Toon posts:

.vob omzetten naar MPEG 1, zonder ifo bestand..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle site's al afgezocht en de virtuele 'search'knop op gathering.tweakers is al bijna aan vervanging toe...

Ik ben lekker bezig met DVD's om te zetten naar VCD, zodat ik ze in mijn stand-alone DVD speler terug kan bekijken. Ik rip alles met Smartripper, waarmee je makkelijk kan aangeven dat je de hoofdfilm rippen. Die zet ik dan om naar VCD via DVDx en een uurtje of 5 later fakkel ik hem op cd met Easy CD Creator 5.

Nu, mijn probleem is, dat er op de DVD ook extra's zijn toegevoegd; Trailers, Blunders, Achter de schermen, Interview e.c.

De films gaan op 2 cd's en soms hou ik ook nog op de 2e cd wat ruimte over. Ik wil dan de extra's ook op de VCD erbij zetten.

Ik kan die extra's wel rippen met Smartripper, maar ik kan hem niet openen met DVDx, omdat hij een .ifo bestand nodig heeft en die is niet aanwezig voor de extra's op cd!

Weet iemand een programma waarmee je ZONDER .ifo bestand, gewoon het .vob bestand kan inladen en converten naar een MPEG 1 (VCD) bestand?

Ohja, als ik de complete DVD rip, werkt het ook niet :(

Verwijderd

de moeilijke weg is eerst naar divx en dan naar mpeg 1 ( met TMpgenc

Verwijderd

Topicstarter
En de makkelijke weg is?

:)

Euh, maar als ik er eerst een DIVx van maak, gaat de kwaliteit dan niet achteruit..?

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 20:11 schreef Robin1982 het volgende:
En de makkelijke weg is?

:)

Euh, maar als ik er eerst een DIVx van maak, gaat de kwaliteit dan niet achteruit..?
de makkelijke weg zou zijn : direct van een vob een vcd maken ( maar ik weet dus niet hoe dat moet) van die kwalitieit weet ik het niet juist.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders een idee..??

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:09

mno

Je kan die VOB's inloaden in DVD2AVI. Die maakt er een .D2V bestand bij (is een soort frameserve bestand) en een wav-bestand als je daarvoor kiest. Die .d2v kun je inladen in bijvoorbeeld Tmpgenc om er VCD van te maken.

Je kan die .d2v ook weer naar een nep-avi omzetten (ook weer een frameserver) met he programma VFAPI. Daarna kun je hem ook in de meeste andere encoders inlezen.

Gewoon rösti

Pagina: 1