Toon posts:

Oude P166: Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n oude Pentium maar weer eens van zolder gehaald. Het ding werkt prima zonder de cd-rom speler. Zodra ik deze echter aansluit blijft de PC hangen en hoor ik slechts een aantal piepjes. Daarnaast slaat ook de monitor niet aan. Ligt dit aan de voeding of is het een ander probleem?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:03
Piepjes :? Geen beeld :?

Waarschijnlijk is de video kaart nie goed.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom werkt de hele zooi dan wel zonder die cd-rom speler?

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Test die cdrom speler eens in een andere bak dan weet je of het die cdrom speler is.

All your base are belong to Chuck Norris

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 06:47

Blaasvis

Cidora \o/

De kans is er dat je voeding te weinig watt levert komt weinig voor wel eens waar. Hoeveel watt is je Voeding :?

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een oude cd-brander die ik er in heb gezet en nu werkt de hele zooi wel weer. 'k Ben benieuwd voor hoe lang ;) . In ieder geval bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Niet voor lang dus :(

Hetzelfde probleem: met cd-rom speler aangesloten doet het systeem niets, zonder cd-rom werkt het systeem wel. Ik heb nu dus al twee cd-rom spelers geprobeerd dus daar ligt het volgens mij niet aan (al waren het wel oude). Ik heb zelf het idee dat het aan de voeding ligt (in ieder geval geen 300W, 230W of zo). Is het mogelijk deze te vervangen door de voeding uit een oud 386-systeem? Al is het maar om te kijken of het aan de voeding ligt....

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

Vizorium-5

Framerate = Life

Staan de CD-roms goed ingesteld?
Master / Slave dus.
Mijn oude P1 133 deed het ook niet met een oude cdrom-speler. dit kwam omdat mijn harddisk en cdrom allebei op master stonden

suc7

Verwijderd

Topicstarter
De cd-rom spelers staan goed ingesteld (slave). Het gekke is dat het systeem het soms wel doet met cd-rom speler. Ik probeer nu de 200W voeding te vervangen door een andere. Wie weet.......

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dat was het. Achteraf gezien ook niet zo vreemd als blijkt dat een wit 'stekkertje' er een beetje zwartbruin uit ziet! :P
Pagina: 1