gamma fix in quake3

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
is er een fix; een registertweak ofzo zodat de gamma ingesteld kan worden in winXP onder quake3?

Ik weet dat je in de console het een en ander kan invoeren, maar das gewoon irritant om het steeds te moeten doen.

thx in advance.

" Play the violent strings of my symphony "

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:22
seta r_ext_gamma_control "1"
seta r_ignorehwgamma "0"
seta r_overbrightbits "0"
seta r_gamma "1.7"
seta r_intensity "0.8"

ik heb bovenstaande settings in me autoexec.cfg (in quake3\baseq3 folder) gepleurt
en daarmee kan ik gewoon brightness instellen

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Symphony-X
ehm, ik kan geen autoexec.cfg vinden in de baseq3 directory.. bedoel je misschien de q3config?

thx voor de tip iig :7

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Welke Quake3 versie gebruik je? Als je 1.17 gebruik moet je de gamma op 1.0 of lager zetten, alles daarboven wordt het donker onder W2k/XP. Bij hogere versies werkt de gamma wel goed (althans bij mij dan).
Sommige commando's zoals 'r_overbrightbits 0' zorgen er bij mij voor dat het net lijkt alsof er vertex lighting gebruikt wordt -> niet mooi dus.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:22
Op donderdag 21 februari 2002 16:48 schreef Symphony-X het volgende:
ehm, ik kan geen autoexec.cfg vinden in de baseq3 directory.. bedoel je misschien de q3config?

thx voor de tip iig :7
staat er niet standaard in inderdaad kopier gewoon config.cfg rename die naar autoexec.cfg open die met notepad en delete alles erin en zet mijn settings in de vorige post erin

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Symphony-X
Op donderdag 21 februari 2002 21:42 schreef Turismo het volgende:
staat er niet standaard in inderdaad kopier gewoon config.cfg rename die naar autoexec.cfg open die met notepad en delete alles erin en zet mijn settings in de vorige post erin
Ehm.. er is geen verschil. ik heb precies gedaan wat je zei, maar het beeld is nog steeds donker en de brightness-balk doet niks.

Ik heb overigens gewoon de originele install, zonder patches enz.

Verwijderd

Misschien zou het verstandig zijn als je die andere cfg ook laad, dan werkt het vast wel. Ik vindt het ook niet zo gek dat ie het niet doet, Quake pakt namelijk automatisch je standaart bijgeleverde q3config dus je hebt nu als het goed is 2 verschillende *.cfg bestanden die moet je allebei laden de standaart doet ie auto de tweede die je zelf hebt aangemaakt moet je zelf laden, dat doe je onder quake zelf in de consol:Z

• Symphony-X
Op donderdag 21 februari 2002 23:54 schreef Argo_nm3 het volgende:
Misschien zou het verstandig zijn als je die andere cfg ook laad, dan werkt het vast wel. Ik vindt het ook niet zo gek dat ie het niet doet, Quake pakt namelijk automatisch je standaart bijgeleverde q3config dus je hebt nu als het goed is 2 verschillende *.cfg bestanden die moet je allebei laden de standaart doet ie auto de tweede die je zelf hebt aangemaakt moet je zelf laden, dat doe je onder quake zelf in de consol:Z
hoe laad je die config.cfg in de console? Kan je die niet laten laden voor de game gestart wordt? Kan je die commands niet toevoegen aan de q3autoexec.cfg ?

Verwijderd

Ik kan je helaas niet helpen, misschien kan je eens proberen de commands in de q3autoexec.cfg te zetten..?

weet iemand anders dit? Ik vind dit zeker nuttig te weten.
Pagina: 1