !! en er erg goed in is

• Duck-Twacy
Op donderdag 21 februari 2002 00:36 schreef Darkman het volgende:
Ik heb zelf de voorganger van deze panasonic maar dan de 82 cm versie en die ROCKT prachtig beeld top of the bill .. maar vooral de aspect ratio van het beeld is fenomenaal goed nooit brede koppen van mensen e.d. en altijd het hele beeld en geen zenderlogo's die wegvallen .. vergeet niet dat panasonic begon met flascreen !! en er erg goed in is
Mij viel van Panasonic ook op dat ze een erg goed oprek-algoritme hebben (jammer van die logo's :) )

btw was Sony Wega niet eerder met een platte TV?

Verwijderd

heb een keer ergens opgevangen dat zo'n plasma-tv maar 4 jaar meegaat ofzo.....

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Op donderdag 21 februari 2002 08:25 schreef gneisbaard het volgende:
heb een keer ergens opgevangen dat zo'n plasma-tv maar 4 jaar meegaat ofzo.....
Dat geldt als je hem 24/7 laat aanstaan. Ze hebben enkele 10.000en branduren dacht ik.

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 19:44
hallo,

Ja, die plasmaschermen hebben inderdaad een korte levensduur. Tevens heb ik die nieuwe 32 inch plasmascherm van philips vergeleken met een 32 inch CRT van philips, nou laat dat plasmascherm maar staan hoor. Waarom die krengen zo duur zijn? Belangrijkste reden hiervoor is dat de productieopbrengst maar rond de 50% ligt. m.a.w. de helft van de geproduceerde schermen kan gelijk de vuilnisbak in. Het lijkt me meer waarschijnlijk dat op de redelijk korte termijn de lcd schermen doorbreken voor in huis. In de computerindustrie haalt lcd de crt langzaam maar zeker in. De technische ontwikkeling hiervan gaat ook erg hard, maar ja, je weet maar nooit. Het schijnt dat er wel een betere variant op plasma komt, maar het fijne krijg ik helaas ook niet los (en ik werk nogwel wel philips!).
Zelf heb ik net een 32 inch BB TV gekocht, en bevalt me prima. Laat die plasmaschermen voorlopig maar zitten hoor.

met vriendelijke groeten, marcel

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:26
Op donderdag 21 februari 2002 20:34 schreef marcelvdk het volgende:
hallo,

Ja, die plasmaschermen hebben inderdaad een korte levensduur. Tevens heb ik die nieuwe 32 inch plasmascherm van philips vergeleken met een 32 inch CRT van philips, nou laat dat plasmascherm maar staan hoor. Waarom die krengen zo duur zijn? Belangrijkste reden hiervoor is dat de productieopbrengst maar rond de 50% ligt. m.a.w. de helft van de geproduceerde schermen kan gelijk de vuilnisbak in. Het lijkt me meer waarschijnlijk dat op de redelijk korte termijn de lcd schermen doorbreken voor in huis. In de computerindustrie haalt lcd de crt langzaam maar zeker in. De technische ontwikkeling hiervan gaat ook erg hard, maar ja, je weet maar nooit. Het schijnt dat er wel een betere variant op plasma komt, maar het fijne krijg ik helaas ook niet los (en ik werk nogwel wel philips!).
Zelf heb ik net een 32 inch BB TV gekocht, en bevalt me prima. Laat die plasmaschermen voorlopig maar zitten hoor.
Volgens mij heeft lcd een te lage lichtopbrengst voor een huiskamer en zijn grote lcd's duurder dan grote plasma's
Plasmaschermen hebben als grote kracht hun lichtopbrengst en door hun grote kracht ook een hoog energieverbruik

Een goede beamer is ongeveer net zo duur als zo'n plasma ding (een GOEDE beamer bedoel ik dus....)

Maar de gebruiksmogelijkheden vind ik iets fijner en je kan hem zo fijn wegwerken!

Een klein kastje aan het plafond en je kan projecteren op de muur, maar je kan ook zo'n automatisch silverscreen ding installeren. Wanneer je de beamer dan aanzet, zakt hij vanzelf uit het plafond.

Ik denk dat ik eerder voor zo'n oplossing zou gaan dan voor een plasma scherm/normale tv wanneer ik weer op mezelf zou wonen.

Houd er wel rekening mee, dat ik niet zo'n echte tv kijker ben. Meestal tijdens het eten wat en een paar series.

Films kijk ik btw maar zelden. Vraag maar aan JaG/JvS, ik ben echt een slechte filmkijker. (ik skip meestal eerst ff naar het einde, om te kijken hoe hij afloopt. Als het einde een beetje leuk is, neem ik mischien de moeite om de hele film te kijken)
Maar films met een beamer schijnt wel helemaal geweldig te zijn, dus da's ook weer een pré
een beamer heeft lampen van 500 euro per stuk met een levensduur van 1000 uur, als je dan per dag 4 uur de tv aan hebt (ook op de achtergrond bij koken, wassen strijken enz..) gebruik je meer dan een lamp per jaar, beetje dure hobby

• Duck-Twacy
Op donderdag 21 februari 2002 21:20 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Volgens mij heeft lcd een te lage lichtopbrengst voor een huiskamer en zijn grote lcd's duurder dan grote plasma's
Plasmaschermen hebben als grote kracht hun lichtopbrengst en door hun grote kracht ook een hoog energieverbruik
[..]

een beamer heeft lampen van 500 euro per stuk met een levensduur van 1000 uur, als je dan per dag 4 uur de tv aan hebt (ook op de achtergrond bij koken, wassen strijken enz..) gebruik je meer dan een lamp per jaar, beetje dure hobby
Strijken bij het licht van je beamer, wat romantisch :)

Verwijderd

En een beetje goede beamer kost gauw 7-8 k €... Dus bijna evenveel als een plasma tv... Maar hoe zit het met Digtale Televisie eigenlijk, heb je daar nou ook speciale apparatuur voor nodig?

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
TFT beamers hebben relatief lage lichtopbrengst, maar pure TFT schermen zijn wel degelijk bright genoeg voor huiskamer gebruik als TV. Ze werken ook goed als monitor, tenslotte. Daarnaast is de brightness van een LCD voornamelijk een functie van hoeveel lamp je erachter zet. Bij laptops is dat meestal niet zo heel veel, ivm batterijgebruik.

Maarre.. een 17" 4:3 LCD-TV is net zo duur als een WayBig 32" breedbeeld plasma, of 36"+ CRT.. voorlopig zie ik die niet echt doorbreken. Zelfs als de 15" LCD TVs helemaal in prijs doorbreken naar het punt waarop de monitoren van die maat nu zitten, rond de 400 euro (en een TV versie heeft altijd *meer* dan een monitor), zijn ze nog niet echt competitive.

het grote probleem met plasma is dat ze in de loop van hun levensduur "verbleken": contrast gaat naar de maan.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Wat dacht je van een wat goedkopere tv en een CRT beamer d'r bij ? :)

Of een rearprojectie scherm van Thomson.. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen niet meer die problemen die er vroeger waren met rear-projection.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Ha,

Plasma schermen zullen nooit echt heel veel betaalbaarder, gaan worden. In ieder geval niet voor de consument cq particulier.

Wat het mogelijk gaat maken bij de particulier, zijn TFT schermen van een flink aantal INCHES. PLASMA is en blijft duur en TFT wordt alsmaar goedkoper.

Groets

• Duck-Twacy
Op vrijdag 22 februari 2002 00:04 schreef tbusquet het volgende:
Wat dacht je van een wat goedkopere tv en een CRT beamer d'r bij ? :)
Daar had ik natuurlijk al eens eerder aan gedacht. Maar ik blijf het moeten verduisteren van je kamer verveldend vinden. In de zomer heb ik, op een beetje zonnige dag, tot 10 uur in de avond de zon in mijn woonkamer (wel een aardig uitzicht btw). En ik heb niet echt ruimte voor een scherm. Zou boven de TV moeten hangen, dwz ongeveer 1 meter boven de grond. Ook daar is een raam. Tenzij je een rolgordijn als scherm kunt gebruiken :)

Blijf voorlopig even de prijsontwikkeling van 36" CRT's volgen, wil toch pas in de 2e helft van dit jaar iets kopen.
Ik wil minimaal 36" omdat ik, voor 3:4 weergave, niet achteruit wil kwa afmetingen tov mijn huidige 29" 4:3 Sony. 82" is dan kleiner.

Over plasma hoor ik dus alleen maar nadelen.

Wat gaat digitale TV bieden aan voordelen (de Metz is voorbereid voor digitale TV, DVB-S Digital, whatever that may be)? Wat mij heel verveldend lijkt is dat als je nu iets (duurs) koop, maar daarmee binnen een jaar niet meer van de voordelen van nieuwe technieken kunt profiteren, zoals een hogere beeldresolutie.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 14:16
ik heb even niet alles gelezen, maar toen ik er ooit wat over gelezen had, was het ook zo met die plasma dingen dat de levensduur rond de 7 jaar lag bij normaal gebruik.
Wellicht is dit nu dus verbetered. Ook zijn de gene die ik (1 jaar+) geleden gezien heb oerlelijk beeld.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 00:57

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

onze B&O rules

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Duck-Twacy
Op zaterdag 23 februari 2002 17:08 schreef BruceLee het volgende:
onze B&O rules
Als dat deze is wil ik dat graag geloven

Afbeeldingslocatie: http://www.bangenolufsen.nl/upload/3c722f67f1b45_8BV5-72.jpg

20.000 euro

Voldoet niet helemaal aan mijn definitie van "betaalbaar"

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Op zaterdag 23 februari 2002 16:09 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

een stukje uit het dagboel van opa duck ;)
persoonlijk vind ik Thomson idd het minst slecht beeld geven maar ik blijf er bij dat plasma's zuigen
het ID goedkope TV+ leuke beamer was ook het eerste wat in mij op kwam. Voor 2000 € heb je met een beetje zoeken een goeie 2e hands CRT beamer, koop je voor € 500 nog een elektrisch schermpje bij en klaar ben je
kijk voor (kewl) inspiratie ook ff hier: http://www.dvdzone.nl/kijkruimte/

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Xandrios
  • Laatst online: 26-02 01:35
Op zaterdag 23 februari 2002 18:46 schreef ernst het volgende:
ook ff hier: http://www.dvdzone.nl/kijkruimte/
kewl :9~

Dat wil cutebrit oooooook :P

Verwijderd

(om terug te komen op de vraag...)

Ik zou echt (nog) niet voor een plasma scherm gaan. Die dingen blijven ERG duur, en minder mooi in qualiteit in vergelijking met de CRT dingetjes. Ik heb nu een 82 cm Loewe, en in combo met een Techniks A10 DVD-speler heb ik denk ik wel een van de scherpste en helderste DVD afkijk mogelijkheden die in de defenitie 'betaalbaar' op dit moment te krijgen zijn.

Ik heb laatst wel een mooie Plasma gezien van Panasonic (HD!!, met SDI (digitaal video) IN), die wel de moeite van de scherpte en helderheid was, maar die was nog in ontwikkeling. Nog niet te koop, laat staan betaalbaar, maar wel mooi. Dus het komt nog wel een keer dat het de moeite wordt.

Verwijderd

exactly! heb compaq projector MP2800. Is echt super mooi beeld en goed te transporteren (naar vrienden om films te kijken :) ).
kost je wel veel een goede beamer. reken op 6000 tot 8000 euro voor een goede. En de lamp kost ook vaak 400 a 500 euro of soms wel meer.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zaterdag 23 februari 2002 17:05 schreef menn0 het volgende:
ik heb even niet alles gelezen, maar toen ik er ooit wat over gelezen had, was het ook zo met die plasma dingen dat de levensduur rond de 7 jaar lag bij normaal gebruik.
Wellicht is dit nu dus verbetered. Ook zijn de gene die ik (1 jaar+) geleden gezien heb oerlelijk beeld.
Gemmidelde moderne tv is na 5 tot 10 jaar bij regelmatig gebruik ook op hoor.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

persoonlijk vind ik die plasma schermen beter dan die projectie tv's. als je echt een groot en goed scherm wilt zou ik gaan voor een goede crt beeldscherm. heb ook al enige vergelijkingen gemaakt.een beamer, projectie tv en plasma's kunnen nog steeds niet op tegen een goede crt breedbeeld tv!

• Duck-Twacy
Op zaterdag 23 februari 2002 18:46 schreef ernst het volgende:

een stukje uit het dagboel van opa duck

[..]
Hoho, een beetje respect he voor iemand die nog met ponskaarten geprogrammeerd heeft :(

opa gaat nou naar bedje :)

Verwijderd

Het is alweer bijna een jaartje verder, maar er is wat nieuws aangekomen wat wel het vermelden waard is. Weet niet aan welke voorwaarden je bericht moet voldoen om op een oud topic te antwoorden, maar ik neem het risico maar ;)
Sinds een maandje zijn de Hitachi 32PD3000 en de 42PD3000 uit. Volgens een review van What Video, is de 32PD3000 zo ongeveer het eerste plasma scherm wat net zo'n goed beeld geeft als een CRT.
In fact, the arrival of Hitachi's GBP 3,000 32PD3000 marks a watershed in the history of plasmascreens - this is the first model we've seen that's as good as a CRT.
(...)
The best 32in plasma TV in the world!
De adviesprijs is GBP 3000 voor de 32" versie, ofwel zo'n 5000 euro. In Nederland is ie nog niet te koop, maar ik ga het goed in de gaten houden! Hopelijk kan je dit schermpje straks voor zo'n 4500-4000 euro aanschaffen!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 01:22 ]

• Duck-Twacy
Grappig, oud topic (heb btw nog nix gekocht, voorlopig kijk ik wel naar mij 29" 3:4 Wega)

Wel nog een hoop geld voor een 32". Is LCD toch niet meer de toekomst. En waarom hoor ik niets meer over de nieuwe ondiepe CRT techniek (was een doorbraak een tijdje geleden, de helft minder diep etc)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

waarom geen beamer/projector..
die dingen worden nu wel wat beter betaalbaar..
vanaf 1500 euro heb je er al een.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Waarom geen beamer/projector is al eerder besproken in dit topic. Ruimtegebrek en snel slijten van lampen. Dus niet geschikt om gewoon tv op te kijken.
En of LCD voor de toekomst is, maakt denk ik niet zo heel veel uit, toch? Plasma is op dit moment toch wel betaalbaarder dan LCD. Of dit over een aantal jaar anders is, doet er niet toe.

• Duck-Twacy
gitaarwerk schreef op 24 December 2002 @ 00:46:
waarom geen beamer/projector..
die dingen worden nu wel wat beter betaalbaar..
vanaf 1500 euro heb je er al een.
Afgezien dat ik geen haast heb (die 29" is nog geen 3 jaar oud), vind ik een beamer onhandig (geen ruimte achter de bank, scherm ophangen, verduisteren etc). Bovendien zit ik nog geen 3 meter van het beeld vandaan, dus 36-42" is zat.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

een VR bril anders?? O-)

Verwijderd

Heb je al bij de aldi gekeken(ja alweer aldi) daar staat een medion met een phillips beeld buis van jaja 106 cm dus is niet klein.
Prijsje weten schrik niet is een prikkie 3799,- nou is dat mooi of niet.
Wou dat ik het geld had :9~

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Een CRT van 106CM? Dat is? 40"?

Dat is dan vast geen breedbeeld, Philips heeft al gezeik genoeg gehad met hun 36" breedbeeld.

(Ik heb zelf de tweede generatie 36" van Philips, de 36PW9575 ofzo)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Nee nee, het is een plasmascherm wat te koop staat bij de Aldi.
Tis zeker een prikkie ja, maar toch wacht ik liever op de Hitachi. Dat is toch een klasse apart.

• Duck-Twacy
Hoe goed is zo'n SIM2 trouwens (45" of 55" DLP projectie)?

Afbeeldingslocatie: http://www.sim2.com/img/rtx_zoom_keypoints.jpg

Verwijderd

WTF is DIT voor een monster????

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zal wel niets kosten :D
is volgends mij gewoon CRT aangezien de toeter

zou er ook een DIY project zijn over TV's?? :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik moet de eerste projectie die me bevalt nog tegenkomen. Altijd ontzettend gezeik als je niet op de juiste "kijkhoogte" zit dat het harstikke onscherp is.

Tevens :

Lichtgevoelig (ernstig afnemend contrast)
Maken soms herrie. (Wegens lampen.)
Zitten lampen in. :P

Tot nu toe is er voor dagelijks gebruik nog niets beters dan de ouderwetse CRT helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-12-2002 01:30 ]

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

gitaarwerk schreef op 24 December 2002 @ 01:22:
zal wel niets kosten :D
is volgends mij gewoon CRT aangezien de toeter
Nope, er is een minimale afstand nodig voor een juiste projectie, als het een CRT zou zijn wil je helemaal niet weten hoe diep ze zijn. ;)
zou er ook een DIY project zijn over TV's?? :)
Euh, er was eens iets om een laptop scherm te converteren voor projectie middels zo'n presentatie ding, maar dat bedoelde je vast niet. ;)

Aannames zijn fataal.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dat ken ik :)
is leuk ja..
naja.. was meer plasma gericht eigenlijk

ON TOPIC JIJ!!! |:( :Y) :9 :P haha >:)

• Duck-Twacy
Ik wacht wel tot fielups een 36" pixel+ in een mooi kassie stopt (wanneer kopen ze Loewe op :) )

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Duck-Twacy schreef op 24 December 2002 @ 01:45:
Ik wacht wel tot fielups een 36" pixel+ in een mooi kassie stopt (wanneer kopen ze Loewe op :) )
Vind je die zo lelijk dan, die philips kasten?

Aannames zijn fataal.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Duck-Twacy schreef op 24 december 2002 @ 01:45:
Als DAT gebeurt koop ik nooit meer een TV.

Na 4 kapotte br.beeld Philips TV's (echt waar) in 3 jaar zowaar direct van hen mijn geld (bijna) volledig retour.

Nu een Xelos 82cm en geen enkel probleem. Mooie kast, al zie ik alleen maar de buis want het ding staat in een kast.

ARME AOW’er

• Duck-Twacy
GuardianAngel schreef op 24 december 2002 @ 02:08:
[...]

Als DAT gebeurt koop ik nooit meer een TV.

Na 4 kapotte br.beeld Philips TV's (echt waar) in 3 jaar zowaar direct van hen mijn geld (bijna) volledig retour.

Nu een Xelos 82cm en geen enkel probleem. Mooie kast, al zie ik alleen maar de buis want het ding staat in een kast.
Wouw, 4 in 3 jaar, dat is niet best. Ik heb wel eens begrepen dat Philips zo veel mogelijk "eigen uitvindingen" gebruikt, zodat ze niet voor patenten hoeven te betalen (ook als is de "eigen uitvinding" eigenlijk minder dan het "patent", vaak nodeloos ingewikkeld).

In veel TVs (Loewe ook dacht ik) worden Philips CRTs gebruikt, kennlijk zijn die dan wel goed maar is het de zooi er omheen. Panasonic CRTs worden ook gebruikt in top tvs dacht ik. Nokia maakt denk ik geen CRTs meer.

(ik vind veel Philips kasten te plastic achtig, goedkoop plastic ook nog, oogt erg fragiel)

[ Voor 3% gewijzigd door Duck-Twacy op 24-12-2002 14:23 ]

Verwijderd

Ik hoorde laatst over plasma dat wanner hij veel de kleur rood moet weergeven dat hij dan een paar keer zo snel zou slijten.

Wat is hier van waar, is de electronica die de kleur rood weergeeft veel gevoeliger? of is dit gewoon een fabeltje

Verwijderd

Duck-Twacy schreef op 24 December 2002 @ 01:19:
Hoe goed is zo'n SIM2 trouwens (45" of 55" DLP projectie)?

[afbeelding]
heb deze zien spelen op de VAD beurs dit jaar en had eeen heeeeel mooi beeld :9~
alleen kast vond ik minder en je moet om de zoveel branduren de lamp vv blijft projectie.
op de beurs vond ik pioneer met plasma's het mooiste beeld geven en ook geen ventilatoren meer die herrie maken

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Duck-Twacy schreef op 24 December 2002 @ 10:56:
[...]
(ik vind veel Philips kasten te plastic achtig, goedkoop plastic ook nog, oogt erg fragiel)
Ach, Loewe is net zo plasticachtig hoor, hooguit wat aardiger gekleurd.

Volgens diverse verkopers gebruikt Loewe betere buizen dan Philips zelf. Schijnen diverse van te zijn na een schifting. A, B en C kwaliteit. B&O en Loewe nemen de A en het restant van de afnemers (waaronder volgens hen ook Philips) gebruiken de B kwaliteit. De C-versies verdwijnen in de low-budget modellen.

Ik vond het in eerste instantie maar een vreemd verhaal maar toen ik in verschillende zaken hetzelfde verhaal hoorde nam ik het maar aan als waar.

Loewe heeft wel een klein nadeel. Als je absoluut geen vertekening wilt kun je niet het grootst mogelijke beeldformaat kiezen maar blijf je met een klein randje links en rechts zitten. Bij "echt" breedbeeld heb je daar geen last van.

Dat een "naam" ook niets zegt moge blijken uit het feit dat er na 3 jaar al een erg duur onderdeel aan onze Loewe kapot ging. De monteur van de dealer zei dat reparatie erg kostbaar zou worden en adviseerde eigenlijk een nieuwe te kopen.

Wat de goede man niet wist was dat ik na mijn Philipservaring een zgn. reparatieverzekering bij zijn baas had afgesloten met een looptijd van 5 jaar :)

Desondanks vind ik het vreemd dat aan een merk TV van 3 jaar oud dure onderdelen zodanig kapot kunnen gaan dat reparatie niet meer zou lonen.

ARME AOW’er

• Duck-Twacy
GuardianAngel schreef op 24 december 2002 @ 02:08:
[...]

...en...
Dat een "naam" ook niets zegt moge blijken uit het feit dat er na 3 jaar al een erg duur onderdeel aan onze Loewe kapot ging. De monteur van de dealer zei dat reparatie erg kostbaar zou worden en adviseerde eigenlijk een nieuwe te kopen.
Ik snap iets niet :?

Anyway, Dis is ook wel interessant

Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/images/icons/fotos/1157-a.jpg
107 cm plasma voor 3000 euro (Gateway)

Zie [url="http://www.hear.nl/cgi-bin/nieuws/nieuwssjabloon.cgi?CO_Content_Id=1157"]Hear[/url] :)

edit. herstel maar 106 cm :(

[ Voor 4% gewijzigd door Duck-Twacy op 24-12-2002 14:23 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[quote]...[quote]
Ja, snap de verwarring. Alle problemen met Philips waren vanaf dag 1 terwijl de Loewe "pas" na 3 jaar stuk ging. Ik zie dat dus "als geen enkel probleem" maar je hebt natuurlijk gelijk.

Hoe meer problemen je met een TV hebt, hoe minder ze uiteindelijk lijken kennelijk.

ARME AOW’er

Verwijderd

3000 € , das toch al flink gedaald in prijs!!!

Een deftig BB CRT TV kost ook al vlug 2500€

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 14:40:
3000 € , das toch al flink gedaald in prijs!!!

Een deftig BB CRT TV kost ook al vlug 2500€
Het is alleen wel zo dat veel (oude) plasma tv's veel minder mooi beeld geven (naar mijn smaak iig, maar daar zijn toch wel veel mensen het mee eens) dan een CRT. Het zou mij niet verbazen als deze plasma dus geen mooi beeld geeft (het hoeft niet zo te zijn, maar zolang niemand hier dit ding in het echt heeft gezien gok ik er toch op).

Verwijderd

K'was vijdag bij mediamarkt in duitsland (Nordhorn) daar stond een 106 cm plasma van het merk "L + S" voor 3500,-.

Verwijderd

Goh, toch wel apart dat jullie deze niet noemen: 1 van de beste plasma's van dit moment (zo niet de beste) is de panasonic Viera 42" en die vind je al voor 2699,- incl speakers, tuner, etc!

Haha .. OOPS! idd twee jaar later ! |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 11:06 ]

• Magic666
  • Laatst online: 15:21

Magic666

No one's neighbour!

zegt ie 2 jaar later..... ;)

Verwijderd

Oud koetje :D
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.