Toon posts:

Racal interlan - micro mau?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik ben de rommel eens aant opruimen en nou vind ik in de oude doos een kastje van Racal Interlan, met groot Micro Mau erop. aan de ene kant een male 15pins connector die volgens mij zo op iedere gamepoort past en aan de andere kant een utp RJ-45 poort. 2 leds erop RX en Tx en een schakelaar= SQE aan of uit. het is een 10base-T standaard transceiver. Dat het iets met networking te maken heeft snap ik maar wat? Wat is dit voor een ding en kan ik het gebruiken? En is dit iets waard?

ik heb met google al gezocht maar daar is niets te vinden...

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 21:26

_nethack

We're all MAD here

Klinkt inderdaad als een ethernet transciever.
Dat ding kan niet op een gameport :) maar kan wél op een AUI poort, dat is zo'n 15 polige thick-ethernetpoort, die je nog wel eens op wat oudere netwerkkaarten ziet.
Als je bijv. een oude kaart hebt met coax en aui poort, kun je met behulp van dat ding de kaart op utp aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://personal.hartfordschools.org/~stephen/library/network_primer/ne2000.jpg
Die bovenste poort dus

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kan er nit veel over vinden, kom wel dit tegen:
MICRO-MAU 10M THIN
10Mbps Thin Coax to AUI micro transceiver
This is not a stocked item, general lead time is 19 Days

Efficiently converts Ethernet AUI ports to 10Base2 cabling
PI date: JUNE 99
* Provides necessary interface to network PCs and other Ethernet devices
while eliminating bulky drop cabling
Probeer deze eens: http://www.google.nl/search?q=%22micro+mau%22&hl=nl&start=0&sa=N
En post anders ff een foto ervan ;)

EDIT
Is dit 'm:
Afbeeldingslocatie: http://www.strathfield.com/images/products/medium/MIL05T.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualthrift.com/images/milan.jpg

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
ah daar is die connector dus voor.. nou heb ik 2 netwerkkaarten 1 isa en 1 pci van 3com, etherlink III 3c509bc maar daar zit alles op, BNC UTP en IAU (ofziets). wat heb ik dan aan die transceiver? hij past wel btw.

Verwijderd

Topicstarter
hij lijkt er op maar is dan een iets modernere versie.. ook utp ipv bnc.. ik heb geen cam.. maar w8 ik ga ff met me scanner prutsn

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Als je kaart naast die AUI ook een UTP connector heeft heb je er niks aan, je kunt maar één interface tegelijk gebruiken op zo'n kaart.
Je kunt, als je een extra pc in je netwerkje wilt, ergens voor een paar €urocenten een oud coax/aui kaartje opsnorren, dat ding erop steken en hem aan je utp hub knopen :)

Verwijderd

Topicstarter
waarom hebben ze dan op mn 3com kaart UTP, BNC en IAU zitten? das dan toch nergens goed voor? btw dit is hem.. Met mn flatbed scanner gemaakt... *D

Afbeeldingslocatie: http://www.luxorplaza.nl/microlanzijkant1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.luxorplaza.nl/microlanzijkant2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.luxorplaza.nl/microlanzijkant3.jpg

Verwijderd

Topicstarter
iemand interesse??? noem je prijs

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Op woensdag 20 februari 2002 21:04 schreef ionize het volgende:
waarom hebben ze dan op mn 3com kaart UTP, BNC en IAU zitten? das dan toch nergens goed voor?
Toch wel, die AUI poort is niet per definitie alleen bedoeld om zo'n transceiver op te pluggen, hij is eigenlijk bedoeld om aan een thick-ethernet netwerk te koppelen (10Base5, de voorloper van 10Base2 (aka thin-ethernet, met de bekende coax bekabeling))
Op woensdag 20 februari 2002 21:09 schreef ionize het volgende:
iemand interesse??? noem je prijs
Nee sorry, ik heb er hier net eentje in mijn handen ;)

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 11:32
[quote]Op woensdag 20 februari 2002 21:04 schreef ionize het volgende:
waarom hebben ze dan op mn 3com kaart UTP, BNC en IAU zitten? das dan toch nergens goed voor?

Jawel want dan kon je met 1 kaart je computer dus op 3 verschillende soorten fysieke netwerken aansluiten. Dus als je als monteur zo'n kaartje bij je had als er ergens een storing was, dan zat je altijd goed..

Verwijderd

Topicstarter
okee.. ik heb een redelijk goed idee waar we het hier over hebben... maar ik heb er niets aan.. iemand interesse? je mag hem gratiz komen halen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je kunt op zo'n AUI (Attachment Unit Interface) connector nog veel meer aansluiten dan alleen 10Base-5 (ThickNet).
Als je kaarten hebt met maar 2 aansluitingen (AUI + BNC of AUI + RJ-45), kan een micro-transceiver je de "ontbrekende" connector geven.
Maar, we hebben met 10Base-T, 10Base-2 en 10Base-5 nog lang niet het hele scala aan 10 Mbps Ethernet-varianten doorlopen, en ook daarvoor zijn transceivers beschikbaar. Wat er zoal nog is :
LattisNet (Ethernet over UTP, maar een versie die al door SynOptics was ontwikkeld voordat de standaard 10Base-T er was, en niet compatible daarmee);
FOIRL (glasvezel) en 10Base-FL (de gestandaardiseerde opvolger daarvan);
10Base-FP (passieve glasvezel, met een hub die puur de licht-signalen tussen de poorten doorgeeft, i.p.v. het terug te vertalen naar electrische signalen);10Base-FB (glasvezel speciaal voor het opzetten van backbones);
10Broad-36 (Ethernet met een breedband-techniek over 75-Ohms radio-/TV-coax).Mogelijk mis ik er een paar, maar zo zie je de mogelijkheden van zo'n simpel AUI-connectortje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Op woensdag 20 februari 2002 21:24 beschreef mvdejong de meest wazige ethernet varianten.
Euh... okay jij wint, dáár kan ik niet tegenop :+
Die zijn een klein beetje van voor mijn tijd, zelfs 10Base-5 ken ik alleen van horen zeggen :)

[edit]
Hmm... 10mbit over 75ohms coax... toch maar weer eens met casema gaan praten ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ionize; Gelieve het edit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif te gebruiken.
Als je iets te koop aan bied is er op de T.net een vraag en aanbod.
Eenmalig gratis aanbieden in een bestaand topic (zoals nu) is niet zo'n groot probleem (echter een paar posts eerder bood je hem 'te koop' aan, zodoende).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:32 schreef Koffie het volgende:
ionize; Gelieve het edit knopje [afbeelding] te gebruiken.
Als je iets te koop aan bied is er op de T.net een vraag en aanbod.
Eenmalig gratis aanbieden in een bestaand topic (zoals nu) is niet zo'n groot probleem (echter een paar posts eerder bood je hem 'te koop' aan, zodoende).
sorry.. eigenlijk weet ik dat ook wel.. tzal niet meer gebeuren..

Case Closed

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op woensdag 20 februari 2002 21:32 schreef Operations het volgende:

Euh... okay jij wint, dáár kan ik niet tegenop :+
Die zijn een klein beetje van voor mijn tijd, zelfs 10Base-5 ken ik alleen van horen zeggen :)
Dank U.

Ik heb zelf draaien :
10Base-T;
10Base-2;
10Base-5 (zowel met vampire-taps als met N-connectoren);
Lattisnet (een keer een hub gekocht die het maar niet wilde doen, later uitgevogeld wat het was, en wat transceivers gevonden);
FOIRL/10Base-FL

10Base-FB heb ik niet, en mis ik niet echt;
10Base-FP fascineert me, als ik dat ooit tegenkom ....;
10Broad-36 weet ik een site van die het ooit had, maar de hardware was weg voordat ik daar gedetacheerd was, ook zo'n wet dream voor me.

O ja, als je het nog niet gemerkt had, ik ben een verzamelaar van netwerk-segmenten, dus als ik het lijstje ga uitbreiden met alles wat er niet 10 Mbps Ethernet aan mijn netwerk is thuis, dan wordt het nog heel wat erger.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 11:31
Ehhm, ik heb hier nog spul liggen voor 10broad-36 waar ik niets mee doe/kan. Er mist alleen dus zo'n uiterst cruciaal frequency translator geval. En de bekabeling mist ook, maar dat flans je zo ook wel in elkaar lijkt me.

Ik heb het maar opgegeven een frequency translator te vinden, ik ben nu aan het sparen voor FDDI en Servernet-II. Van beide mis ik alleen nog de bekabeling :(. Vage netwerken zijn leuk....
Pagina: 1