Nieuwe krachtpatser?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik sta op het punt om een nieuwe pc te kopen. We hebben hier nog een paar bakkies staan maar dat zijn een p200 en een p300. Hiervan rip ik de diskettedrives want die maken toch niets uit. (Wie gebruikt ze nou behalve een enkele driver of opstartdiskette)
Ik heb alleen de balle verstand hiervan! Ik heb zover met een beetje hulp dit systeem samengesteld en vind het persoonlijk best aardig. Mijn budget is groot genoeg maar ik WIL er niet te veel aan uitgegeven. "Het is maar een PC"
Tot zover heb ik dit.

MSI K7T266 Pro2€155Com4
Miditower€ 57Com4
Maxtor Harddisk 40.0GB @ 7200rpm€ 120Com4
MSI G2TiPro-VT ViVo (64 MB DDRAM)€ 165Alternate
Thermaltake Volcano 6 Cu+€ 26Alternate
256MB DDR PC2100€ 99Alternate

Ik heb erachter gezet waar ik van plan was deze onderdelen te kopen en de prijzen bij die winkels.
Verder met ik een Logitech Mouseman Dual Optical en een stom toetsenbord en een 52 speed CDRom speler van Aopen. Dit is dus compleet.

Ik ben (nog) geen fanatieke gamer maar ik wilde toch wel meer gaan werken met Photoshop en 3D Studio Max. (Gamen ga ik ook nog wel doen dus heb ik goede spullen nodig).
Ook wil ik NIET binnenkort weer moeten upgraden. (Behalve RAM natuurlijk)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je vergeet de Processor(ik zou een athlon XP 1800+ nemen)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Ziet er goed uit, alleen zou ik er een een cpu bij kopen. Dan doet ie het een stuk beter. :)
En als je er de balle verstand van hebt, zou ik aan een kennis/vriend/familie vragen met verstand van computers om je te helpen met het in elkaar zetten van je pc. Deed ik ook in het begin...

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nix mis mee, maar doe er ook een processor bij :)

* AlterEgo moet weer eens naar sneltiepcursus.....

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Als je later nog wel wilt gaan gamen en niet wil upgraden kun je beter een GF 3/4 based videokaart nemen :7

edit:
een monitor, geluidskaart en speakers zijn ook wel makkelijk :P

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CPU idd erbij en neem een 60gig IPV 40gig prijsverschil is niet zo hoog meer :)
edit: 1234e post :P

Verwijderd

Ik zou er toch iets meer geheugen in doen! En een mooie geforce 3 of Radeon 8500 is ook niet mis gezien je photoshop en 3d studiomax gaat gebruiken (zo krijg je er meer plezier in omdat het allemaal wat minder lang duurt met renderen ensow)

Verwijderd

Als je Photoshop wilt gebruiken zou ik toch liever nog 512MB er in zetten. Helemaal samen met XP...

Verwijderd

idd, ik raad je ook 512 mb ram aan...

• Oxi
stom ja, ik had de AMD Athlon XP 1700+ erbij staan maar vergeten nu =\
Ik pak expres NIEt de 1800+ canwege het prijsverschil.
Van de 1500+ naar de 1700+ kost het maar €10 meer en dan naar de 1800+ kost het €50 meer. Ik vind het dat niet waard.

Ik heb ook gedacht aan de Radeon 8500 maar had toen besloten voor de 7500 te gaan. Dit kwam ook nog omdat ik met dual monitor support in me hoofd zat. Dit is mogelijk door een adaptor te pluggen in de DVI poort. Deze rage heb ik overgehouden van de Matrox Millenium G550 die ik na een paar reviews toch maar weg heb gedaan. 2D is toch overal goed?

RAM ben ik tevreden mee en zoals ik al zei kun je dit upgraden zonder extra kosten behalve de aanschaf. Je hoeft er niets voor weg te doen. Gewoon er naast zetten.

Een LAN en geluidskaart zijn niet nodig omdat die al op het mobo zijn geintegreerd.

• Oxi
Die harde schijf is duidelijk.. Groter is niet echt nodig en bovendien is die keuze verre van vast. Een Hd maakt niet zoveel uit op de performance. (Ik neem natuurlijk 7200rpm)

Speakers ook niet want hij komt aan me stereo te hangen. Vind ik veel handiger en een monitor. zoals ik al zei hebben we nog al wat bakkies staan thuis... Monitoren genoeg, bovendien koop ik wel een keer een nieuwe maar ben er nog over uit welke......

Verwijderd

MSI K7T266 Pro2
Miditower€ 57Com4
Maxtor Harddisk 40.0GB @ 7200rpm€ 120Com4
MSI G2TiPro-VT ViVo (64 MB DDRAM)€ 165Alternate
Thermaltake Volcano 6 Cu+€ 26Alternate
256MB DDR PC2100€ 99Alternate

-moederbord is goed (heb ik ook! :Y)
-Maxtor is ook goed """""""""""
-videokaart: moet jij weten, ik zou geen Nvidia nemen
-maar die Volcano heet niet voor niets VULKAAN. En de primaire functie van een Volcano is noize voortbrengen. Die heb ik de volgende dat nog teruggebracht, wat een lawaaaai!! Afschuwelijk! Neem nou gewoon even een stille, Zalman is helemaal Spitze, maar er is nog wel meer te koop natuurlijk.
-ik heb ook 256 DDR, geen tekorten hoor...

• Oxi
Heb je nog hints als koeler?
Ik wil er een die het aankan (duh) en zo stil mogelijk.
Als ik me pa over kan halen om onze ouwe p300 tot een linux bak op te bouwen en als router te laten fungeren staat ie waarschijnlijk 24/7 aan. Bovendien is dat de zolderkamer en dat kan aardig heet worden in de zomer.

-------- Ik voeg dit nu toe -------

Ik lees toevallig nu in de PC Magazine dat de VIA KT266 de keuze is va nde redactie als moederbord chipset! Het moederbord zelf heeft ook die keuze :). En deze heb ik nogwel zelf uitgezocht!
En de AMD Athlon XP 1900+ is als CPU winnaar

Verwijderd

[topic=218256/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.