There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Dit is dus zo'n groot probleem dat niemand er een antwoord op heeft, of precies andersom zo'n klein probleem dat niemand er een antwoord op heeft.

Schop!!!!!!!!!
Schop!!!!!!!!!
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Lijkt me iets te maken te hebben met de Computer Browser (Netbios?) onder XP.
Ik heb zelf een XP netwerk, fixed IP en een hub, heb deze problemen hier dus niet.
Welke netwerkkaarten gebruik je en is het 10 of 100 of een mix 10/100?
Al een search gedaan op www.microsoft.com/technet?
Ik heb zelf een XP netwerk, fixed IP en een hub, heb deze problemen hier dus niet.
Het netwerk is puur 10 Mb. met een Realtek 8029 en een set 3com ISA kaarten. De laptop heeft een 10 Mb Dynalink PCMCIA kaart. En de hub is 10 Mb.Op woensdag 20 februari 2002 20:23 schreef i2Paq het volgende:
Lijkt me iets te maken te hebben met de Computer Browser (Netbios?) onder XP.
De internetconnectie is over een 8139 realtek kaart.
Ik heb ook een vaag probleem, wat misschien dezelfde oorzaak kan hebben.
Ik heb soms wel en soms geen verbinding met de andere computer.
De ene keer lukt het pingen wel, de andere keer niet. Ook het afspelen van MP3tjes vanaf de andere computer wil niet lukken...
Ik heb soms wel en soms geen verbinding met de andere computer.
De ene keer lukt het pingen wel, de andere keer niet. Ook het afspelen van MP3tjes vanaf de andere computer wil niet lukken...
maar de pc's krijgen na opnieuw opstarten soms wel een ander ip als ze automatisch staan geconfigureerd
Hehe, bij mij is het probleem al opgelost.
Lag aan de netwerkkaart, brak ding...
Lag aan de netwerkkaart, brak ding...
Kun je wel normaal pingen naar je Pc's?
Heb toch het vermoeden dat het één van je kaarten is.
Ik heb wel eens een kaart gehad die wel TCP/IP leek te draaien maar toch niet helemaal.
Kon wel pingen maar niet browsen.
Kaart vervangen en....tada!
Ik heb wel eens een kaart gehad die wel TCP/IP leek te draaien maar toch niet helemaal.
Verwijderd
Ik heb hiero hetzelfde probleem.
zelf als ik via word print dan duurt het 5 minuten dat er een blaadje uit de printer komt. Ik heb een 100 Mbit lan met 1 XP machine 2 maal Win 98 en alle drie een eigen account op @home.. Tevens draait het hele zooitje op een een 100mBit 3com switch (tevens 3com kaarten)
zelf als ik via word print dan duurt het 5 minuten dat er een blaadje uit de printer komt. Ik heb een 100 Mbit lan met 1 XP machine 2 maal Win 98 en alle drie een eigen account op @home.. Tevens draait het hele zooitje op een een 100mBit 3com switch (tevens 3com kaarten)
Zie mijn eerste bericht:Op donderdag 21 februari 2002 12:03 schreef i2Paq het volgende:
Kun je wel normaal pingen naar je Pc's?
Daruit blijkt toch dat het pingen ook goed gaat.[b] JEV schreef [b]
Ga ik een file daarentegen eerst verplaatsen naar de "Shared Documents" folder in "My Network PLaces" folder op de XP en daarna vanuit een andere computer die file ophalen heb ik die file in seconden verplaatst.
Anders had ik helemaal geen connectie gehad.
Pagina: 1