44 gig aan data kwijt door Norton Disc Doctor?

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aaargh! :( :'( :'( (om maar eens met de deur in huis te vallen)

ik ben 44 gig aan data kwijt, omdat Norton Disc Doctor zonodig m'n partitiegegevens moest herbouwen... en ik dacht dat 't niet permanent was... maar nadat ik m'n bak na 3 dagen rebootte, moest ik al eerst met de hand me GRUB Loader (soort Lilo maar dan anders) via fdisk /mbr er afslopen, en nadat ik in windows XP was beland, merkte ik dat AL mijn partities ná (en inclusief) mijn linux partitie weg waren... een stuk unallocated space van omstreeks 44 gig...

Hoe kan ik dit recoveren:? Is er iemand van een data-recoverbedrijf dat een middelbare scholier wil sponsoren om al z'n schoolbestanden te recoveren?

Partition Magic 7.0 (zowel de windows XP als de DOS versie) lopen vast op 25%. Norton Disc Doctor zit heel die optie tot recoveren van partities niet eens in :'(

Welk programma kan dit wel, wat moet ik hier in godsnaam mee?

Het betreft partities van het type Ext2, SWAP, FAT32, en 1 NTFS partitie...

Aaargh! :'( :'( :'( :'(

Verwijderd

www.ontrack.com --> EasyRecovery.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je (als linux gebruiker zou dat moeten) je je partitie boundaries nog weet kan je deze met GNU fdisk even terugmaken. Uiteraard niet met Windows fdisk :P

Heb het al meermaals gedaan en het lukt perfect. Dan nog hopen dat je filesystem niet fsck'd zijn.

[Add]

Kijk, ga er van uit dat je alles kwijt bent, dan kun je zonder veel schrik deze gewaagde stappen uitvoeren.

(Indien je er de ruimte voor hebt dd=if=/dev/hdx of=/mnt/myDisk)

Zou op internet/zoek op een test file naar de header van een ext2 partitie, hoe meer bytes groot deze is hoe beter, dan zoek je naar deze string op je harddisk, vind je hem, dan kan je de start sector berekenen en uittesten. Een ongeldige partitie proberen te mounten zal de (niet toegangkelijke) data niet beschadigen. Zo ook voor de windows partities.

[/Add]

• HunterPro
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 19:21 schreef XTerm89D het volgende:
Als je (als linux gebruiker zou dat moeten) je je partitie boundaries nog weet kan je deze met GNU fdisk even terugmaken. Uiteraard niet met Windows fdisk :P

Heb het al meermaals gedaan en het lukt perfect. Dan nog hopen dat je filesystem niet fsck'd zijn.
'k weet m'n boundaries dus niet... ja ongeveer... :{

ik ben nu die easy recovery demo aan 't doen, kijken wat die nog kan redden... :;(

• HunterPro
  • Niet online
okee, ik heb nu door hoe me FAT er uitziet (met de disk viewer in EasyRecovery Professional), namelijk een aaneenschakeling van 00 00 00... word ik dus ook niet blij van... Maar, kan ik op deze manier wel zien van waar tot waar me partities lopen? Dus gewoon zoeken op een bak 00's, en aan de hand daarvan me partitietabel opnieuw opbouwen?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hmmm, met 000000 kom je er niet, dat komt veel te veel keer voor op je schijf.
Ik had gehoopt op een string van >32byte die niet 00 etc was. Zelf weet ik niet hoe een FAT eruitziet dus ik kan je er niet exact mee helpen.

Misschien moet je gewoon accepteren dat je de data kwijt bent ? Natuurlijk kan dat niet als er onvervangbare zaken tussenzitten.

Verwijderd

FAT is simpel... elk cluster heeft een nummer die verwijst naar de volgende cluster. dit is zelf zo op het internet te vidnen

NTFS en FAT32 werken zo dus NIET. anders zou de allocation table veel te groot worden. Deze werken anders. hier is maar beperkte informatie over beschikbaar. EXT2 is weer weel eenvoudig te begrijpen en zo op te vragen op het internet.

Oh en BTW: volgende keer, back up!

• HunterPro
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 19:46 schreef XTerm89D het volgende:
Hmmm, met 000000 kom je er niet, dat komt veel te veel keer voor op je schijf.
Ik had gehoopt op een string van >32byte die niet 00 etc was. Zelf weet ik niet hoe een FAT eruitziet dus ik kan je er niet exact mee helpen.

Misschien moet je gewoon accepteren dat je de data kwijt bent ? Natuurlijk kan dat niet als er onvervangbare zaken tussenzitten.
EasyRecovery, zoals aanbevolen door hLpDsK (dank je! :*) werkt prima! Alleen had ik niet m'n MP3-harddisk (30 gig) moeten analyseren |:(
ondertussen ben ik al de 'volledigere' versie aan het downloaden, als dit werkt, en ik heb geld, dan krijgen ze dat geld echt wel, maar nu kan ik nou eenmaal niet anders... :)

• HunterPro
  • Niet online
woei @ ontrack! Al me data terug! Jongens, ik hou van jullie! O+ *D *D *D *D *D *D *D *D

als ik geld heb, kom ik 't persoonlijk langsbrengen bij die gasten! Wat is hun adres! *D *D *D

* HunterPro is BLIJ!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Bij mij werkte dat easy recovery niet zo super kon niet alles recoveren
toen heb ik lost & found (fosi)gedraaid en die kon alles behalve NTFS par. Maar heb ik al mijn data mee teruggekregen, gebruikte toen nog geen NTFS.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Ontrack ruled :)
Pagina: 1