Ps2 vs xbox hardware.

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The CPU
Of course, the Central Processing Unit, the heart of every computer or console. Most of the calculations take place here. The XBox has a Intel Pentium (3?) processor which runs
at a clock-speed of 733MHz. That's a lot higher than the 300MHz at which the PS2 CPU is running. But does that make the CPU better? Nope.

Here's why the PS2 CPU (Emotion Engine) is a lot more powerful:

-Data bus, cache memory as well as all registers are 128 bits on the PS2 CPU while the XBox CPU is 32 bits.
-The 32MB of Direct Rambus DRAM are implemented on the CPU itself.
-It has a max. performance of 6.2GFLOPS while the XBox CPU can only do a bit over 3 GFLOPS.
-It incorporates two 64-bit integer units (IU) with a 128-bit SIMD multi-media command unit, two independent floating point vector calculation units (VU0, VU1), an MPEG 2 decoder circuit (Image Processing Unit/IPU) and high performance DMA controllers.

Okay now what does this mean? It means that the PS2 can handle heavier physics and 3D engines (and can do more accurate realistic visual effects like splashing water and
explosions). It also means that the PS2 can handle a lot more sophisticated Artificial Intelligence programming so that you have intelligent human-like opponents. The CPU also
has direct access to the main memory that speed everything up quite a bit. And with a floating point calculation performance of 6.2GFLOPS/second, the overall calculation performance of this new CPU matches that of a super computer. This is a completely new CPU architecture especially designed for sophisticated graphics and physics while the architecture of the XBox CPU is pretty old and simple.

The Graphics Chip and VRAM

This is where the images are rendered. The XBox uses an Nvidia Graphics Processing Unit running at 250MHz and the PS2 uses the Graphics Synthesizer running at 150MHz. Again, judging by these specs the XBox looks better. The XBox GPU has a few advantages over the PS2 GS, for example:

But the catch is that these advantages don't make a lot of difference on a TV screen, even on an HDTV screen the difference would be barely noticeable (when the console's hardware is used properly). So, is the XBox Graphics Processing Unit better than the PS2 GS? It doesn't look like it, the architecture of the PS2 GS looks far more advanced. For example, PS2 has a parallel rendering engine that contains a 2,560 bit wide data bus that is 20 times the size of leading PC-based graphics accelerators. The Graphics Synthesizer architecture can execute recursive multi-pass rendering processing and filter operations at a very fast speed without the assistance of the main CPU or main bus access. In the past, this level of real-time performance was only achieved when using very expensive,
high performance, dedicated graphics workstations. There is a 48-Gigabyte memory access bandwidth achieved via the integration of the pixel logic and the video memory on a
single high performance chip. The quality of the resulting screen image is comparable to high quality pre-rendered 3D graphics. (that is once the game developers have learned
how to use it properly) There has also been a misunderstanding about the VideoRAM on the PS2. The VRAM is included in the 32MB of main RAM on the CPU (the developer chooses how much of it he wants to dedicate to VRAM). Everyone thought the 4MB of memory on the GS was the VRAM while that is just a buffer in which all the rendering is done so no external bandwidth is needed (only for texture streaming). Another rumor that's been spread by several gaming sites is that the XBox is capable of texture compression and full scene anti-aliasing while the PS2 isn't. This is simply not true. The PS2 can compress/ decompress textures and do full scene anti-aliasing without causing as much slow-down as on the XBox. And although the XBox GPU can do a lot of effects that are not 'built-in' in the PS2 GS, the PS2 can do all these effects and more in software mode (but at least at the same quality) through the Emotion Engine.

I can understand that this is all a bit confusing if you're not a real tech-freak. It comes down to this: when developers have learned how to use the power of the PS2
GS properly they'll get a lot more out of it than XBox developers will get out of the XBox GPU. The PS2 GS can do a lot more advanced visual effects than the XBox GPU.

The RAM

This is the main memory of a console or computer system. There isn't much to say about the RAM. XBox has twice as much RAM as the PS2. Will this give the XBox a huge
advantage? Not at all, let's take a look at how the PS2 accesses the RAM:

-32MB Direct RDRAM 2 channels at 800MHz implemented on the CPU itself.

This means that the PS2's powerful Emotion Engine can manipulate the data stored in the RAM at least twice as fast as the XBox can access its memory. This is very important
cause all data is stored there (even the graphics because the VRAM is included in those 32MB of RAM). Judging by the information that Microsoft has released it looks like the
PS2 can also compress and decompress images faster than the XBox because of the implementation of the MPEG2 decoder on the CPU. Even if they increase the RAM on the XBox to 128MB, PS2 still has the advantage here.

Backwards Compatibility and PC ports

As you probably already know, the PS2 can play all old Playstation games and even enhance the graphics and speed up loading times. This gives the PS2 a huge advantage of course. But the XBox has another advantage over the PS2: PC ports. It's very easy for a PC game developer to create an XBox version of his game because the XBox hardware design looks a lot like that of a PC. And while the PS2's hardware architecture is superior to that of the XBox, it's a lot more difficult to make a PS2 version of a PC game because of the huge difference in hardware designs. If a PC developer wants to port a PC game to the XBox he just has to make some modifications in the programming code. But if a PC developer wants to port a PC game to the PS2 he has to rewrite most of the programming code. Of course, in time the developers will get used to the PS2 hardware and they'll be
able to make great PC to PS2 ports.

Conclusion

Microsoft did a great job at making the XBox look a lot better than the PS2 while in reality the PS2 is a lot more powerful. Specifications are just there for marketing
purposes. Like they probably made you believe that a 128bits console is always 4 times better than a 32 bits console, which is total bullshit. Of course 128bits is better but it doesn't make a lot of difference. And now Microsoft is trying to make you believe that the XBox is better cause the CPU clock speed (733MHz) is a lot higher than that of all the other consoles. In the end it's the architecture of the hardware that makes the difference. And the PS2's architecture is simply revolutionary. The graphics of the launch titles were great but they'll get a lot better next year because the developers are still getting used to the PS2 hardware. Developers like Square (just look at The Bouncer) and Konami (MGS2? Zone Of Enders?) already learned how to do some cool tricks on the PS2, and this is just the beginning. The PS2's hardware has a lot more depth to it and so you'll see a huge evolution in graphics while the XBox hardware is a lot simpler and the developers will have pushed it to the max pretty soon. Yes, XBox is easier to program for but by the time it comes out developers will already know how to use the power of the PS2. The overall PS2 hardware architecture is a lot more innovative and powerful than that of the XBox."

Is dit nou allemaal verschrikkelijke bulshit of............
je leest zo'n hoop gelul op het net. een xbox fan zal altijd ja zeggen, maar een ps2head.... je raad het al.

Ik ben geen specifieke merk freak ik heb een dc en een ps2 gebroederlijk naast elkaar staan.

is hier iemand die echt verstand heeft hoe die dingen in elkaar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een XboX is GEEN pc
das nummertje 1

een XboX is qua specs beter
das een feit nummertje 2

De tijd zal uitmaken voor welk platform het maklijker programeren is
das een mening nummer 1

Ze zijn beide veel te duur
das mening #2

Heb een Ps2 maar nog geen Xbox
Tot nu toe wat ik van de Ps2 gezien heb is het al een topper

Gamecube is beter als de Ps2
mijn mening #3 met ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Allemaal onzin, valt toch niet te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:24
Op woensdag 20 februari 2002 19:38 schreef Timpie het volgende:
Allemaal onzin, valt toch niet te vergelijken
Nee vind ik ook, eigenlijk kan je zeggen dat de xbox van een nog nieuwere generatie is vergeleken met de PS2.

De meeste gamebladen zeggen dat de Gamecube/PS2/Xbox allemaal consoles zijn van de volgende generatie, dat is de Xbox dus niet.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgen we dit oude stukje tekst weer? is al 300 keer over gezegd dat het bullshit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 19:41 schreef Robbie007 het volgende:

[..]

Nee vind ik ook, eigenlijk kan je zeggen dat de xbox van een nog nieuwere generatie is vergeleken met de PS2.

De meeste gamebladen zeggen dat de Gamecube/PS2/Xbox allemaal consoles zijn van de volgende generatie, dat is de Xbox dus niet.
uhm heb je de games gezien? als we even kijken naar de launch titels van de PS2 zien we TTT.. tegenover DoA3 ligt TTT mijlen achter. Je vergeet dat dit launch games zijn. Als zometeen het online gebeuren uit is en de volgende generatie games komen, dan zul je het verschil pas echt gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordi.. :9

maarre zowat elke dev zegt dat de PS2 kut is om voor te programmeren en de Xbox juist gemakkelijk.. heb er nog nooit een gehoord die zei dat het andersom was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

you all STFU want dit gaat weer nergens over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:57 schreef WouteRF het volgende:
jordi.. :9

maarre zowat elke dev zegt dat de PS2 kut is om voor te programmeren en de Xbox juist gemakkelijk.. heb er nog nooit een gehoord die zei dat het andersom was :)
Programmeren kan je leren.... maar denk jij dat de ps2 bijvoorbeeld doa3 niet net zo mooi op het scherm kan toveren als de xbox? ik denk namelijk dat dat nix voor elkaar onder hoeft te doen,kijk bijvoorbeeld maar eens naar soul calibur op die ouwe dreamcast met die voor pc geflopte power vr2..... daar valt bij mij toch ook nog steeds mijn bek van open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 20:42 schreef Dark_Neve het volgende:
you all STFU want dit gaat weer nergens over
Zo... verkeerde beentje uit bed gestapt knul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 20:44 schreef loekos het volgende:

[..]

Programmeren kan je leren.... maar denk jij dat de ps2 bijvoorbeeld doa3 niet net zo mooi op het scherm kan toveren als de xbox? ik denk namelijk dat dat nix voor elkaar onder hoeft te doen,kijk bijvoorbeeld maar eens naar soul calibur op die ouwe dreamcast met die voor pc geflopte power vr2..... daar valt bij mij toch ook nog steeds mijn bek van open.
Kan me herrineren dat zon japanner van Tecmo zei dat ze ffies bezig waren met de Xbox Dev kit (XDK) en ze er meteen weg van waren.. Ze hebben meteen alles gedropt en gingen voor DoA3 op de Xbox. DoA3 draait trouwens op eenvan de oudere buggy XDK's.. dus binnenkort krijg je nog veeel mooiere games..

programmeren kan je leren, die gasten kunnen heus wel programmeren hoor :) Maar op de Xbox schijnt dat veeel gemakkelijker te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 25-08 15:08
32MB on-die?? :9~ Dat is toch niet te bakken, de 4MB Xeon's zijn al nauwelijks te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 20:45 schreef loekos het volgende:

[..]

Zo... verkeerde beentje uit bed gestapt knul?
nee maar elke keer al die topics over:
-welke console is het best
-waarom dan?????
-nou gewoon het is zo
-ruzie ruzie ruzie
-dus even still allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 20:57 schreef WouteRF het volgende:

[..]

Kan me herrineren dat zon japanner van Tecmo zei dat ze ffies bezig waren met de Xbox Dev kit (XDK) en ze er meteen weg van waren.. Ze hebben meteen alles gedropt en gingen voor DoA3 op de Xbox. DoA3 draait trouwens op eenvan de oudere buggy XDK's.. dus binnenkort krijg je nog veeel mooiere games..

programmeren kan je leren, die gasten kunnen heus wel programmeren hoor :) Maar op de Xbox schijnt dat veeel gemakkelijker te gaan
Ik geef toe ik heb doa3 zien draaien op usa xbox en ik moet zeggen ik werd bijna gek zo mooi was het.

Maar ik zit me nu dus af te vragen of ik die ps2 een schop moet geven en een xbox ervoor in de plaats nemen.(m'n dc doe ik nooit meer weg want daar heb ik gloofik 3000 spellen voor en voor die dc krijg ik geen ruk meer).

want je weet hoe dat gaat als iets echt mooier en beter is kijk je naar het andere niet meer om.

dus nu de vraag is xbox zo goed dat ik m'n ps2 maar beter een blind gier kan geven of is die nog wel zo goed dat hij er bij mag blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 20:58 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

nee maar elke keer al die topics over:
-welke console is het best
-waarom dan?????
-nou gewoon het is zo
-ruzie ruzie ruzie
-dus even still allemaal
Ahhh ik zie het al jij wil moderator worden...
tsja wie wil dat niet :)

Geef die jongens een mail... en wie weet mag je de volgende keer een topic als deze elimineren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 21:42 schreef loekos het volgende:

[..]

Ik geef toe ik heb doa3 zien draaien op usa xbox en ik moet zeggen ik werd bijna gek zo mooi was het.
Probleem is alleen dat het ALLEEN maar mooi is...het spel viel me vies tegen. In anderhalf uur had ik met elk ventje alles uitgespeeld, GEEN extra karakters, GEEN extra speelmodi...bij Tekken was juist de kracht dat je na elke keer uitspelen een nieuw karakter kreeg. Grafisch mooi = leuk om te laten zien aan vrienden, meer niet.
Maar ik zit me nu dus af te vragen of ik die ps2 een schop moet geven en een xbox ervoor in de plaats nemen.(m'n dc doe ik nooit meer weg want daar heb ik gloofik 3000 spellen voor en voor die dc krijg ik geen ruk meer).
Dat hangt maar van 1 ding af: op welke console komen de meeste spellen uit die JIJ leuk vind. Voor mij is dat de PS2, voor een ander kan dat de X-box zijn.
want je weet hoe dat gaat als iets echt mooier en beter is kijk je naar het andere niet meer om.
Beter als betere spellen ja...beter qua specs niet. Als ik moet kiezen tussen een gigantisch meukspel dat op 1600*1280 full 3D op 60fps loopt of een gigantisch leuk spel op 240*160 en 256 kleuren hoef ik niet na te denken hoor.
dus nu de vraag is xbox zo goed dat ik m'n ps2 maar beter een blind gier kan geven of is die nog wel zo goed dat hij er bij mag blijven staan?
Zie eerder antwoord...zeker als ik naar DOA3 kijk is ie grafisch tot heel wat in staat (want hij is ECHT mooi) maar ik heb op de X-Box nog geen leuk spel kunnen ontdekken. HALO vind ik niks, de ventjes zijn echt lelijk (PC-achtig)...de intro van Half-Life bijvoorbeeld was mooier. Daarbij vind ik FPS spellen niet leuk op een console. DOA3 is erg mooi en knokspellen vind ik wel leuk maar ik vind het als spel erg tegenvallen. Project Gotham Racing is een goed racespel, zit solide in elkaar en is mooi, maar niks bijzonders verder (geen GT3).

Bij consoles gaat het er helemaal niet om of ie 'nog wel goed is' maar: vind ik de spellen leuk ja of nee. De enige overweging om een niewe console te kopen is: zijn er mooiere versies voor te krijgen van spellen die IK leuk vind. De reden voor mij om een PS2 te kopen waren dus MGS2, Pro Evolution Soccer en Suikoden 3, betere en mooiere versies van spellen die IK leuk vind. Een betere versie van Mario Kart en bijvoorbeeld Rock & Roll Racing is er niet, dus speel ik ook nog steeds op de SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PS2 (in Japan dan)is allang uit, en de XBox nog maar net, je kunt dus niet echt een vergelijking maken.
De PS2 is natuurlijk niet beter dan de XBox maar als je kijkt naar de leeftijd van de PS2 is dat niet zo gek, hetzelde ging/gaat op voor de vergelijking Dreamcast - PS2.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 23:40 schreef MrRudi het volgende:

Probleem is alleen dat het ALLEEN maar mooi is...het spel viel me vies tegen. In anderhalf uur had ik met elk ventje alles uitgespeeld, GEEN extra karakters, GEEN extra speelmodi...bij Tekken was juist de kracht dat je na elke keer uitspelen een nieuw karakter kreeg. Grafisch mooi = leuk om te laten zien aan vrienden, meer niet.
Ok dat is een van de nadelen van DoA3, dat spel is ook gemaakt om mooi te zijn en te laten zien wat de Xbox kan. Verder is DoA3 voor de japanners hemeaal je van het hoor.
Dat hangt maar van 1 ding af: op welke console komen de meeste spellen uit die JIJ leuk vind. Voor mij is dat de PS2, voor een ander kan dat de X-box zijn.
inderdaad, maar nu de Xbox makkelijk voor te programmeren is, is het poorten naar de Xbox ook een stuk handiger. De kans dat games die nu op de PS2 komen, ook op de Xbox komen is daardoor heel groot, kijk maar naar onimusha, Munch, GTA3, MGS en Crash Bandicoot. Alleen zien ze er op de Xbox natuurlijk een stuk gelikter uit.
Beter als betere spellen ja...beter qua specs niet. Als ik moet kiezen tussen een gigantisch meukspel dat op 1600*1280 full 3D op 60fps loopt of een gigantisch leuk spel op 240*160 en 256 kleuren hoef ik niet na te denken hoor.
dat is inderdaad waar, maar speelbaarheid is ook niet alles natuurlijk, graphics tellen in dit tijdperk zeker mee. Daarom is het beter als je en gameplay, en graphics hebt.
Zie eerder antwoord...zeker als ik naar DOA3 kijk is ie grafisch tot heel wat in staat (want hij is ECHT mooi) maar ik heb op de X-Box nog geen leuk spel kunnen ontdekken. HALO vind ik niks, de ventjes zijn echt lelijk (PC-achtig)...de intro van Half-Life bijvoorbeeld was mooier. Daarbij vind ik FPS spellen niet leuk op een console. DOA3 is erg mooi en knokspellen vind ik wel leuk maar ik vind het als spel erg tegenvallen. Project Gotham Racing is een goed racespel, zit solide in elkaar en is mooi, maar niks bijzonders verder (geen GT3).
Dat je FPS niet leuk vind ok, maar ik denk toch dat je Halo niet helemaal goed hebt bekeken, ik heb hem dan zelf niet gezien, maar ik hoor toch iedereen (gamesites, reviewers) dat dit het mooiste is dat ze hebben gezien. Dat er geen leuk spel voor je bijzit kan natuurlijk, maar ik vind het een beetje moeilijk voor te stellen , aangezien er van elk soort spel wel een launch titel uitkomt die er zeer goed uitziet. kijk naar Amped, Munch, JSRF etc, bedenk ook dat dit pas de launch titels zijn.
Bij consoles gaat het er helemaal niet om of ie 'nog wel goed is' maar: vind ik de spellen leuk ja of nee. De enige overweging om een niewe console te kopen is: zijn er mooiere versies voor te krijgen van spellen die IK leuk vind. De reden voor mij om een PS2 te kopen waren dus MGS2, Pro Evolution Soccer en Suikoden 3, betere en mooiere versies van spellen die IK leuk vind. Een betere versie van Mario Kart en bijvoorbeeld Rock & Roll Racing is er niet, dus speel ik ook nog steeds op de SNES.
Nou komt dat even mooi uit want MGS komt naar de Xbox, en nog mooier ook natuurlijk, Silent Hill 2 is al bij de Xbox en komen genoeg coole voetbal games. De console is gewoon zo simpel, alles zit erin en microsoft zit erachter, ik denk dat het er onwaarschijnlijk is dat er in de toekomst geen leuke game voor je bijzit.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

jeuj! weer een X-Box topic :P

Laat ik dan maar ff melden dat ik de keuze al heb gemaakt en dat er in mijn gamesjoppie geen X-Box komt >:)
ok alleen op bestelling dan

X-box is zwaar duurder dan de PS2, marge ligt zwaar slechter dan de PS2. Dit geld dus ook voor de accessoires en de games. Het risico van verkopen ligt 10 keer hoger dus voor de X-Box...Sony heeft al bewezen dat ze compenseren bij prijsverlagingen.

Altesaam kan de X-Box een prachtmachine zijn, maar dat was de Dreamcast dus ook...en we weten hoe dat afgelopen is :'(

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 00:11 schreef NightHawk het volgende:

Laat ik dan maar ff melden dat ik de keuze al heb gemaakt en dat er in mijn gamesjoppie geen X-Box komt >:)

X-box is zwaar duurder dan de PS2, marge ligt zwaar slechter dan de PS2. Dit geld dus ook voor de accessoires en de games. Het risico van verkopen ligt 10 keer hoger dus voor de X-Box...Sony heeft al bewezen dat ze compenseren bij prijsverlagingen.

Altesaam kan de X-Box een prachtmachine zijn, maar dat was de Dreamcast dus ook...en we weten hoe dat afgelopen is :'(
we weten allemaal ook dat MS $$$$$$$$ heeft :)

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 00:45 schreef ugamer het volgende:

[..]

Ja en? De games-sector van MS heeft echt niet oneindig veel geld. Daar zit ook een limiet aan.

Als de Xbox teveel verlies maakt dan kan je er 100% op rekenen dat de geldkraan wordt dichtdraait.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 00:04 schreef ugamer het volgende:

[..]

Ok dat is een van de nadelen van DoA3, dat spel is ook gemaakt om mooi te zijn en te laten zien wat de Xbox kan. Verder is DoA3 voor de japanners hemeaal je van het hoor.
[..]
In Japan heb je ook spellen met als enig doel je hond uitlaten...of dating spellen zijn superpopulair (Tokimeki), dat is geen argument voor een Nederlander om een bepaalde console te kopen. (en ik ben dan nog wel Japanofiel)
inderdaad, maar nu de Xbox makkelijk voor te programmeren is, is het poorten naar de Xbox ook een stuk handiger. De kans dat games die nu op de PS2 komen, ook op de Xbox komen is daardoor heel groot, kijk maar naar onimusha, Munch, GTA3, MGS en Crash Bandicoot. Alleen zien ze er op de Xbox natuurlijk een stuk gelikter uit.
[..]
Porten is meer dan programmeren, de interne structuur van de console is anders dus je zult grote delen van een spel moeten herprogrammeren om hem te porten naar een andere console. Daarbij kan de X-Box grafisch meer, dus zul je je graphics moeten opwaarderen, anders krijg je letterlijke ports, wat de X-box bezitters niet pikken.
dat is inderdaad waar, maar speelbaarheid is ook niet alles natuurlijk, graphics tellen in dit tijdperk zeker mee. Daarom is het beter als je en gameplay, en graphics hebt.
[..]
Speelbaarheid is WEL alles. Het is een SPEL, dat hoor je te SPELEN. Zonder SPEELbaarheid heb je géén spel. Dat het grafisch mooi is, dat is leuk meegenomen, meer niet.
Dat je FPS niet leuk vind ok, maar ik denk toch dat je Halo niet helemaal goed hebt bekeken, ik heb hem dan zelf niet gezien, maar ik hoor toch iedereen (gamesites, reviewers) dat dit het mooiste is dat ze hebben gezien.
[..]
Dan mag je hier komen kijken. Ik vind het zeker NIET het mooiste wat ik ooit gezien heb (DOA3 is grafisch al mooier), en dan zeker de figuren die ze er hebben rondlopen, beetje standaard low-poly figuurtjes met een texture erop. Op de X-Box moet je diezelfde figuren kunnen maken in hi-poly, met lip-sync, en verschillende textures erop (wellicht zelfs bumpmapping maar dat is nog te veel gevraagd denk ik). Kortom: het komt op mij over dat er weinig moeite is gestoken in de presentatie. Dan kan het natuurlijk nog wel een goed spel zijn, maar dat zul je aan een FPS freak moeten vragen.
Nou komt dat even mooi uit want MGS komt naar de Xbox, en nog mooier ook natuurlijk, Silent Hill 2 is al bij de Xbox en komen genoeg coole voetbal games. De console is gewoon zo simpel, alles zit erin en microsoft zit erachter, ik denk dat het er onwaarschijnlijk is dat er in de toekomst geen leuke game voor je bijzit.
Ongetwijfeld, maar je hoeft MIJ niet te overtuigen :) Silent Hill 2 had ik vorig jaar november al, en MGS2 ook... Ik zeg nergens in mijn eerdere reply dat de X-Box een slechte console is, alleen dat het niet MIJN favo console is. Dit kan in de toekomst weer veranderen...mochten er veel goede RPG's op komen bijvoorbeeld...zoals de SNES, PSX, PS2, Saturn en Dreamcast er altijd zovelen hadden/hebben. :D

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 00:11 schreef NightHawk het volgende:

maar dat liep af door de aankomende andere STERKERE consoles en de support die niet aanwezig was.. die problemen heb je niet echt bij de Xbox want die concurreert gewoon eerlijk met de PS2 en NGC

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 22:14
Sega was ook niet zo sterk in marketing...

Dreamcast was al een console van een nieuwere generatie, die goedkoper was (en zelfs betere aankoop) op moment dat de PS2 uitkwam...

Nu krijg je zo'n zelfde iets, alleen is de marketing en populariteit van de PS2 iets beter als van Sega.

Ik zie wel wat de beste word, dat word vooral door de games bepaald...
Vind die flamewars tussen PS2 en X-Box maar niks

Verwijderd

Ik zie de laatste tijd veel van dit soort vergelijkingen, bij tomshardware was er een PS2 vs xbox artikel en zelfs in de computer totaal werdt het behandeld...

Wat ik steeds mis bij dit soort artikelen; de GameCube!!
Het lijkt of de GC bij voorbaat al afgeschreven is, alsof de komende console war enkel tussen Sony en Microsoft gaat.

Het doet mij een beetje denken aan de tijd dat de Dreamcast al uit was maar men alleen maar praatte over de PS2. Ik vind de marketing-machine van Nintendo bijna net zo slecht als die van Sega, dus ze mogen wel oppassen dat ze niet dezelfde kant op gaan.....

• NightHawk4

NightHawk4

Op donderdag 21 februari 2002 00:45 schreef ugamer het volgende:

[..]

Had bedoel je dus, aangezien de beurs niet helemaal soepel is gegaan voor MS en die anti-trustzaken ook niet erg lekker zijn voor ze. Daarnaast zitten ze met het opengooien van de source van windows op dit moment, dus ze hebben veel grotere problemen dan een console die misschien niet word dan wat ze verwacht hadden....
Op donderdag 21 februari 2002 08:58 schreef WouteRF het volgende:

[..]

maar dat liep af door de aankomende andere STERKERE consoles en de support die niet aanwezig was.. die problemen heb je niet echt bij de Xbox want die concurreert gewoon eerlijk met de PS2 en NGC
Hetgeen ik heb gehoord dat MS weinig tot geen geld zelluf zal pompen in de benelux mbt marketing/reclame. Word waarschijnlijk weer Engeland,Duitsland en Frankrijk waar ze de marketing goed gaan verzorgen. Oftewel de Benelux is niet interressant genoeg en ik zie Micro Media en Pirox (officiele NL distributeurs) geen geld pompen in de marketing...doet me denken aan SEGA en Atoll Soft ;)

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Vooraf ff 1 ding, boeit het nou echt of een spel supermooi is of niet ? Natuurlijkt moet het een beetje uitzien, ik hoef ook geen game die er uit ziet als pacman van weet ik hoeveel jaar terug (alhoewel :P). Neem nou bv Goldeneye, iedereen vond de graphics van de n64 wazig, maar ik vind dit nog steeds de beste consolegame die ooit is gemaakt (Ok, samen met perfect dark).

Tja, specs zeggen op zich niet zoveel, je moet die spellen in de praktijk zien. Wat ik tot nu toe gezien heb (heb zelf een ps2) is dat de games van de X-box en Gamecube een stuk beter uitzien dan de gemiddelde ps2 game en ten opzichte van elkaar maar weinig schelen. Ook lijkt de fps van die games beter dan die van de ps2.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

ps2 rulezz

• KeRsTmAnNeKe
Op donderdag 21 februari 2002 11:23 schreef kreuk050 het volgende:
ps2 rulezz
en waarop baseer je dat ?

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:43 ]

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 09:34 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Sega was ook niet zo sterk in marketing...

Dreamcast was al een console van een nieuwere generatie, die goedkoper was (en zelfs betere aankoop) op moment dat de PS2 uitkwam...

Nu krijg je zo'n zelfde iets, alleen is de marketing en populariteit van de PS2 iets beter als van Sega.

Ik zie wel wat de beste word, dat word vooral door de games bepaald...
Vind die flamewars tussen PS2 en X-Box maar niks
Ik vind het ook niks hoor :) maarruh, de marketing van Sony is niet "iets" beter dan Sega, die is VEEL beter dan Sega. Noem tegenwoordig bij een gemiddelde voddenboer op straat het woord 'videogames' en hij zal zeggen 'oh, Playstation?'. DAT is marketing.
Op donderdag 21 februari 2002 10:31 schreef yhtomit het volgende:
Het doet mij een beetje denken aan de tijd dat de Dreamcast al uit was maar men alleen maar praatte over de PS2. Ik vind de marketing-machine van Nintendo bijna net zo slecht als die van Sega, dus ze mogen wel oppassen dat ze niet dezelfde kant op gaan.....
Kromme vergelijking, 'The Big N' hoeft zich niet zo druk te maken of zich met dit soort console wars te bemoeien aangezien Nintendo altijd nog zijn eigen markt heeft. Nintendo verkoopt, wat MS of Sony ook doen. De N64 heeft het met name in Nederland traditioneel erg goed gedaan bijvoorbeeld. Nintendo zal hoogstens een probleem hebben om een deel van het 'volwassen' publiek voor zich te winnen.

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
ass!

Door KeRsTmAnNeKe - donderdag 21 februari 2002 11:39

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

ps2 rulezz

Eigen ervaringen misschien DUH!

Kerstmanneke is een }:O

TMAXTINT

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 15:50 schreef MrRudi het volgende:

Kromme vergelijking, 'The Big N' hoeft zich niet zo druk te maken of zich met dit soort console wars te bemoeien aangezien Nintendo altijd nog zijn eigen markt heeft. Nintendo verkoopt, wat MS of Sony ook doen. De N64 heeft het met name in Nederland traditioneel erg goed gedaan bijvoorbeeld. Nintendo zal hoogstens een probleem hebben om een deel van het 'volwassen' publiek voor zich te winnen.
Als je zowieso een vaste klantenkring hebt waar je niet voor hoeft te adverteren is dat is toch juist een mooie kans om meer energie in het veroveren van het 'volwassen'gedeelte van de markt te richten?

Uit het feit dat de GameCube niet in dit soort vergelijken voorkomt trek ik de conclusie dat de GC bij dat 'volwassen' publiek niet serieus wordt genomen en dat Nintendo daar niks aan doet vind ik erg raar.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 16:43 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Als je zowieso een vaste klantenkring hebt waar je niet voor hoeft te adverteren is dat is toch juist een mooie kans om meer energie in het veroveren van het 'volwassen'gedeelte van de markt te richten?

Uit het feit dat de GameCube niet in dit soort vergelijken voorkomt trek ik de conclusie dat de GC bij dat 'volwassen' publiek niet serieus wordt genomen en dat Nintendo daar niks aan doet vind ik erg raar.
Daar heb je gelijk in, als Nintendo een groter marktaandeel (terug)wil dan is het vreemd dat ze dat niet doen. Ik kan helaas niet in de huishouding van Nintendo kijken, wellicht hebben ze er het geld niet voor (over) op het moment, of vinden ze het inderdaad niet interessant (lijkt me sterk). Het enige wat ik wou zeggen is dat de NGC niet hetzelfde probleem gaat krijgen als de DC (en de Saturn)

Verwijderd

Tja, het blijft een persoonlijke keuze. Ik kocht een PS2, en op GTA3 na kon geen enkel spel me boeien en heb ik 'em binnen een maand weer verkocht omdat ik de games niet leuk vond. Terwijl ik nu bijna elke avond aan m'n Xbox gekluisterd zit. Bovendien hoeft er toch niet 1 winnaar uit de bus te komen?

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:43 ]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:33
Op donderdag 21 februari 2002 18:16 schreef RefriedNoodle het volgende:
Bovendien hoeft er toch niet 1 winnaar uit de bus te komen?
IDD

Het is niet de opvolger van de F16 :)

Ik d8 vanmiddag nog, wat boeit de hardware nou?
Als het maar lekker gamed!

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 18:25 schreef -RMW- het volgende:
Marruk, wat een geweldig intelligente post zeg ! Ik heb nog een tip voor mensen die zo geweldig zijn in het voeren van nuttige discussies als jij: http://www.gameforum.nl, waar driekwart van de posts het wonderbaarlijke niveau bereikt van "rulezzzz" en "sucks". Btw het valt me wel op dat het veelal Paystation 2 aanhangers zijn (oh, heb ik je nu beledigd? no flame intended)

Anyway..
[..]

De Saturn (dit weten veel mensen niet) en al helemaal de Dreamcast (iets meer mensen, maar alsnog veel te weinig) waren beide geweldige concoles.

De problemen bij de Saturn waren echter het programmeren, de prijs, en in beperkte mate de launchgames. Maar was er meer uitgehaald hadden de graphics best beter gekund, en bepaalde hele toffe games kennen veel mensen amper (Panzer Dragoon Saga, Shining Force 3, etcetera)

De Dreamcast is een nog betere console die echter op bepaalde gebieden nog meer ondergewaardeerd werd helaas.

En ja, de marketing was slecht. Maar ook deels waren het de financien. Ik heb namelijk in de PU alweer reclames gezien (niet dat de PU hiermee goed is)
Het waren zeker goede consoles, hoewel de Saturn me nooit echt heef kunnen boeien, waren er zeer veel goede spellen voor. het probleem was toch grotendeels dat Sega het niet in de markt wist te zetten. De DC is zelfs nooit officieel ondersteund in de Benelux omdat dat volgens Sega "een te kleine markt was"...ja, dan vraaaaag je om problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Juist ik weet het... ik koop strax een europese xbox!!! maar ik doe m'n ps2 niet weg, want waarschijnlijk blijft de ps2 nog wel zolang mee draaien dat gt4 er ook nog wel op uit komt,laten we in ieder geval hopen dat je daar strax geen ps3 voor nodig hebt :(
want je hoort de laatste tijd van die gekke verhalen dat sony het dun in z'n broek zou doen voor de xbox... en de ps3 liever gisteren als vandaag lanceert.

Een ding weet ik nu zeker die xbox komt er, maar die ps2 blijft ook lekker staan, denk je eens in.. ff van gt4 naar rallysport challenge hoppen *D

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
Ach man, van heel die vergelijking klopt geen ***k. Ik hoef niet eens te zeggen wat er dan allemaal nie van klopt, maar kijk maar 'es naar een paar games op de XBox en op de PS2. Je ziet duidelijk dat de PS2 het gewoonweg niet kan winnen. Punt uit. Simpel.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 20:20 schreef LB06 het volgende:
Ach man, van heel die vergelijking klopt geen ***k. Ik hoef niet eens te zeggen wat er dan allemaal nie van klopt, maar kijk maar 'es naar een paar games op de XBox en op de PS2. Je ziet duidelijk dat de PS2 het gewoonweg niet kan winnen. Punt uit. Simpel.
Heheh wijze woorden goed onderbouwd ook :)

Verwijderd

Topicstarter
O ja eff wat anders... heeft de game cube eigenlijk een echte scart kabel?

Zo niet pluert die gelijk al uit de boot.

de n64 had toch alleen maar composiet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Op donderdag 21 februari 2002 20:20 schreef LB06 het volgende:
Dat weet toch iedereen onderhand?
Een console die een jaar later (ofzo) uitkomt >MOET< meer kunnen qua GFX dan de voorganger!!!

Voor mij tellen de GFX niet zo zwaar mee, PS2 games zijn :9~ en Xbox games zijn qua GFX :9~ :9~ punt uit.

Maar er telt voor mij persoonlijk veel meer mee dan GFX alleen.
Ik heb weinig ruimte over en dat de PS2 vertikaal kan staan is echt ideaal voor mij.

Ten 2e kocht ik de PS2 omdat de PSX games waar ik zo van genoten heb weer uitkomen.
Die moet ik nog op de Xbox uit zien komen.

Als iemand tegen mij zegt ik heb een Xbox gekocht dan feliciteer ik 'm met z'n aankoop en kom ik ff kijken.

Jammer dattie geen PS2 gekocht heeft want dan konden we spellen uitwisselen maar da's verder het enige.

Tis net als met auto's vergelijken > Er hoeft er geen 1 beter te zijn, dat is namelijk persoonlijke voorkeur.

Tis een druppel op een gloeiende plaat dit maar ik wou toch even mijn ei kwijt.

Zo en nu weer aan het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Als die gozert gelijk heeft over die Sony CPU, stel ik de wedervraag: waarom in hemelsnaam gaat Sony dan niet lekker Intel uitdagen en een PC-cpu op de markt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Op donderdag 21 februari 2002 19:30 schreef loekos het volgende:
Juist ik weet het... ik koop strax een europese xbox!!! maar ik doe m'n ps2 niet weg, want waarschijnlijk blijft de ps2 nog wel zolang mee draaien dat gt4 er ook nog wel op uit komt,laten we in ieder geval hopen dat je daar strax geen ps3 voor nodig hebt :(
want je hoort de laatste tijd van die gekke verhalen dat sony het dun in z'n broek zou doen voor de xbox... en de ps3 liever gisteren als vandaag lanceert.

Een ding weet ik nu zeker die xbox komt er, maar die ps2 blijft ook lekker staan, denk je eens in.. ff van gt4 naar rallysport challenge hoppen *D
PFFFFFFFFFFFFFFF zeg.
Op dit moment h33rscht Sony nog en ze zullen geen verlies meer draaien op de PS2 (dat gebeurt altijd in het begin met Consoles).
Er zijn genoeg PS2's verkocht om een flinke voet in de grond te hebben.

De PS3 releasen?
Waar heb jij het nou weer over?
PS2 is "net uit" en voorlopig nog niet outdated.
PS3 is nog volop in ontwikkeling en er is zowiezo nog geen sprake van.
Ten 2e duurt het nog wel even voordat de PS3 hier in Europa is (stel dattie vandaag in Japan uitkomt).
Op vrijdag 22 februari 2002 11:47 schreef Sjah het volgende:
Als die gozert gelijk heeft over die Sony CPU, stel ik de wedervraag: waarom in hemelsnaam gaat Sony dan niet lekker Intel uitdagen en een PC-cpu op de markt zetten?
Een processor voor een console is heeeel wat anders dan dat voor een pc.

Eigenlijk zeg je hetzelfde als: "Waarom brengt Nvidea geen cpu op de markt?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 08-09 10:22
Sja ik zeg maar 1 ding, het draait allemaal om gameplay! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 12:59 schreef CKY2002 het volgende:
Sja ik zeg maar 1 ding, het draait allemaal om gameplay! :z
Amen, brother.

Daarbij is het geen kwestie van 'wie wint er' want er is ruimte genoeg voor drie aanbieders. Opmerkingen als 'het is toch duidelijk, de X-box gaat het winnen' vind ik nu echt intelligentieloos gebrabbel van fanboys die graag willen rellen. De term consolewars is puur verzonnen door de media omdat ze toch wat sensationeels te schrijven moeten hebben. Achter de schermen is het meer 'marktaandeel wars' want daar gaat het voor Sony, Microsoft en Nintendo om, en die markt is ruim genoeg. Als je zo graag een winnaar wil hebben: Gameboy Color...grootste marktaandeel in gamesales...sta je dan met je superconsoles. :D

Ik wil hier ook best gaan roepen dat de X-Box (of de Ps2 of de NGC) het beste van het beste is en dat de rest zuigt omdat (vul hier willekeurig onzin argument in), maar dan zal MS (of Sony of Nintendo) me er wel voor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Op vrijdag 22 februari 2002 19:13 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Amen, brother.

Daarbij is het geen kwestie van 'wie wint er' want er is ruimte genoeg voor drie aanbieders. Opmerkingen als 'het is toch duidelijk, de X-box gaat het winnen' vind ik nu echt intelligentieloos gebrabbel van fanboys die graag willen rellen. De term consolewars is puur verzonnen door de media omdat ze toch wat sensationeels te schrijven moeten hebben. Achter de schermen is het meer 'marktaandeel wars' want daar gaat het voor Sony, Microsoft en Nintendo om, en die markt is ruim genoeg. Als je zo graag een winnaar wil hebben: Gameboy Color...grootste marktaandeel in gamesales...sta je dan met je superconsoles. :D

Ik wil hier ook best gaan roepen dat de X-Box (of de Ps2 of de NGC) het beste van het beste is en dat de rest zuigt omdat (vul hier willekeurig onzin argument in), maar dan zal MS (of Sony of Nintendo) me er wel voor moeten betalen.
Uiteindelijk word het wel een kwestie van wie overleeft er 8-) aangezien de markt wel groot genoeg is maar SEGA heeft aan den lijven kunnen ondervinden dat de markt bepaalt wie overleeft en wie niet. IDD marktaandeel gaat het om en als je marktaandeel te klein is verlies je zwaar mucho dinero en kan je je console afschrijven.

En de GBC word nu als handheld zijnde rap voorbijgestreeft door de GBA aangezien de ondersteuning voor nieuwe games bijna volledig gericht is op de GBA en de publishers zich daar op richten en de GBC dus al hebben afgeschoten.

Oftewel welke publishers gaan wie het zwaarst ondersteunen, en hoe gaan distributeurs en importeurs met de consoles om. Sony is zwaar qua promotie en marketing in Nederland, verkoopkantoor etc weegt zwaar voor de Benelux qua console gezien. Nintendo is het ondergeschoven kindje met betrekking tot Engeland en Duitsland, en zal dus zich aan moeten passen aan deze jongens. Wat niet wegneemt dat Nintendo Benelux weldegelijk een zwaar kaliber aan Marketing en promotie neergooit bij de Cube Launch.
SEGA is bekend (deed geen ruk aan marketing en promo en liet dit aan Atoll Soft over...doeidoei SEGA).
Microsoft Nederland doet het een en ander aan marketing en promo, maar dit is weinig tot niks in verhouding met Sony/Nintendo (of zijn we al dood gegooid met X-Box reclames overal, terwijl de console er al is over 3 weken ;? )

De distributie/verkoop aan dealers word door Nintendo/Sony grotendeels zelf gedaan en zij behouden dus het contact ook goed met dealers ( promo materiaal in overvloed en vertegenwoordigers die weten waar ze het over hebben).
Microsoft doet de distributie/verkoop zelf aan de grote jongens (Free/Bart Smit/Vobis/Dynabyte etc), de rest laten ze aan Pirox en Micro Media over. Ik heb nog geen vertegenwoordiger gezien van Microsoft, heb wel een paar X-Box flyers gehad bij mijn reguliere bestellingen.
Op donderdag 21 februari 2002 16:43 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Nintendo gaat zich met de campagne dus ook richten op 17-24 jarigen, waarbij ze dus gamers wegtrekken bij Sony en Microsoft. De jongere doelgroep hebben ze al redelijk in hun zak (wat niet wegneemt dat er daar ook promo komt).
Op vrijdag 22 februari 2002 11:07 schreef Gman het volgende:

[..]

Dat weet toch iedereen onderhand?
Een console die een jaar later (ofzo) uitkomt >MOET< meer kunnen qua GFX dan de voorganger!!!

[knip].

Zo en nu weer aan het werk :)
Moet meer kunnen maar of het programmeerbaar is is altijd een tweede....N64 vs PSX >:)

tot slot nog ff de vraag waarom er geen replys komen op mijn posts :? hebben we hier niet van terug of heb ik soms gelijk :? kan best zijn dat ik fout zit en wel X-Box moet voeren in m'n gamesjoppie maar ik heb nog niks gehoord wat mij hier van heeft kunnen overtuigen......:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 01:02 schreef NightHawk het volgende:

tot slot nog ff de vraag waarom er geen replys komen op mijn posts :? hebben we hier niet van terug of heb ik soms gelijk :? kan best zijn dat ik fout zit en wel X-Box moet voeren in m'n gamesjoppie maar ik heb nog niks gehoord wat mij hier van heeft kunnen overtuigen......:D
Kan ik moeilijk voor je beoordelen natuurlijk. Wil je een zo compleet mogelijk assortiment voeren dan natuurlijk wel. Wat ik trouwens weet van mijn bronnen bij Micromedia is dat MS zijn marketing in NL inderdaad niet goed voor elkaar heeft, onder andere werd gezegd dat MS belachelijke eisen zou stellen bij het afnemen van de consoles (een [x] aantal spellen mee afnemen wat extreem hoog is) en dat MS Nederland zelf nog helemaal niks weet van een marketingplan...dat stemt me wel somber moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Op donderdag 21 februari 2002 15:57 schreef Marruk het volgende:
ass!

Door KeRsTmAnNeKe - donderdag 21 februari 2002 11:39

quote:

ps2 rulezz

Eigen ervaringen misschien DUH!

Kerstmanneke is een }:O
Mooooooooooeeh !!!

Jij bent zeker ook een PS2 fan die roept dat PS2 alles is zonder ooit een Xbox gezien te hebben (behalve een plaatje)

(wil je leuke console flamewars zien, gamers.nl frontpage als der nieuws over GC of Xbox is)

owja, leer eens goed kwooten :)

Nog paar dingen, PSX werd vooral populair door het kunnen maken van kopieën, PS2 heeft daar nu ook voordeel van (met modchips) alleen is dat net niet wat Sony wil, ze willen geen console's verkopen (natuurlijk wel) maar de winst moet uit de games komen!

Misschien dat de console met de beste kopieerbeveiliging nu de grote verliezer word...

En komen der ook arcadeversies uit van de PS2/Xbox/NGC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Op woensdag 20 februari 2002 20:57 schreef Gabriel-LG het volgende:
32MB on-die?? :9~ Dat is toch niet te bakken, de 4MB Xeon's zijn al nauwelijks te maken :?
ik d8 toch echt dat het 4MB on die was, gebruikt als buffer, de 32MB zal idd wel niet on die zijn hoor:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 02:58 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

En komen der ook arcadeversies uit van de PS2/Xbox/NGC?
Arcadeversie van een ps2 is er al, Ridge Racer 5 is in een arcade versie gemaakt en Soul Calibur 2 draait in de arcade ook op zo'n board.. system 246 heet het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 19:17

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

hmm... die berichten van de "kenners" stemmen mij niet tot vrolijkheid. Heeft Microsoft werkelijk zo'n slechte marketing strategie voor de Benelux?

Ik moet zeggen dat ik vandaag in de stad ben geweest en ik in game-shops e.d. ook nog niet veel promo-materiaal van de X-box heb gezien. Had eigenlijk verwacht dat er wel veel meer aanwezig zou zijn in de winkels.

Is er trouwens al iemand die een reclame van de X-box op TV heeft gezien?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwah vind de strategie lang niet slecht hoor,

Zo was de Xbox laatst te zien in onderweg naar morgen, waar iemand erop speelde en een Xbox game kreeg :) Ook staan er vrij veel xbox kiosks door het land heen omt e spelen (wel weer met hele oude builds van games, die wel eens buggy zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 16:55 schreef Ruud2001 het volgende:
hmm... die berichten van de "kenners" stemmen mij niet tot vrolijkheid. Heeft Microsoft werkelijk zo'n slechte marketing strategie voor de Benelux?
Ho! Ik zeg niet dat ze een slechte marketing strategie hebben voor de Benelux. Ik zeg alleen dat, zover IK weet, er bij bepaalde mensen die het zouden moeten weten, er nog steeds niets over bekend is. Wellicht dat MS het helemaal in eigen hand wil houden, of het niet aan de distributeurs maar aan de grotere retailers overlaat dat kan natuurlijk. Hoewel het dan wel vreemd is dat MS Nederland er nog niks van weet...

Nogmaals: dit is niet de universele waarheid, dit is wat ik heb gehoord van bronnen die het horen te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet neemt MS zelf contact op met idd de grotere retailers.. zo heb ik gehoord dat de wat kleinere gameshops later zouden komen (met kiosks enzo) dan de grotere retailers (V&D groep etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Op zaterdag 23 februari 2002 19:40 schreef WouteRF het volgende:
Zover ik weet neemt MS zelf contact op met idd de grotere retailers.. zo heb ik gehoord dat de wat kleinere gameshops later zouden komen (met kiosks enzo) dan de grotere retailers (V&D groep etc)
ok de grote retailers hebben ze al deals mee gesloten...en wanneer zijn de gamesjops aan de beurt? 2005?? laat me niet lachen (no offense dis meer tegen MS gericht). Microsoft Benelux kijkt nu alleen naar de grote retailers waar ze vrachtwagens vol naar binnen kunnen stouwen, waar die jongens over 6 weken een probleem mee hebben aangezien ze nogal wat hebben liggen wat ze moeten betalen >:)

Doet me weer denken aan Bart Smit die de Dreamcast vet ging dumpen omdat ze er nog een "aantal" hadden liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Op zaterdag 23 februari 2002 18:52 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ho! Ik zeg niet dat ze een slechte marketing strategie hebben voor de Benelux. Ik zeg alleen dat, zover IK weet, er bij bepaalde mensen die het zouden moeten weten, er nog steeds niets over bekend is. Wellicht dat MS het helemaal in eigen hand wil houden, of het niet aan de distributeurs maar aan de grotere retailers overlaat dat kan natuurlijk. Hoewel het dan wel vreemd is dat MS Nederland er nog niks van weet...

Nogmaals: dit is niet de universele waarheid, dit is wat ik heb gehoord van bronnen die het horen te weten.
lol ...ik heb MrRudi hier ook even over ICQ gesproken (tot mn verbinding doei zei en toen niet meer wilde...sorry MrRudi)

Alles maar dan ook alles wat ik hoor uit mijn distributeurs kanalen is dat de verwachting van de X Box met bange ogen word bekeken en iedereen wacht op de KJOEB aangezien ze daar meer vertrouwen in hebben....en of ik een kenner ben nou nee (moet er alleen wel van leven lol)...ik gok erop dat de X Box niks word of in ieder geval de investering niet waard is voor mn gamesjop 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij ging het ook zo met de PS2 toen die hier uitkwam.. slecht in het nieuws door de weinige games en de hoge prijs enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Op zondag 24 februari 2002 14:52 schreef WouteRF het volgende:
volgens mij ging het ook zo met de PS2 toen die hier uitkwam.. slecht in het nieuws door de weinige games en de hoge prijs enzo
Slecht in het nieuws viel wel mee, er was een megahype (door Sony zelf gemaakt) dat er te weinig consoles waren en dat er een run op zou komen. Weinig games heb ik nooit gehoord en de hoge prijs is idd waar maar mede te danken aan het feit dat mensen gewend waren geraakt aan de PSX en N64 prijzen van 299 piek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

[dubbelpost]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 16:55 schreef Ruud2001 het volgende:

Ik moet zeggen dat ik vandaag in de stad ben geweest en ik in game-shops e.d. ook nog niet veel promo-materiaal van de X-box heb gezien. Had eigenlijk verwacht dat er wel veel meer aanwezig zou zijn in de winkels.

Is er trouwens al iemand die een reclame van de X-box op TV heeft gezien?
Yup, de reclame met de gelanceerde baby......,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je hem ook al op TV gezien dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach MS is gewoon een beetje langzaan :)qua marketing maar gaat nu wel beginnen
Aankomende zaterdag 2 Maart Groot XboX event in Brussel (5000 consumenten plus VIP's :))
Kaartjes 15 euro (10 in voorverkoop)

Alleen Nederland is pas erg traag
Woensdag 13 maart is de Xbox launch in A'Dam alleen ze willen dat exclusief houden (weet nog nix over consumenten)

Maar MS in Nederland is zowiezo erg traag want de party in Ned is pas sinds een week (bij ons) bekend
Misschien dat daar na 14 maart verandering in komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 12:00 schreef Gamegod het volgende:
Ach MS is gewoon een beetje langzaan :)qua marketing maar gaat nu wel beginnen
Aankomende zaterdag 2 Maart Groot XboX event in Brussel (5000 consumenten plus VIP's :))
Kaartjes 15 euro (10 in voorverkoop)

Alleen Nederland is pas erg traag
Woensdag 13 maart is de Xbox launch in A'Dam alleen ze willen dat exclusief houden (weet nog nix over consumenten)

Maar MS in Nederland is zowiezo erg traag want de party in Ned is pas sinds een week (bij ons) bekend
Misschien dat daar na 14 maart verandering in komt :)
En dan ben jij dus nog een insider, en jij weet dit pas een week? Kun je je indenken wat de consument weet...niks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 02:55 schreef NightHawk het volgende:

[..]

lol ...ik heb MrRudi hier ook even over ICQ gesproken (tot mn verbinding doei zei en toen niet meer wilde...sorry MrRudi)

Alles maar dan ook alles wat ik hoor uit mijn distributeurs kanalen is dat de verwachting van de X Box met bange ogen word bekeken en iedereen wacht op de KJOEB aangezien ze daar meer vertrouwen in hebben....en of ik een kenner ben nou nee (moet er alleen wel van leven lol)...ik gok erop dat de X Box niks word of in ieder geval de investering niet waard is voor mn gamesjop 8-)
Eeeeeeeeeeeh, de verkoopresultaten uit de states en japan spreken je conclusie nogal tegen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:11 schreef MrRudi het volgende:

[..]

En dan ben jij dus nog een insider, en jij weet dit pas een week? Kun je je indenken wat de consument weet...niks dus.
Ik vind het ook een slecht beleid van MS maar als zij denken dat ze het zo redden vind ik het goed.
Niet mijn probleem :) (ben toch GC fan :))

Maar je hebt wel gelijk.
dit is een hele foute zet van MS
Als ze willen dat de Xbox een suc6 word moeten ze er wel aan werken.
Het is niet dat men haast wel moet upgraden in tegenstelling tot software zijn hier wel goede alternatieven voor (ook linux e.d zijn ook wel goed maar nog niet zo gebruiksvriendelijk als Windows voor de gewone consument).
Voor de PC heeft MS een goede 'monopoly'positie en het lijkt erop alsof ze ervan uitgaan dat dat met de Xbox ook zonder problemen lukt.

Over de info die wij van het event in NL kregen hebben wij er ook echt uit moeten trekken.
De ene keer zou het 14 maart nu 13
Eerst in een legerbasis toen weer ergens anders nu in A'dam ?
MS kan goede produkten leveren (no flame intended :)) maar ze moeten nog wel leren hoe ze het moeten promoten.
Als ze zo doorgaan verliezen ze het waarschijnlijk wel van GC en PS2 (waarschijnlijk gaan ze hun beleid wel aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:26 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

Eeeeeeeeeeeh, de verkoopresultaten uit de states en japan spreken je conclusie nogal tegen............
Daar doe n ze wel aan marketing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 10:48 schreef WouteRF het volgende:
heb je hem ook al op TV gezien dan???
Ja, op sbs of fox geloof ik

• NightHawk4

NightHawk4

Op woensdag 27 februari 2002 14:26 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

waar baseer je dat op?? de eerste verkopen in de states en japan waren redelijk maar nou niet echt boven verwachting....

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 01:24 schreef NightHawk het volgende:

[..]

waar baseer je dat op?? de eerste verkopen in de states en japan waren redelijk maar nou niet echt boven verwachting....
euhm echt wel, de verkopen waren precies wat ze verwacht en zelf voorspeld hadden..

Verwijderd

ik meende te lezen dat de launch in japan nogal tegenviel.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 11:43 schreef Samor het volgende:
ik meende te lezen dat de launch in japan nogal tegenviel.
Ach de een vind het veel de andere weinig
Als ik het goed heb zijn er 123.000 Xboxen in de eerste 3 dagen verkocht met een gemiddelde van 1.56 games per box

Op zich niet echt slechte cijfers maar dit waren de hardcore gamers die een Xbox wouden hebben en ervoor in de rij gingen staan.
De komende weken word pas echt duidelijk of het een echt suc6 is of niet. (koopt de 'gewone' consument hem wel/niet)

Verwijderd

ik ben benieuwd....

Verwijderd

Bovendien is Japan een nogal moeilijke markt.. Understatement.. Hun smaak van games is ook niet echt hetzelfde als de rest van de wereld.. Ik verwacht dat ie het in Europa een stuk beter doet...

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 12:00 schreef Aspi het volgende:
Bovendien is Japan een nogal moeilijke markt.. Understatement.. Hun smaak van games is ook niet echt hetzelfde als de rest van de wereld.. Ik verwacht dat ie het in Europa een stuk beter doet...
Klopt Japan heeft een zeer aparte smaak maar MS is niet helemaal stom (nou ja :)) ze hebben wel een aantal Japans software makers gecontracteerd om 'echte' japans games te maken.
Plus spellen zoals DOA 3 doen het erg goed in japan (werd bijna 1 op 1 verkocht met Xbox)
En MS doet aan marketing in Japan

Wat ik gehoord en gelezen heb (puur geruchten !) is dat MS maar een heel klein marketing budget heeft voor Europa en alleen maar de grote landen zoals Engeland en Frankrijk veel gaat supporten :(

Ik hoop dat dit niet waar is want hoe je het ook wend of keert het is een goede console (meningen kunnen verschillen :))

Verwijderd

volgens mij klopt dat wel.. hier in NL wordt niks gedaan voor het publiek iig.. in Belgie hebben ze 2 maart de Xperience Night..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen die bezig zijn met die eeuwige discussie.
lees eerst effe dit

http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 17:46 schreef Monkeyk het volgende:
lees eerst effe dit

Is al vaak langs geweest en grote onzin :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op maandag 18 maart 2002 17:52 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Is al vaak langs geweest en grote onzin :Z
Dan zou ik graag van jou net zo'n duidelijk onderbouwd verhaal willen horen waarom _niet_ :)

Om maar een voorbeeldje te noemen:
PS2: 300mhz 128bit breed = 38.4 Gbit/sec
Xbox: 733mhz 32bit breed = 23.456 Gbit/sec

correct me if i'm wrong.

Even voor de duidelijkheid, ik zeg trouwens niet dat betere hardware betere spellen maakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.dutchgaming.net/new/viewtopic.php?t=835

Zie reactie van Speedepete :)

/me is lui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op maandag 18 maart 2002 18:35 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Dan zou ik graag van jou net zo'n duidelijk onderbouwd verhaal willen horen waarom _niet_ :)

Om maar een voorbeeldje te noemen:
PS2: 300mhz 128bit breed = 38.4 Gbit/sec
Xbox: 733mhz 32bit breed = 23.456 Gbit/sec

correct me if i'm wrong.

Even voor de duidelijkheid, ik zeg trouwens niet dat betere hardware betere spellen maakt :).
Optimalisatie maakt beide Consoles briljant, maar toch koop ik een X-box, die spellen trekken me gewoonweg meer....

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op maandag 18 maart 2002 20:22 schreef skullsplitter het volgende:

[..]

Optimalisatie maakt beide Consoles briljant, maar toch koop ik een X-box, die spellen trekken me gewoonweg meer....
Inderdaad, heb ik ook :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Op woensdag 20 februari 2002 20:57 schreef Gabriel-LG het volgende:
DE laatste keer dat ik mijn ps2 open had, zaten er toch 2 rambus chippies vlak bij de cpu, dus niet in de CPU, dit is ook de eerste keer dat ik lees dat ze in de cpu zouden zitten.
Trouwens de ps2 heeft niet 1 cpu, maar er eigenlijk 3.

Voor meer techical info over Emotion Engine zie
http://arstechnica.com/reviews/1q00/playstation2/ee-1.html

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op woensdag 20 februari 2002 21:42 schreef loekos het volgende:

[..]

Heb je doa2 hardcore wel eens gezien op de ps2? Alweer (volgens mij) een jaar oud, maar nog steeds (imho) de mooiste en beste vechtspel op de ps2. En ik vond eigenlijk doa3 niet echt veel mooier dan doa2. Is ie niet eigenlijk gewoon een port van het project wat ze deden voor de ps2?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey even een vraagje over de XBOX: merk je het verschil van zo'n speciale SCART-kabel ook op een normale TV?

/me gaat vandaag een XBOX halen! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op vrijdag 22 februari 2002 11:47 schreef Sjah het volgende:
Ten eerste omdat de cpu door Toshiba is gemaakt en ten tweede omdat toshiba/sony geen x86 licensie heeft en de cpu dus een hele andere microcode heeft.
Is deze zelfde vraag als: Waarom daagt Motorola Intel niet uiten brengen ze een pc-cpu uit, die G4 scoort toch zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk zijn de xbox specs beter, DUH als je dat nog niet inziet ben je triest! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op dinsdag 19 maart 2002 10:08 schreef SaSReCoiL het volgende:
Natuurlijk zijn de xbox specs beter, DUH als je dat nog niet inziet ben je triest! :P
De ps2 ontwerp is alweer 3 jaar oud, de specs van de xbox zijn dus 2 jaar jonger en iedereen weet hoeveel er kan veranderen in 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op maandag 18 maart 2002 19:15 schreef jdvanwijk het volgende:
http://forum.dutchgaming.net/new/viewtopic.php?t=835

Zie reactie van Speedepete :)

/me is lui :)
Ok, maar ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd.

Natuurlijk is het logisch dat de xbox sneller is, er zit flink wat tijd tussen, maar toch...ik heb gewoon het gevoel dat de ps2 hardware veel geschikter is voor zware (grafische) games als de xbox met z'n 'omgebouwde-pc-structuur'

En over die tijd die tussen de ps2 en de xbox zit: vergeet niet dat Sony al ervaring heeft met het maken van een console en dat MS vanaf nul is begonnen. Ik heb trouwens vanaf de aankondiging ('99-'00) van de xbox geen verandering (lees:verbetering) in de hardware-specs gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 't toch altijd gezegd dat 't niet om de hardware gaat, maar hoe er mee wordt omgegaan (makers van de spelletjes) Ik kende iemand die de PSOne altijd vergeleek met een huidige PC en dat zal nu ook wel zo zijn..... ik zeg dan altijd maar.... Jullie hebben MGS2 niet.... mwahahahahahahahahahaha (LOL)... Er zijn nu zelfs mensen die een PS2 kopen alleen maar om MGS2 te kunnen spelen.. De X-Box zal wel mooi zijn maar ze hebben verlopig nog niet van die titels waarvan je zegt daarvoor ga ik een X-Box kopen.... en dat zegt al genoeg

The Lord Of The Onion Rings heeft gesproken..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Op maandag 18 maart 2002 17:46 schreef Monkeyk het volgende:
lees eerst effe dit

Blijft deze link nu komen?

Laten we deze er dan ook elke keer erbij zetten, ook zo'n relevant verhaal:
http://www.dcemulation.com/article-ps2vsdc.htm

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zat hardware testen waarin de XBox er beduidend sneller uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _janlugt_
  • Laatst online: 10-08 09:09
http://www.forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=72900

de forum opent met een heel verhaal over de "power" van de PS2 en de XboX.

Klopt dat allemaal? :?
Dat wil ik graag weten.
(niet op de rest letten wat er onderstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 16:44 schreef _janlugt_ het volgende:
http://www.forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=72900

de forum opent met een heel verhaal over de "power" van de PS2 en de XboX.

Klopt dat allemaal? :?
Dat wil ik graag weten.
(niet op de rest letten wat er onderstaat)
Die gast heeft het hele verhaal van die Skynet-link gekopieerd, en wordt (zie replies in dit topic) nou niet echt als bron van waarheid gezien.

Maar wat boeit het welke meer bitjes kan verschuiven? Kijk liever naar welke console de meeste games heeft die jou trekken. Voor mij was dat de Xbox, voor mijn collega de Gamecube, en wij zitten elkaar niet in de haren over wie nou de beste console heeft.
Pagina: 1