Toon posts:

Ruis tv door video?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Sony tv deze loopt met een coax kabelnaar mijn Philips video recorder die dan weer aan een signaalversterker zit.

Als ik de coax in de video doe en dan via de uitgang van de video in mijn tv doe, zie ik af en toe een ruisflits door mijn tv komen.
Als ik de coax stekker die in de video zit meteen aan de stekker die naar de tv loopt plug heb ik geen last meer van die ruis. Het zit dus duidelijk ergens in de video. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Het probleem zit waarschijnlijk ergens in de uitgang van de video naar de tv, want als ik tv via de scart kabel kijk heb ik geen last van die ruisflitsen.

Iemand tips?!

Verwijderd

dan is het video kanaal op je tv niet goed afgesteld

Verwijderd

Een antenne signaal dat te sterk is kan een korrelig/ruis beeld geven als je via de video naar de tv kijkt en rechtstreeks naar tv weer goed beeld. Dit hoeft zeker geen defect van de video te zijn, eerder een verkeerd ingestelde versterker of zoals hierboven al staat een RF kanaal van de video dat interfereert met een zender die te dicht in de buurt zit. Dus controleer RF kanaal van video en controleer antenneversterker.

Verwijderd

dit ligt simpelweg aan het feit dat jouw video naast zijn scart uitgangen ook via zijn coax uit op een bepaalde frequentie het video signaal mee stuurt van zichzelf.

Als jij het dus gewoon via scart gebruikt of svhs oid, dan moet je in het menu van je vcr instellen dat het uitgangskanaal niet overeenkomt met een kanaal dat in jouw zenderpakket zit, dan storen die elkaar. soms zit er ook een schakelaar achter op een vcr waarmee je kan kiezen of het signaal via rf of scart word gestuurd, maar dit is alleen zo bij oudere modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt allemaal, ik zal 't een keer rustig doorlezen en kijken of het me lukt!