Bestaat er zoiets????

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31
Ik zoek een zeer snel medium waarop 1mb gegevens op gaan en dat een pc zeer snel kan lezen! en wat simpel is aan te sluiten, zoals een flash kaartje of zo? bestaat dit?

alvast bedankt

Click hier niet

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:52
Floppy'tje?

• jms
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Yep

Sluit je aan op je usb poort. 8mb kost wel 187 piek inc btw

www.thumbdrive.com

• reapher
floppy is zeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr traag, en een usb aansluiting heb ik niet

Click hier niet

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
eh... ramdisk?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• reapher
ramdisk ja ok maar dan moet het toch ergens vanaf worden gehaald! dat wordt dus floppy of iets dergelijks, maar dat moet snel gaan

Click hier niet

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

waarvoor? (is wat makkelijker denken)

hehe: een snelle DPC install?

*insert signature here

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
je zou het met pcmcia kunnen proberen....

• reapher
het is voor een mp3 speler. Deze werkt onder dos en moet ongeveer 1 mb snel in zijn mem zetten. Dat is namelijk de besturing van de hele shit. daarna hoeft ie niks er meer uit te halen. Maar omdat de boel snel moet opstarten, want ja 2 min wachten voordat alles het doet is niet cool in e auto :)

Click hier niet

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

probeer het eens met PCMCIA memory cards.. heb ik wel es bij een klant meegewerkt.. die hadden ze in 4/8/10/20MB formaat.

Dingen waren toch vrij vlot (memory dingetje, geen disk) en een PCMCIA aansluiting voor een pctje is ook niet vreselijk duur.

Wat DOS cardbus drivers laden en je bent klaar.. maar erhm 1MB? je wilt daar DOS + Mp3 player opzetten ofzo?

Dan werkt het niet zo erg lekker want je moet wel eerst je cardbus drivers laden voordat je die kaart kan lezen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Tja.. je kan er natuurlijk voor kiezen om hem van cd te laten booten, als je bios dat snapt.
Mijn autoputer draait nu nog volledig vanaf de harde schijf (met linux erop) en doet er ongeveer 1 minuutje over voor hij geboot is...
Wat heb je trouwens voor een voeding geregeld ? Toch geen 12->220 volt inverter he ? :)
Ken je www.jarcom.com/inmotion/ ?
Is wel wat werk om te maken maar dan heb je wel een goede voeding :)

• reapher
Nee inderdaad geen 12->220 voeding dat zuigt.

ik ken die site niet zal eens checken maar ik heb al een eigen design die 12 volt naar de spanningen converteerd, met overspanning.

tja die mem kaartjes zullen dan toch echt niet werken :(

en inderdaad het is 800kb precies dat moet worden geladen en dan werkt ie!

Harddisk is ook een optie natuurlijk, maar wie heeft er een stille oude schijf liggen? van 10 mb of meer :) Hij wordt namelijk eerst gebruik als stereo component.

Click hier niet

Verwijderd

Hehe, gelukkig maar...
Ik heb er nu een 1,7 gig inzitten.
Wat gebruik jij voor bediening en wat voor schermpje ?
Ik heb er een infrarood afstandsbediening bij.
http://fsinfo.cs.uni-sb.de/~columbus/lirc/
Daar kan je de software en schema's vinden, maar er is geen dos versie beschikbaar. Als je een beetje handig bent met coden kan je dat misschien zelf wel maken.
De hele ontvanger kostte me minder dan een tientje.
Als schermpje heb ik een lcdje van matrix-orbital.
Erg leuk allemaal om mee te knutselen :)

• reapher
Ik heb een simpeldot matrix schermpje ering zitten 2x20. koste me geen drol. en natuurlijk een infrarood afstandbediening met ontvanger voor de controles. Tja ik geloofde het zelf ook niet maar er is nog heel veel voor dos te krijgen!

Click hier niet

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik begrijp dat we allemaal auto-pctjes aan het knutselen zijn voor Mp3s in de auto? Das wel errug mooi :) Iemand wat suggesties? Speciale kast die je gebruikt? Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken.. ik heb nog een Pentium 120/48MB mem/1.2 GB laptopje liggen waar ik nu op het moment niets mee doe.. zou ik dat kunnen gebruiken?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• reapher
Ja daar kan je wat mee, zit er sound in?

voor de os kan je kiezen tussen linux of dos. windows werkt niet omdat je je pc zo moet kunnen uitzetten en aan. Bij windows zal dat allemaal rommel op je schijf geven. Dus maak eerst de keus welke of je wil.

Click hier niet

• MNM(tm)
  • Laatst online: 04-09-2025
...kunnen we niet gewoon ff massaal 'n berg MAS3507D chippies bestellen? Dan heb je zelfs aan een 386 al genoeg! Questie van rauwe MP3-data naar je printerpoort dauwen en klaar. In 't ergste geval kun je er ook nog 'n 286 voor gebruiken. (XT gaat niet: die heeft geen fatsoenlijke ondersteuning voor CD-ROM spelers...)

...With a touch of magic¿

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Externe SCSI hd is wel makelijk en snel
Pagina: 1