geluidskaart op moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• chrissie107
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik heb een geluidskaart op het moederbord, alleen nu heb ik een soundblaster live gekocht, op welke manier moet ik de geluidskaart op het moederbord uit zetten?
Please help

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 12:07
in je bios hoor je de on-board geluidskaart uit te kunnen zetten!!

dSLR: Nikon D5300;

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 16:31

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

rtfm

640KB should be enough for everyone

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kan ook met een jumper. Maar moet in het boekje staan.

Verwijderd

idd... RTFM!

Verwijderd

als je het adres van de manufacturer van je moederbord weet, kan je het ook OPZOEKEN op die site... >:)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

gewoon een soldeerbout pakken, een redelijk leeg plekje op je bord zoeken en em eraanvast smelten. Daarna je Pentium eruithalen omdat dat werk wel gedaan kan worden door je soundcard en als je echt slim bent haal je even de CDROM speler los die heb je nu toch niet meer nodig :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 21:55 schreef ionize het volgende:
idd... RTFM!
Ben het hier helemaal mee eens want in de manual van je moederbord kun je het precies vinden.

Verwijderd

Gewoon in de bios uitzetten of anders bij een jumpertje op het moederbord. Staat inderdaad in de handleiding van je mobo. Volgende keer ff zoeken en in de handleiding kijken voordat je iets vraagt, krijg je een stuk minder RTFM's naar je hoofd.

Verwijderd

kan in de bios

Verwijderd

rechteruisknop "deze computer"
>eigenschappen> Apparaatbeheer> besturing voor video & geluid > selecteer desbetreffende geluidskaart> kies uitschakelen in dit hardwareprofiel
Yo

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 20 februari 2002 21:40 schreef A_De2 het volgende:
rtfm
reageer dan niet, als je niets zinnigs te zeggen hebt, en als chrissie107 het FAQ had gelezen (wat ik mag aannemen) dan zou het kunnen zijn dat het er niet instond, of dat je er geen handleiding van had! dus dan valt er niets te lezen.
Verder was het natuurlijk handig geweest om wat spec te geven van je moederbord.
Vaak is het een jumpertje of een setting in de BIOS, maar het kan ook zijn dat deze niet uitgeschakeld hoeft te worden, maar dat dat "vanzelf" gebeurd.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees de manual eens door... Just for fun

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.