Divx kijken op TV via TV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Mijn vader wil mijn divxjes beneden op de TV kunnen zien. Ik heb hem dus aangepraat dat ik dan een nieuwe videokaart moet hebben :) mijn vraag is nu: Wat levert dit voor beeld op? is het een beetje te kijken? en hoe zit het met geluid en tv-out? hoor je nu het geluid via je tv of alleen via je pc speakers?

bvd

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Hoe goed het beeld is hangt ervan af welke kaart je hebt, verschilt per TV/Out.
Ik vond het met een CreativeTNT2Ultra iig erg mooi.
Geluid kan je met een tulp-kabel doorlussen naar je TV, maar gewoon uit je speakers kan natuurlijk ook. Met een simpele splitter kan zelfs door allebei.
Met de search vind je nog veel meer info

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beeld naar de TV ziet er goed uit, behalve op hele hoge resoluties (bijv 1280*1024), maar dat is onmogelijk met de normale televisies

Verwijderd

Tv out:

1x Tulp (composite) van pc naar scartblok
2x Tulp (rood/wit) met verloop van 2x tulp
naar 1x jackplug van pc naar scartblok...

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
heb ik ook...en film kijken en gamen lijkt zeer mooi op tv....

heb een Geforce 3 ti200 van asus...

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet juist geen Scart gebruiken.
gewoon Svideo of Composite, anders heb je zoveel gezeik, Scart werkt niet helemaal lekker.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Op woensdag 20 februari 2002 19:37 schreef IzoOoo het volgende:
Mijn vader wil mijn divxjes beneden op de TV kunnen zien. Ik heb hem dus aangepraat dat ik dan een nieuwe videokaart moet hebben :) mijn vraag is nu: Wat levert dit voor beeld op? is het een beetje te kijken? en hoe zit het met geluid en tv-out? hoor je nu het geluid via je tv of alleen via je pc speakers?

bvd
Beeld is vaak redelijk tot goed. Iig goed genoeg voor films.
Geluid kan natuurlijk niet over je TV-out, die moet je gewoon vanuit je geluidskaart halen.
Als de afstand tussen je computer en TV groot is, dan is een S-VHS kabel geen overbodige luxe, aangezien je beeld dan minder snel vervormt

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik vind de kwaliteit van mijn ASUS 7100 acceptabel. Die heeft een chrontel chip voor de TV-out. De brooktree chip schijnt vaker gebruikt te worden, maar ook iets minder te presteren. Helaas heb ik het niet met eigen ogen gezien, dus het is maar van 'horen zeggen'.
Er wordt beweerd door sommigen dat de tv-out van een Matrox het beste is, maar wederom van 'horen zeggen'.

Een en ander zal ook wel afhangen van de verbinding tussen PC en TV. Momenteel gebruik ik daarvoor een draadloos setje van Marmitek, en eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen een 10 meter lange s-video kabel en de draadloze Marmitek (die de composite video aansluiting gebruikt).

Wat geluid betreft, daar zul je ook een aparte verbinding voor moeten aanleggen, anders komt het geluid alleen uit je PC-speakerset.
Je kunt daarvoor (indien aanwezig) de 2e audio output van je geluidskaart gebruiken of anders een splitter om van 1 output 2 outputs te maken. (te koop bij de electronicaboer voor +/- € 1)
Het geluid kun je eventueel ook via de marmitek laten lopen (dus kort kabeltje geluidskaart -> marmitek transmitter en kort kabeltje marmitek receiver -> TV/stereo) ipv een lange geluidskabel van pc naar tv.

Verwijderd

[topic=312254/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.