Toon posts:

Mijn HP970Cxi doet enge dingen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Sinds kort maakt mijn printer geluiden waar menig tweaker hartritmestoornissen van krijgt. Vaak (dus niet altijd) als ik wat ga printen komt er ineens een snerpend geluid uit de printer. Alsof er een radertje doordraait en je de tandjes over elkaar hoort schieten. Dit maakt echt zo'n hard geluid dat je haren recht overeind gaan staan!

Voorheen deed hij het alleen als hij uit had gestaan en dus liet ik hem altijd aan. Nu gebeurt het dus willekeurig. Mijn vraag is dus: Wat kan dit zijn? En heeft iemand dit ook al eens gehad?
Ow ja, printen gaat trouwens gewoon perfect.

Driver: Win2k driver (lijkt me sterk dat het hieraan ligt, maar ben al met nieuwste drivers bezig.

Er zit geen papier tussen o.i.d. (voor zover ik kan zien).

Alvast bedankt.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hoe oud is de printer, want als er een van de radartjes kapot is valt dat onder de 12 maanden garantie (je kunt het altijd ff zelf proberen te olien, maar dan vervalt waarschijnlijk de garantie).

Verwijderd

Topicstarter
Toch al wel een paar jaar oud hoor. Was toen best een nieuw model. De nieuwste zelfs volgens mij.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Dan gewoon het radartje lokaliseren dat het geluid maakt (zal niet al te moeilijk zijn) en daar een beetje (smeer)olie op doen. Misschien dat het dan wel ophoudt.

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel eens ff kijken. Ik heb nog olie voor mn SL1200's. Denk dat dat er wel op kan (is een soort naaimachine olie).

Probleem is alleen dat de printer alleen werkt met de deksel dicht, maar daar zal wel een of ander palletje voor zijn dat je moet indrukken of niet?

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op woensdag 20 februari 2002 20:20 schreef Fewture het volgende:
Zal wel eens ff kijken. Ik heb nog olie voor mn SL1200's. Denk dat dat er wel op kan (is een soort naaimachine olie).

Probleem is alleen dat de printer alleen werkt met de deksel dicht, maar daar zal wel een of ander palletje voor zijn dat je moet indrukken of niet?
Ongetwijfeld, dat soort dingen zijn nooit zo ingewikkeld.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 20:21 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, dat soort dingen zijn nooit zo ingewikkeld.
Heb em al gevonden >:) Het palletje bedoel ik.. Radertje zit rechts, maar dat wordt sloopwerk. Ff moed verzamelen dan maar...

• Compubiter

Compubiter

Think again

Aan je ondertitel zie ik dat hij ondertussen al werkt ;). Ik hoor wel hoe het afloopt denk?
Pagina: 1