Op donderdag 21 februari 2002 01:25 schreef Flashback het volgende:
[..]
Zie de eerste bericht. (De site is niet van mij ook al blijkt het misshien uit de domainnaam)
[..]
Kun je het dan misschien copy/pasten naar een andere site? Want ik luister nu MP3-tjes, en dan moet ik die ook uitzetten. Niet echt prettig.
Onrellevant. Ging ook niet om het feit of het nieuw of oud was. Of iemand dood of levend is.
[..]
Point taken. Maar het wordt gesuggereerd alsof het nieuw was.
De eerste site/link is puur een introductie. Lees de 2de site daar woord m.b.v. een diamant analogie uitgelegd waar deze theorie naar toe gaat. Nl. multidimensionele helaal. En hoe absurd "objectiviteit" dan lijkt.
Verder voor mensen die hier nog gaan posten. Lees aub eerst de relevante sites en reageer pas als je het helemaal gelezen hebt. Of reageer als je relevante info hebt.
Bij voorbaat dank.
2e link:
Na wat geneuzel over relativiteitstheorie, paradigma veranderingen enzo

MIND-BODY
In addition to the physics examples, we are all familiar with the Mind-Body dual. It is known as the "psychophysical" problem and has been concisely formulated by the French philosopher and mathematician Rene Descartes in his "Meditations", published in 1641 (20). Descartes observed that the world consists of two basically different substances: mind and matter.
Huh? Waarom zouden die 2 verschillend zijn? Filosofen zijn het er nog lang niet over eens, en wetenschappers al helemaal niet.
/snip geneuzel over filosofen
For decades physicists have predicted accurately quantum physics events using mathematics with hundreds of dimensions.
Ja, maar dit is niet zo boeiend als het lijkt. Toen Gauss de baan van een planetoide berekende, gebruikte hij eigenlijk 8-dimensionale rekenkunde. En dat voordat Einstein iets vertelde over 4-D. Hoe kan dat? Nou, 8 dimensies zijn helemaal niet zo wereldschokkend. Wiskundigen rekenen al eeuwen met meer-dimensionale vergelijkingen. Dit voorbeeld is eigenlijk hetzelfde.
For Buddhism and Hinduism, specifically Yoga, the primary goal is to attain an ever more transcendent state of mind, and to perceive directly higher dimensional realities.
Sorry hoor, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Dit hoort niet thuis bij wetenschap, hooguit bij psychologie of theologie. Niet bij natuurkunde.
Zeer interesant stukje over Heisenbergs principe en Holon principle 11. Dat is echt iets waar ik nog eens over moet nadenken.
Maar dit:
The holon principles provide a plausible explanation for the so-called double-slot experiment that has puzzled quantum physicists.
Dit volgt direct uit de QM, en is zelfs eerder voorspeld als waargenomen. Niks bijzonders dus, en zeker niet een puzzel voor quantumnatuurkundigen.
Vanaf hier gaat het snel bergafwaarts naar moralistisch geblaat en het postuleren van een All-Entity met een oneindige vrijheidsgraad (die het niet heeft, maar goed)
En het wordt steeds erger. Nergens wordt ook maar 1 bewijs genoemd, alleen worden er beroemde filosofen, psychologen en af en toe natuurkundigen genoemd, waarvan de uitspraken en stellingen vaak ook nog eens uit hun verband worden gerukt.
En dan de conclusie:
Modern research is leading to a new world view that unites physical science with psychology, philosophy, and religion.
Ja dooooeeeeiiiii.....
Sorry hoor, maar dit is echt te veel loos blaten zonder samenhang. Ik kan mij herinneren dat er eens een natuurkundige iets soortgelijks heeft gepubliceerd, maar dan met meer ingewikkelde termen in een filosofie blad. Het was aantoonbare onzin, de auteur had dat expres gedaan, maar omdat de redacteuren het wel interessant vonden klinken en er geen zak van snapten hebben ze het klakkeloos geplaatst.
Dit artikel heeft wat interessante punten, sommige nieuw (Heisenberg en 3-D view van 4-D object) maar andere gewoon een herformulatie van het Minkowski tijd/ruimte concept in makkelijke woorden.
Verandert z'n sig te weinig.