verschil tussen duron 1000 en 1200

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
wat is het verschil tussen deze 2, is die 1200 gewoon een opgefokte 1000 of is deze ook verder op te klocken dan die 1000( en hoeveel) ik kweet er niet bep. veel vanaf, ben wel zo slim geweest om in de faq te kijken, kwam alen tegen dat die 1000 goed op ong +/-1250 te krijge is
want wil nieuwe comp. kopen, ipv mijn p200 ;(

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Volgens mij hebben ze beide een morgan core ,de een loopt op 1000mhz en de andere op 1200mhz ,das volgens mij het enige verschil.
Van de overklokbaarheid van de 2 weet ik niet zoveel ,maar volgens mij is de 1000 beter over te klokken ,hoor ik meer verhalen over :)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hangt van de core af.
Sommige 1200 doen misschien 1500 sommige 1000's maar 1050.

Als je echt DIE hard wil oc'en zoek je eerst de core name op en dan moet je iemand kennen die die CPU met de hand wil gaan uitkiezen bij de leverancier.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
dus als je een duron 1000 koopt is het mogelijk dat ie amper valt op te clocken, gebeurt dat vaak of is het meestal dat ie wel goed is, wat houd dat eigenlijk in in het kort, het woord morgan core }:O

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de nieuwere durons met morgan core zijn niet zover te klokken, de oudere durons wel (tot 800 enzo)
zit al een beetje op ze top, vanaf de 1000mhz krijg je em niet zo heel ver meer, misschien een 1000 op zijn top 12 of 1300, absoluut niet verder
en over de 1200 dus maar niet te spreken, kan je beter een 1000 nemen en opklokken

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
dan doe ik denk idd een 1000 (tevens budged) en dan zie ik wel tot hoever ie gaat maar met een goed moederbordje zou ie wel aardig motten gaan dus? en dan aleen de l1 bruggen verbinden???

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 21:54 schreef _ferry_ het volgende:
dan doe ik denk idd een 1000 (tevens budged) en dan zie ik wel tot hoever ie gaat maar met een goed moederbordje zou ie wel aardig motten gaan dus? en dan aleen de l1 bruggen verbinden???
Yep gewoon de L1 bruggen verbinden. en dan kun je het in de bios instellen wat voor multiplier je wil.
je kunt ook de FSB omhoog gooien maar dan kom je niet zow ver met een duron :(

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok thnx, t word nog wel effe sparen met mijn scholiersbudget, dus over tijdje hoop ik mobo+procc+ram+cooler+case te kunnen kopen, heb wel videokaart en audio, sluit ik em effe trijdelijk aan op mijn oude comp. muis en monitor, ondertussen effe casemodden, had bij goris :-( een mooie zilveren case 65 euro met aan de bovenkant vd zijkant allemaal kleine gaatjes, das mooi met led's erachter en ook leuke stealth mod vind ik wel tof

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
nou dat hij 200 megaherzen sneller is
Pagina: 1