Toon posts:

[Win2kserv] IP filters == Firewall?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is: is het instellen van Ip filters in win2k gelijkwaardig aan het installeren van een firewall, en is een firewall nog noodzakelijk nadat met een scanner alle poorten die niet geschikt zijn voor internet op stealth staan dmv filters?
Uiteraard zul je goed moeten patchen om de servers ed op gewenst niveau te houden.

Win2k heeft op user level autenticatie, (iuser_Machinenaam) wat een vorm van beveiliging is, Deze filters filteren op packet level, een firewall doet toch eigenlijk het zelfde?

Wie kan mij hier een uitleg over geven?

Verwijderd

Het is een beetje hetzelfde, maar het is wat beperkt. Je kunt niet een aantal regels opgeven, je kunt alleen toelaten of beperken, en dat zelfs niet tegelijk.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
en als je meerdere interfaces hebt (nic's) dan gelden deze filter voor ALLE netwerkkaarten, dus niet alleen voor diegene die de internetverbinding heeft

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Dus een server met als taak routeren, in een opstelling met 2 nic's en bijvoorbeeld een netbios protocol op het interne netwerk heeft meer aan een apart router/firewall oplossing dan aan filters omdat je anders waarschijnlijk je interne netwerk weg filtert?

Ander klein praktisch vraagje, ik heb hierover wel de klok horen luiden maar nog niet helemaal gesnapt hoe het precies werkt, op een computer aangesloten op het internet via mxstream (de verbinding wordt gemaakt dmv een VPN inbel verbinding naar de mxstream router)
Is het mogelijk om op deze server een VPN server te draaien? oftwel kun je een vpn over een vpn verbinding aanmaken? en hoe zit dit met een firewall?