• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Na veel research (reviews, gebruikerservaringen, emails met vragen etc.) ben ik toch beniewd naar de mening welke camera 'het beste' is van deze twee.

Naar mijn mening is de Fuji 6800 iets beter en wel om de volgende punten: (gebasseerd op mijn research)

- mooier design (mening)
- iets kleiner
- betere shutter speed (1/2000 tov 1/1500 van canon)
- vollere kleuren (ook beter bij prints)

Maar om er toch 100% zeker van te zijn dat ik mijn geld goed besteed en niet over 2 weken spijt krijg dat ik de S30 niet heb genomen, vraag ik toch jullie mening

Ik geef overigens niets om movie-mode, dus dat mag geen beslissende factor zijn. Wel vind ik schepte belangrijk, goede kleuren en veelzijdigheid (zowel qua instellingen als het functioneren van de camera - goede flits, snel in gebruik e.d)

Thnx :7

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je hoot over allebei goeie dingen. maar volgens mij zijn de mensen over de fuji altijd net iets enthousiaster. Een miskoop doe je in ieder geval met geen van beide.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
Ik vind em spuuglelijk (mening :) )

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Canon PowerShot S30, omdat die ALLES in manual mode kan. Je kan op de FPix 6800 bijv géén shutter instellen (maak ik op uit 3 reviews). Daarnaast vind ik de S30 gewoon mooier :) Maar het zijn allebei goede camera's, dat zeker.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Mooody
Op woensdag 20 februari 2002 21:47 schreef Knakker het volgende:
Ik vind em spuuglelijk (mening :) )

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Canon PowerShot S30, omdat die ALLES in manual mode kan. Je kan op de FPix 6800 bijv géén shutter instellen (maak ik op uit 3 reviews). Daarnaast vind ik de S30 gewoon mooier :) Maar het zijn allebei goede camera's, dat zeker.
geen shutter instellen?

dat lijkt me sterk...dan kan je er onmogelijk stills van bijv. waterdruppels mee 'capturen'

of kan dit ook daadwerkelijk niet? graag een bevestiging...

trouwens...dat zijn de woorden van iemand een een canon camera heeft...right? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Fuji 6800: Afbeeldingslocatie: http://www.fuji.nl/prodimg/6800.jpg

Niet echt een superdesign maar lelijk is anders.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
geen shutter instellen?
Ik heb em zelf nooit in handen gehad, maar hier quotes uit reviews:

Steves Digicams:
Manual Record - The user can adjust exposure compensation, ISO, white balance, metering mode, image sharpness, manual focus and flash output power.

DCResource:
Manual controls: White balance, ISO sensitivity, Manual Focus, Sharpness, Flash strength, Exposure compensation, Multi-exposure,
Photometry AKA metering

Imaging-Resource:
Manual Mode:
* Self-Timer: Turns the 10-second Self-Timer on or off.
* White Balance: Sets the camera's white balance to Automatic, or to match Sunny, Shade, Daylight Fluorescent, Warm White Fluorescent, Cool White Fluorescent, or Incandescent lighting.
* ISO: Adjusts the camera's sensitivity to 100, 200, or 400 ISO equivalents.
* Set:
File Size / Quality: Adjusts the image size and quality settings. Choices are 2,832 x 2,128, 2,048 x 1,536, 1,280 x 960, and 640 x 480 pixels, with Fine, Normal, and Basic quality settings.
LCD Brightness: Adjusts the LCD brightness level.
Set-Up: Accesses the camera's settings menu, described later.
* Manual Focus: Enables or disables the manual focus option.
* Sharpness: Sets the image sharpness to Hard, Normal, or Soft.
* Flash Intensity: Controls the flash power and brightness, adjustable from -0.6 to +0.6 exposure equivalents (EV) in one-third increments.
* Exposure Compensation: Adjusts the exposure from -1.5 to +1.5 exposure equivalents (EV) in one-third increments.
* Multi-Exposure: Turns on the Multi-Exposure function, which overlays individual exposures on top of each other.
* Photometry: Sets the camera's exposure metering mode to Average, Spot, or Multi (default).
trouwens...dat zijn de woorden van iemand een een canon camera heeft...right? :)
Dat zijn woorden van iemand die een Canon camera op het oog heeft, maar 800 euro voor zo'n ding incl 128 mb cf kaart wel erg veel geld vindt, gezien de hoeveelheid BIER die je ervoor kunt halen :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Mooody
aaarrrghh nou weet ik het helemaal niet meer :(

- Fuji 6800
- Canon S30/40
- toch maar de Fuji 2600 :?
(om maar binnen een redelijk bedrag te blijven...ik zal er toch niet elke dag mee gaan schieten)

ik weet het echt niet meer...

wwwwheeeeeelp ;(

• Marv
Op woensdag 20 februari 2002 22:11 schreef Mooooody het volgende:
aaarrrghh nou weet ik het helemaal niet meer :(

- Fuji 6800
- Canon S30/40
- toch maar de Fuji 2600 :?
(om maar binnen een redelijk bedrag te blijven...ik zal er toch niet elke dag mee gaan schieten)

ik weet het echt niet meer...

wwwwheeeeeelp ;(
Koop de 2600... (die wil ik namelijk binnekort ook gaan halen en dan kun jij me zeggen of ie goed is :P)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:47

Marc H

- - Is wakker - -

Waarom niet de Fuji 6900? Hij is iets duurder, maar je krijgt er veel voor terug:(tussen haakjes 6800)
6x Optical zoom (3x)
Manual White Balance
Aperture f2.8-F11 (2.8-4.5)
hot shoe voor flitser
self timer 2 of 10 sec (10 sec)
mogelijkheid om uncompressed (tiff) op te slaan

Nadelen: hij is door die zoomlens wat groter en zwaarder hoewel hij lekker in de hand ligt, en makkelijk mee te nemen is.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Mooody
Op donderdag 21 februari 2002 08:03 schreef Marc H het volgende:
Waarom niet de Fuji 6900? Hij is iets duurder, maar je krijgt er veel voor terug:(tussen haakjes 6800)
6x Optical zoom (3x)
Manual White Balance
Aperture f2.8-F11 (2.8-4.5)
hot shoe voor flitser
self timer 2 of 10 sec (10 sec)
mogelijkheid om uncompressed (tiff) op te slaan

Nadelen: hij is door die zoomlens wat groter en zwaarder hoewel hij lekker in de hand ligt, en makkelijk mee te nemen is.
stuk groter ja...en 3x optische zoom vind ik genoeg...

ik twijfel nu weer een stapje hoger...de S30 of G2...dit scheelt 200 euro (717 tegenover 919)

denken jullie dat dit het geld waard is?

ik wil meteen een goede kopen, die over 2 jaar nog goed mee kan komen...

of heb je over 2 jaar 6 megapixel voor 900 euro :? :(

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

koop de 6900 :)
6 keer zoom
6.0 pixels interpolide ofzo normaal 3.3
alles zelf instellen
handmatig of autofocus
zelf sluitertijd instellen

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Mooody
Op donderdag 21 februari 2002 16:56 schreef Firecow het volgende:
koop de 6900 :)
6 keer zoom
6.0 pixels interpolide ofzo normaal 3.3
alles zelf instellen
handmatig of autofocus
zelf sluitertijd instellen
sorry..maar de G2 gaat toch echt boven de 6900...alleen maar 3 keer zoom, maar daar leer ik wel mee leven :)

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

hoezo voor de rest zijn ze het zelfde :?

• Marv
Op donderdag 21 februari 2002 17:28 schreef Firecow het volgende:
hoezo voor de rest zijn ze het zelfde :?
Die andere is duurder -> beter :P

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

beter
tja wat is beter ?

Pagina: 1