Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VV] wat is de beste vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer komt er in VV een topic over wat is de beste virusscanner en dat is dan het zoveelste topic wat in weze een opnoem topic is. Kies een topic die het meest uitgebreid is qua informatie en laat dat het leidende topic wezen of neem die info op in een FAQ.

Net als topics over weer een vbs file en wat is het.
Ik wordt daat zo moe van , ik heb gewoon geen zin meer om te reageren. In SA was er het algemeen virus topic, dat werkte niet, er was teveel om door te lezen voor iemand die met een accuut probleem zat. Het nieuwe forum VV heeft echter ook een probleem, er wordt te vaak dezelfde vraag opnieuw gesteld. Neem bv besmetting door het loveletter virus, oftewel er gebeurd iets met extenties en er is sprake van .vbs. We weten wat dat is en er is al expert advies gegeven met links naar tooltjes om toch nog wat van je verloren jpg's te redden.
Maar om dat iedere keer opnieuw te moeten doen,de laatste tijd zelfs dagelijks, ik wordt daar een beetje moe van.

Ik zou graag wat vaker een slotje zien, met een vriendelijke reactie (want ze kunnen het ook niet helpen) en een link naar een virus specifiek topic.
Daar kunnen ze dan alle informatie vinden over hun eigen virus :)

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
->
Welke topics moeten dan dicht volgens jou ?, want ik zie toch echt aardig wat search cq FAQ topics op slot zitten.
->
Als je zo'n topic ziet die je kan vinden met de search/FAQ dan kan je dit melden in SU, daar is SU immers voor. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij geen zin meer hebt om te reageren omdat een topic al vaker is langsgekomen, meld dit dan gewoon :)
->
Er worden idd vaak dezelfde vragen gesteld maar die topic zitten meestal ook snel dicht, of zakken als een baksteen naar beneden ;)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
*vul hier de reply van Garfield in* ;)

Verwijderd

Topicstarter
Doe een seen search op wat is de beste virus scanner.

Of alle mp3 krijgen de extentie vbs.

Zelfs als op dezelfde dag en dus zichtbaar ook voor nieuwe users worden er vaak vragen gesteld waarvan de antwoorden al in een ander zichtbaar topic te vinden zijn.

Ik doe vaak mijn best om een antwoord te vinden, maar als dezelfde vraag steeds opnieuw gesteld wordt, heb ik soms gewoon geen zin meer om te reageren.
Ik weet het, het is mijn irritatie, maar ik heb echt het gevoel dat de posters van VV soms denken dat hun probleem zo uniek is, dat ze zelfs niet eens de moeite nemen om even omlaag te scrollen en een paar topics door te lezen.

Soms help ik iemand en soms niet en dat laatste als ik het gevoel heb dat als je even verder gekeken hebt dan je neus lang is dan had je zelf het antwoord op je probleem al gezien.

Waar het mij om gaat is het enorme verschil tussen de strengheid van SA wbt het virusalgemeen topic en de vrijhreid blijheid van VV.

• Buzzman
  • Niet online
De meeste topics die in de search terug te vinden zijn zitten toch op slot, of niet :?

Verwijderd

Topicstarter
Wat dacht je van een open blijvend hybris topic, loveletter, magistr etc?
En daar vervolgens naar verwijzen zodra duidelijk is dat het om dat virus gaat?

Ik probeer echt wel behulpzaam te wezen, kijk maar naar mijn posting geschiedenis, maar soms wordt ik het gewoon zat. Ik het geen zin in reactie s als UTFS maar kun je je voorstellen dat VV in wezen een zelfde soort forum is als andere techfora, met vaste bezoekers en dat die bezoekers ook wel eens eisen stellen aan users en moderators?

Iedere keer hetzelfde wordt boring. En de user heeft daar ook niets aan want die mist zo het topic waar waardevolle informatie in staat.

• Buzzman
  • Niet online
Dan kunnen mensen toch zelf gaan zoeken als dat duidelijk is? :)

of zie ik dat weer zo verkeerd? :o

• Garfield|IA
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 21:14 schreef otaku-san het volgende:

Zelfs als op dezelfde dag en dus zichtbaar ook voor nieuwe users worden er vaak vragen gesteld waarvan de antwoorden al in een ander zichtbaar topic te vinden zijn.
Bekend probleem, er zijn bepaalde users die gewoon te lui zijn om even naar beneden te scrollen of die de moeite niet nemen om te zoeken/FAQ's te lezen.
Ik doe vaak mijn best om een antwoord te vinden, maar als dezelfde vraag steeds opnieuw gesteld wordt, heb ik soms gewoon geen zin meer om te reageren.
Het is goed dat jij je best doet :), en ik kan mij best voorstellen dat je soms geen zin hebt om te reageren op een topic wat vaker langs is gekomen. Echter meld dit dan in SU.
Ik weet het, het is mijn irritatie, maar ik heb echt het gevoel dat de posters van VV soms denken dat hun probleem zo uniek is, dat ze zelfs niet eens de moeite nemen om even omlaag te scrollen en een paar topics door te lezen.
Tsja, zie mijn eerste argument ;(. Iedereen doet hier zijn best om het niveau hoog te houden, echter heb je er altijd users tussen zitten die hier anders over denken.
Soms help ik iemand en soms niet en dat laatste als ik het gevoel heb dat als je even verder gekeken hebt dan je neus lang is dan had je zelf het antwoord op je probleem al gezien.
Dan kom ik weer bij SU uit, en geef in dat topic even wat links zodat de topicstarter weet waar hij op moet zoeken.
Waar het mij om gaat is het enorme verschil tussen de strengheid van SA wbt het virusalgemeen topic en de vrijhreid blijheid van VV.
SA en VV is nogal een verschil, VV is een stuk rustiger dan SA. Het is dan ook niet echt nodig om in VV super streng te modden.
Zoals het nu gaat in VV is prima toch ..?, er komen idd vragen voor die vaker gesteld zijn maar die zitten dan ook binnen no-time dicht.

Edit:
Damn nu heb ik een paar reply's gemist, even lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:27 schreef Buzzman het volgende:
Dan kunnen mensen toch zelf gaan zoeken als dat duidelijk is? :)

of zie ik dat weer zo verkeerd? :o
Alps ze zelf op het idee zouden komen om de search te gebruiken, dan hadden ze hun topic niet geopend. Ik vind het een taak van de moderator om ze daarop te wijzen, daar hebben de users veel meer aan en het forum wordt overzichtelijker.

Waar het mij om gaat is dat het ik het hardgrondig eens ben met het instellen van dit forum, het is beter dan virusalgemeen topic in SA, maar dit forum slaat door in steeds dezelfde topics.

• Garfield|IA
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 21:31 schreef otaku-san het volgende:

[..]

Ik vind het een taak van de moderator om ze daarop te wijzen, daar hebben de users veel meer aan en het forum wordt overzichtelijker.
[topic=416874/1/25]
[topic=416939/1/25]
[topic=417611/1/25]
[topic=416636/1/25]
[topic=414316/1/25]
[topic=415906/1/25]

Volgens mij zijn dit duidelijke voorbeelden waar de moderator en de users de topicstarter wijzen op de search :?

Yes FC Groningen staat voor :)

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 21:31 schreef otaku-san het volgende:

[..]

Alps ze zelf op het idee zouden komen om de search te gebruiken, dan hadden ze hun topic niet geopend. Ik vind het een taak van de moderator om ze daarop te wijzen, daar hebben de users veel meer aan en het forum wordt overzichtelijker.

Waar het mij om gaat is dat het ik het hardgrondig eens ben met het instellen van dit forum, het is beter dan virusalgemeen topic in SA, maar dit forum slaat door in steeds dezelfde topics.
uhm, niet helemaal, de taak van de moderator is om hun stukje forum op orde te houden.

Users kunnen elkaar helpen en als user help je eerst jezelf door te zoeken en dan te vragen. Het probleem met een groot forum (qua bezoekers en topics) is dat je niet iedere keer dezelfde soort topics wilt zien en alle topics open kunt houden, dan wordt het een zooitje.

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je iedere keer dezelfde vragen ziet, maar zoals gezegd: een melding in SU en dan wordt het geregeld (als de moderator je niet voor is).

Het is en blijft mensen werk en de mensen hier werken hard, een ideale situatie, waarbij iedereen tevreden is, is niet haalbaar, we doen wel ons best om zo dicht mogelijk bij die ideale situatie te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:37 schreef Garfield het volgende:

[..]

[topic=416874/1/25]
[topic=416939/1/25]
[topic=417611/1/25]
[topic=416636/1/25]
[topic=414316/1/25]
[topic=415906/1/25]

Volgens mij zijn dit duidelijke voorbeelden waar de moderator en de users de topicstarter wijzen op de search :?

Yes FC Groningen staat voor :)
Ik heb al je links bekeken en in geen van die links naar een topic komt een post van mij voor, laat staan dat ik daar aar een search verwezen heb.
Wat ik suggereer, maak ipv een algemeen virus topc in VV een algemme loveleter topic en een algemeen magostr topic enz waar alle informatie over dat type virus te vinden is, daar hebben de users veel meer aan.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 20 februari 2002 21:53 schreef otaku-san het volgende:

[..]

Ik heb al je links bekeken en in geen van die links naar een topic komt een post van mij voor, laat staan dat ik daar aar een search verwezen heb.
Wat ik suggereer, maak ipv een algemeen virus topc in VV een algemme loveleter topic en een algemeen magostr topic enz waar alle informatie over dat type virus te vinden is, daar hebben de users veel meer aan.
Users kunnen zelf ook zoeken. Het is hier echt niet de bedoeling dat alles voorgekouwd wordt. Als users zelf geen onderzoek willen doen moeten ze maar naar het Computer Idee Forum gaan :{

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:40 schreef TgF het volgende:

[..]

uhm, niet helemaal, de taak van de moderator is om hun stukje forum op orde te houden.

Users kunnen elkaar helpen en als user help je eerst jezelf door te zoeken en dan te vragen. Het probleem met een groot forum (qua bezoekers en topics) is dat je niet iedere keer dezelfde soort topics wilt zien en alle topics open kunt houden, dan wordt het een zooitje.

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je iedere keer dezelfde vragen ziet, maar zoals gezegd: een melding in SU en dan wordt het geregeld (als de moderator je niet voor is).

Het is en blijft mensen werk en de mensen hier werken hard, een ideale situatie, waarbij iedereen tevreden is, is niet haalbaar, we doen wel ons best om zo dicht mogelijk bij die ideale situatie te komen.
Ik ben denk een relatieve newbie op dit forum wbt SU.
Het gaat niet echt in mijn beleving om stoute users, meer om paniekerige users die niet verder kijken dan hun neus lang is en als het om virussen gaat is dat best begrijpelijk.
Ik denk dat een moderator dat wat meer zou kunnen structureren, door te verwijzen naar een topic waar de informatie waar die users naar zoeken al instaat.

• Buzzman
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 21:57 schreef otaku-san het volgende:

[..]

Ik ben denk een relatieve newbie op dit forum wbt SU.
Het gaat niet echt in mijn beleving om stoute users, meer om paniekerige users die niet verder kijken dan hun neus lang is en als het om virussen gaat is dat best begrijpelijk.
Ik denk dat een moderator dat wat meer zou kunnen structureren, door te verwijzen naar een topic waar de informatie waar die users naar zoeken al instaat.
een linkje naar http://gathering.tweakers.net/forum/find is dan toch voldoende?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:59 schreef Buzzman het volgende:

[..]

een linkje naar http://gathering.tweakers.net/forum/find is dan toch voldoende?
LOL

Wat is het verschil met UTFS?

Dat komt je toch op een waarschuwing te staan?

• Buzzman
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 22:01 schreef otaku-san het volgende:

[..]

LOL

Wat is het verschil met UTFS?

Dat komt je toch op een waarschuwing te staan?
* Buzzman is moderator enzo he ;)

let me rephrase:
Als ik daarmee een topic sluit is dat dan toch voldoende? :)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 20 februari 2002 22:02 schreef Buzzman het volgende:

[..]

let me rephrase:
En helemaal goed is: [search=plaats hier uw onderwerp] :P

Verwijderd

Idd, buiten dat, paniekerige users en virussen gaan slecht samen, gewoon zoeken, doe ik zelf ook.

Bij paniek: blijf rustig ademen, je systeem is toch al besmet en besmetter dan besmet kun je toch niet raken, volg de link van Buzzman en tiep de naam van het virus in het invoer vakje, druk op submit (of verstuur) en 'woei' je krijgt de relevante topics te zien over dat virus.

Vrij makkelijk lijkt me, als modjes dat allemaal in goede banen moeten gaan leiden, dan mogen we er nog wel een stuk of tig extra aannemen (en dan praten we hier alleen nog maar over VV).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 22:02 schreef Buzzman het volgende:

[..]

let me rephrase:
hmm. als de user meld het lollig te vinden zoveel virussen te vinden wel, maar als er sprake van paniek is, is dan is een verwijzing naar een relevant topic wel zo aardig.

Maar misschien ben je wel minder aardig dan ik :)

• Garfield|IA
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 21:53 schreef otaku-san het volgende:

[..]

->
Ik heb gewoon de topics gepakt waar een slot op zat, ik heb verder niet gekeken naar de topics waar jij een reply in had gepost
->
Denk je dat een algemeen NIMDA, Loveletter, Magistr etc etc topic haalbaar is. Als ik kijk naar mijn virusdefinities van Norton en dat zijn er al 58792 dan moet ik er niet aan denken dat voor elk virus een appart topic wordt geopend.

Users moeten gewoon zoeken, kunnen ze dit niet of willen ze dit niet dan is het jammer voor hun want het topic gaat dicht.

Ik vindt het onzin om voor ieder virus een algemeen virustopic te maken, gebruik de search op GoT of kijk op Norton.com en je bent al een stap verder.

Edit:
Is iedereen op dit moment erg snel of ben ik traag :? :P

• Buzzman
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 22:05 schreef otaku-san het volgende:

[..]

hmm. als de user meld het lollig te vinden zoveel virussen te vinden wel, maar als er sprake van paniek is, is dan is een verwijzing naar een relevant topic wel zo aardig.

Maar misschien ben je wel minder aardig dan ik :)
Misschien heb jij meer tijd dan ik :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 22:07 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Misschien heb jij meer tijd dan ik :P
Zou kunnen, ik heb redelijk wat resources omdat ik al jaren Alt.comp.virus volg, daar heb ik aardig wat nuttige links aan opgedaan. Soms is het gewoon een uitdaging als je weet dat je ooit een antwoord gezien hebt die weer terug te vinden.

edit:

Wat is de extra moeite om een link te geven naar bestaande vaste virus topics voor bv Loveletter, magistr, Hybris ect?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die kun je wel in de FAQ neerzetten (dacht zelfs dat ze er al eens ingestaan hadden) maar als die niet gelezen worden helpt het nog niet veel.

Kom je weer bij het punt: ligt het aan de user of niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1