Toon posts:

van pc naar i-mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om mijn pc's te verkopen en over te gaan op de nieuwe i-mac. Wat denken jullie,..is dat een slimme keuze. Ik doe veel internetten en veel teksverwerken en foto's.

De keuze is voor de nieuwe i-mac is omdat hij er mooi uit ziet en stil is (ik heb nu amd en dat lijken wel stofzuigers.

is het moeilijk om osx te leren als je al ongeveer 10 jaar dos en windows gebruikt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MAC OS is echt iets waar je niet veel wijs uitkomt als je uitgaat van DOS en windows logica.
vooral het gemis van een rechtermuisknop is verschrikkelijk.
Ik heb een aantal keer achter zo'n ding gezeten en ik vind ze goed klote moet ik zeggen.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Voor wat jij doet maakt het niet uit, het enigste is dat je moet wennen aan het OS. Ik zelf vind MacOS veel lekkerder werken.

En als je de muis irritant vind hang je er toch gewoon een 5-knops muis aan?

kleurbleur.nl

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Mac OS zit op veel punten erg logisch in elkaar...vaak een stuk logischer dan windows :X...dus er is makkelijk mee te werken. Het zal even wennen zijn, maar als je je even in mac os verdiept (met bv een boek of wat tuto's) zal je er snel achter komen dat het erg makkelijk is om met mac os te werken...

Tis maar wat je wilt. Zelf zou ik mijn pc nooit ruilen voor een mac (alhoewel ik wel een mac naast mn pc krijg binnenkort) omdat een mac toch wel een aantal dingen mist, zo is het aanbod van compatibele software, drivers en spellen beperkt. Als je veel met foto's werk is een mac in combinatie met adobe photoshop een erg goede keuzen, omdat dit soort programma's eerst eerst voor de mac ontwikkeld worden...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

voor wat jij doet zou ik het zeker doen, mijn enige punt zou zijn dat ik vast zou zitten aan een 15" scherm (dat heb die nieuwe iMac toch ook?). ik vind persoonlijk MacOS ook fijner werken dan windows...

Verwijderd

Ik zou het zeker doen, maar als je toch een beetje met foto's werkt een teksverwerking doet zou ik niet voor een G4 gaan maar voor een G3:
http://www.apple.com/imac/g3
zo bespaar je een hoop geld.

Heb je zaaat genoeg aan! Ik ga binnekort ook ene g3 600mhz/256mb ram/cdrw kopen om een beetje te illustratoren en photoshoppen..

bij een mac zit ook al AppleWorks 6.0 bij. daarmee kan je je eigen site maken en tewksverwerken. je hebt ook Office X, dat is de Office XP voor de macintosh, met word, entourage (outlook maar dan voor mac), exel etc etc..
MSN is er ook voor de mac (kan je downloaden: http://www.microsoft.com/mac en het zit al bij office x).

ik zou het dus zeker doen ;) !

• boesOne
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

nieuwe mac heeft een 15 inch tft screen! das best ok..
punt is wel dat je aan een 100mhz bus vast zit; niet meer van deze tijd. Mac OS X is fantastisch. Zowel qua eye candy als conceptueel. en qua software aanbod valt het wel mee.. kijk een op hotline [fileshare proggie voor de mac]. Als ik het geld had zou ik meteen zo'n G4 quicksilver halen..
Maar ja.. arm. dus een zelfbouw tweak duronneke :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Wel de meningen lopen niet zo heel uiteen. kan iemand mij vertelen of dat Appleworks een beetje werkbaar is.

En ik hoorde dat de g4 een soor celeron is op de i-mac. Is dat zo??

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik zou een G4 met een tft-scherm kopen, maarja... wie ben ik?

Och, ik heb zelf een G4 met een TFT...

Ik zou gewoon geen Mac kopen!

Tis wat hierboven al gezegd werd: Als je Windows gewend bent dan is Mac OS X knap klotuh!

Specs? Zie ondertitel...

• boesOne
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

G4 is geen celeron voor de mac!
G3 is dat misschien.. De g4 kan je beter vergelijken met de Athlon.. Veel power per cycle..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Sow lekker geinformeerde mensen hier...

Als je je rechtermuisknop en scrollwiel mist kun je volgens mij iedere logitech of microsoft usb muis aan de Mac hangen, volgens mij hoef je d'r niet eens drivers voor te hebben. Dat zou het eerste zijn wat ik deed.

De nieuwe iMac is op zich heel erg leuk, onthou alleen wel dat de G4 die in de iMac zit maar de helft van de cache heeft.

Wat betreft het OS, tja ik weet niet of je Classic of OS X wilt gaan draaien. Classic is zo ongelofelijk simpel als je je d'r ff voor inspant, ik weet meer van een Mac dan van Windows terwijl ik maar een half jaar een Mac heb gehad. Ik heb "The Macintosh Bible" een keer gekocht en daar staat echt werkelijk alles in wat je moet weten over Classic.

Tja MacOS X daar heb ik verder eigenlijk nauwelijks ervaring mee. Het lijkt me wel lekker stabiel, maar het is nog een beetje onvolwassen qua snelheid en applicaties. Maar classic draait ook goed. Zeker als je 512-1024 MB geheugen er in doet. Neem geen extra geheugen van de Apple shop trouwens, goed merkgeheugen voor de PC werkt prima.

iOS developer

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Die nieuwe iMac lijkt mij een prima Mac...
Het tft scherm zal een stuk prettiger werken dan de oude iMac schermen (max 75 hz op 1024x768).

En natuurlijk lopen de technische specificaties wat achter op die van de PowerMac, maar in normaal 'Office' gebruik merk je daar niets van.

Ik hoop er binnenkort eentje naast mijn werkmac te kunnen zetten (voor mail, chat en testen).

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 16:40 schreef Zakalwe het volgende:
Het tft scherm zal een stuk prettiger werken dan de oude iMac schermen (max 75 hz op 1024x768).
allebei de schermen hebben max. 128x768 op 75hz..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 16:21 schreef daDaJoker het volgende:
Ik zou gewoon geen Mac kopen!

Tis wat hierboven al gezegd werd: Als je Windows gewend bent dan is Mac OS X knap klotuh!
Is dit waar???

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 19:32 schreef FJ het volgende:

[..]

Is dit waar???
nopezz......

Verwijderd

Makes me wonder als een OS simpel is waarom zou je er dan a:voor moeten inspannen b:een bible voor moeten kopen ? Makes no sence to me .....

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 00:20 schreef Keescpk het volgende:
Makes me wonder als een OS simpel is waarom zou je er dan a:voor moeten inspannen b:een bible voor moeten kopen ? Makes no sence to me .....
me2. Je hoeft geen boek te kopen hoor, je moet alleen een beetje open-minded er mee beginnen en niet aan Windows denken...

Ik raad je aan om een iMac G4 en via Pricwatch A klasse ram te kopen (zoveel mogelijk). Zet er MacOS X op en spelen maar... :)

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:13
Maak je geen zorgen, ik ben zelf ook overgestapt van windows naar mac. OS X is echt super eenvoudig.

Ik beloof je dat je nooit meer terug wilt. 8-)

-- I talk to planets, baby --

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 00:35 schreef cc_bcc het volgende:
Maak je geen zorgen, ik ben zelf ook overgestapt van windows naar mac. OS X is echt super eenvoudig.

Ik beloof je dat je nooit meer terug wilt. 8-)
Klinkt goed...

Trouwens is heb nog RAM liggen een sim van 512 mb pc133. Past dit gewoon in een nieuwe i-mac?

Dan zou je dus standaard 256+512 mb hebben...

Verwijderd

Een Athlon is ook stil te krijgen hoor. Daarvoor hoef je echt niet meteen over te stappen.

• paella
  • Laatst online: 12-08 21:33
Op vrijdag 22 februari 2002 06:26 schreef FJ het volgende:

[..]
Trouwens is heb nog RAM liggen een sim van 512 mb pc133. Past dit gewoon in een nieuwe i-mac?

Dan zou je dus standaard 256+512 mb hebben...
Volgens mij pakt de nieuwe (lampekap) iMac weer het laptop geheugen, die kleine DIMMetjes. Net als de eerste iMacs dus (later werden dat gewone grote DIMMs waar je ook heel simpel bijkan).

Iemand schreef ook dat de nieuwe iMac zo stil is. Dat is wel waar, maar itt de vorige versie (laatste revisies) zit er nu weer wel een fan in. Dus wel ietsje meer geluid dan de vorige versie (de eerste iMacs hadden ook weer wel een fan).

No production networks were harmed during this posting

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:13
Volgens mij gaat er inderdaad laptop geheugen in. maar meer dan 256 MB ram is toch wel aan te raden met OSX.

Er zit inderdaad een fan in (processor, harddisk en voeding zitten nogal dicht op elkaar), maar die is temperatuur geregeld en ik heb ergens gelezen dat deze heel stil is en maar af en toe aanspringt.

-- I talk to planets, baby --

Verwijderd

128MB or 256MB of SDRAM expandable to 1GB; one factory installed 168-pin DIMM and one open user-accessible SO-DIMM slot

Verwijderd

Topicstarter
Waar staat die SO voor in 'SO-DIMM'

Kan ik nu wel mijn PC133 512 mb geheugen die uit mijn oude pc komt, in die i-mac stoppen of niet??

• paella
  • Laatst online: 12-08 21:33
Op vrijdag 22 februari 2002 17:49 schreef FJ het volgende:
Waar staat die SO voor in 'SO-DIMM'

Kan ik nu wel mijn PC133 512 mb geheugen die uit mijn oude pc komt, in die i-mac stoppen of niet??
Nee, die SO-DIMM zijn de helft kleiner (ongeveer) dan de gewone DIMMs.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1