Toon posts:

oranje display naar blauw display

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om door middel van een folie ofzo de kleur van een lcd display te veranderen. het gaat om de displays in mijn auto. die zijn nu allemaal oranje maar die wil ik blauw hebben. ik weet niet of je er blauwe ledjes achter kunt zetten. misschien met een blauw folie ervoor ofzo ?

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:17
volgens mij als je blauw en oranje combineert krijg je een hele vreemde kleur...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Topicstarter
heb wel eens ergens op een site gezien dat iemand een telerplaat had gemaakt met een soort blauw folie waarmee het oranje licht blauw werd gemaakt. dit was alleen niet over een lcd scherm maar dit verlicht de tellerplaat.

Verwijderd

dat moet je denk ik rekening gana houden met het licht spectrum ...
dus rood + blauw = groen enzoiets ...

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Doet me denken aan m'n oude rekenmachine, zo'n casio eh.. type weet ik niet meer.. maar zo'n wetenschappelijke rekenmachine.. daar zat over het display een soort stripje, als je dat omkeerde werden de letters wit op een zwarte achtergrond, das ook cool 8-)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Op woensdag 20 februari 2002 20:58 schreef DenniZ-X het volgende:
Doet me denken aan m'n oude rekenmachine, zo'n casio eh.. type weet ik niet meer.. maar zo'n wetenschappelijke rekenmachine.. daar zat over het display een soort stripje, als je dat omkeerde werden de letters wit op een zwarte achtergrond, das ook cool 8-)
haha ja klopt heb ik hier ook gedaan, werkt mn zusje nu mee. Het is niet te lezen, maar ja...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het display van een autoradio wordt meestal verlicht door een paar gewone lampjes met een gekleurd hulsje er omheen. Dit hulsje kan je er af halen, en er een blauwe op zetten. Bij de meeste auto speciaalzaken hebben ze dit soort hulsjes in diverse maten zodat je zo'n beetje elk lampje in je auto kunt kleuren.
Een enkele keer komt het maar voor dat ze LEDjes gebruiken. Dit omdat een (normaal) LEDje een lagere lichtopbrengst heeft, en alleen maar naar voren schijnt. Een hi-power LEDje kost weer meer dan een normaal gloeilampje, dus nemen ze maar een gloeilampje.
Als er ledjes in zitten, dan kan je het gewoon omsolderen.
De toetsen van je radio worden meestal wel met SMD-LEDjes verlicht. Dit omdat die heel erg plat zijn. Als je die wilt gaan vervangen, dan kan het nog wel eens lekker duur worden omdat die geloof ik iets van € 2,- per ledje kosten (en er zit er meestal per toets eentje in).

Folie er voor plakken zal weinig tot niets uithalen. Oranje licht bevat bijna geen blauw licht, dus als je er een blauw stukje folie voor plakt, dan zal je display zo goed als onverlicht lijken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
oke dat verlichten van mijn telleplaat kan ik dan zo oplossen maar in die tellerplaat zit ook nog een lcd schermpje dat mijn totaal aantal km en dagteller aan geeft. als ik dus de verlichting van mijn teller verander in blauw dan blijft het lcd schermpje nog oranje en is dus totaal geen gezicht

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 20:35 schreef chil het volgende:
is het mogelijk om door middel van een folie ofzo de kleur van een lcd display te veranderen. het gaat om de displays in mijn auto. die zijn nu allemaal oranje maar die wil ik blauw hebben. ik weet niet of je er blauwe ledjes achter kunt zetten. misschien met een blauw folie ervoor ofzo ?
bij conrad hebben ze blauw folie voor achter lcd schermpjes. hierbij hoort dan ook een soort hoogspannings trafo. misschien heb je daar wat aan???

veel succes!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 20:51 schreef MinardiFan het volgende:
dat moet je denk ik rekening gana houden met het licht spectrum ...
dus rood + blauw = groen enzoiets ...
rood en blauw = groen??? :?

je zal wel rood en blauw = paars bedoelen.
geel en blauw =groen

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

makkelijke oplossing:

koop een volkswagen golf...

Nee, niet lullig bedoeld, maar volgens mij is dit gedoemd om lelijk te worden. Pas ook goed op met je kilometer teller, dat je dat mechanisme niet verneukt, want dan ben je zuur...

Radio zou evt. nog wel lukken, Die snelheidsmeter zou ook nog wel lukken, maar ik denk dat je het beste de lampjes erachter allemaal kan vervangen, en niet met folie werken...

HENG HENG

Verwijderd

Als het een BMW is kun je volgende link checken:

http://www.bmw-style.de/homepage/tips_umbauten_beleuchtung.htm

Verwijderd

Hier nog een linkje: http://www.virtual-hideout.net/guides/digidoc5_blueled_mod/index.shtml

Hier modden ze een oranje lcd naar een blauwe, maar omgekeerd zal 't hetzelfde gaan :P

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 10:33
chill wat voor een auto heb jij?
een golf?
ik wil nl in mijn golf3 (die ik ga kopen) de wijzerplaten ook een golf4 uiterlijk geven.
en ik was benieuwd of het gelukt is.

weet trouwens iemand of het moeilijk is om bij de verlichting van je dashobord te komen?
en misschien of er een site oid is waarin dit beschreven word???

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Op donderdag 21 februari 2002 12:59 schreef skyrolfer het volgende:

[..]

rood en blauw = groen??? :?

je zal wel rood en blauw = paars bedoelen.
geel en blauw =groen
Rood en blauw is idd. paars (meer magenta achtig trouwens).
Maar geel en blauw is geen groen.

Jij hebt 't over substractief mengen, en dan heb je gelijk. Maar mengen met licht (additief) is heel anders.

Neem photoshop als een mooi voorbeeld.
Pleur geel (=rood & groen) en blauw bij elkaar en je hebt: wit!

Ontopic:
Lampjes vervangen is idd. het handigst. Tenzij je wijzerplaat gekleurt is, en er gewoon witte lampjes achter zitten. Dan moet je een Golf kopen. En wil je de wijzers ook rood maken?

...

Pagina: 1