Toon posts:

[JAVA] newAudioClip in VisualS 6.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een klein progje aan het programmeren in java, wat geluid af zou moeten spelen... Nu heb ik de search gebruikt en daar vond ik dat je de static method newAudioClip moest gebruiken...

Echter ik gebruik Visual Studio 6.0 om te programmeren en hij ziet dit niet als een bekende method in Applet...

Wat MSDN zegt over Applet

Maar net zoals hier al eens werd verteld zit hij er dus duidelijk WEL in... Api over Applet

Ik vroeg em nu dus af of hier meer mensen ervaring mee hebben en of misschien iemand weet hoe ik het op kan lossen? Ik vind het namelijk best irritant als ik hiervoor in een ander programma zou moeten gaan developen...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je hebt goed gezocht :) .

De Java API documentatie waar je naar verwijst is echter van Java versie 1.3. Bij de newAudioClip methode staat aangegeven dat hij nieuw is sinds 1.2.... De Microsoft JVM en J++ hebben nooit 1.2 kunnen bereiken.

Voldoet getAudioClip niet voor je?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Nee getAudioClip wil niet werken omdat ik in een applicatie werk, en dan krijg ik de volgende boodschap

Cannot make static call to non-static method 'AudioClip getAudioClip(URL)'

Thnx voor de snelle reply trouwens :)

Kan ik de api in VisualS zelf niet updaten dat jij misschien weet?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Probeer ander c# van micorsoft of java van sun. Microsoft die update hun java gebeuren al lang niet meer. Als je update kan je tenminste nog een tijde mee :)

• mbravenboer
Albino: Nee getAudioClip wil niet werken omdat ik in een applicatie werk, en dan krijg ik de volgende boodschap.
Je moet dan inderdaad een instantie van een Applet hebben.

Als je applicaties maakt, waarom werk je dan uberhaupt nog met 1.1? Ik denk dat je beter over kan stappen op een nieuwe Java versie ( http://java.sun.com/j2se/1.4 ). Microsoft kan zelf hun Java producten niet verder meer ontwikkelen en ze zijn uiteraard vervangen door .NET.
Kan ik de api in VisualS zelf niet updaten dat jij misschien weet?
Nee, dat gaat niet opschieten. Sowieso zal het dan toch nergens draaien waar geen recentere Java VM is.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je beter over kan stappen op een nieuwe Java versie ( http://java.sun.com/j2se/1.4 ).
Mjah als ik update blijf ik nog even bij 1.3.1 ;) 1.4.0 heb ik al veel mensen problemen mee zien hebben.
Microsoft kan zelf hun Java producten niet verder meer ontwikkelen en ze zijn uiteraard vervangen door .NET.
Hmm en toch vond ik VisualS J++ altijd zeer fijn werken mede door de MSDN disc's enz, alternatieven die hadden hier toch altijd wat minder ondersteuning...

Ik zal het nu maar met een ander programma gaan compile en runnen dan, toch jammer :'(

Bedankt voor de hulp iig!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als je verder wilt gaan met visual studio omgeving is dan c# niets voor je? Het is een java cloon dus ik denk dat je er snel genoeg mee uit te voeten kan. En het gaat ook de voertaal van .NET worden dus ben je goed op de toekomst voorbereid.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:26 schreef Alarmnummer het volgende:
Als je verder wilt gaan met visual studio omgeving is dan c# niets voor je? Het is een java cloon dus ik denk dat je er snel genoeg mee uit te voeten kan. En het gaat ook de voertaal van .NET worden dus ben je goed op de toekomst voorbereid.
Het zou me idd erg leuk lijken, maar feit is dat ik nu net enige ervaring begin te krijgen binnen java. Ook krijg ik op school nog les in java, het lijkt me daarom beter eerst het een te doen en daarna pas het andere... Als ik nu c# tegelijk met java ga doen denk ik dat dit wel wat negatieve effecten gaat geven aan mijn studie... Dus voor nu nog even java ;)

Maar bedankt voor de tip, ik zal .NET trouwens een gaan installen ;)

Welke api gaat J.NET trouwens gebruiken? Weten jullie dat toevallig? Deze word toch ook nog gereleased?

Sorry voor het off-topic gaan...

• mbravenboer
In .NET maak je in alle talen gebruik van dezelfde library. Deze library is behoorlijk duidelijk en heeft veel weg van de Java libraries. Als je een beetje thuis bent in Java, went .NET erg snel. Het maakt MS Windows ontwikkeling weer leuk :) .

Overigens zijn de oude Java 1.1.4 libraries ook beschikbaar in .NET, maar dat is vooral als zoethoudertje voor de ex-J++ gebruikers. Ik zou daar in nieuwe software geen gebruik van maken.

Pagina: 1