Toon posts:

[Smoothwall] Proxy-server probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag surfen via de proxy-server van mijn ISP; Chello (in sommige gevallen blijkt dat gewoon sneller te zijn).
Vroeger (toen ik nog Windows Internet Delen draaide) lukte dat altijd. Gewoon ff de proxy instellen in internet explorer en klaar.

Maar sinds ik een nieuwe router heb (Smoothwall v0.9.9 SE gebaseerd op Linux-kernel 2.2.20) weigert ie. Hij kan opeens geen verbinding meer maken met de proxy servers van Chello. Zowel als ik de hostnames als het IP adres van de proxy's invul.

Als ik ga surfen via de proxy server van Smoothwall zelf en daar instel als remote proxy de proxy server van Chello, dan surf kan ik wel surfen op internet, maar nog steeds niet standaard via de proxy server van Chello.

Kort gezegd: Ik wil standaard kunnen surfen via de proxy server van Chello, maar sinds ik Smoothwall heb lukt me dat niet meer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik wil surfen via de proxy van Chello, dat dat ook dan standaard gebeurd?

PS In topic: [topic=414458] heb ik deze vraag ook al gesteld, maar dat is nogal uitgelopen op 'geleuter' over proxy-servers waar ik verder weinig aan heb ten aanzien van Smoothwall. Dus ik wil jullie vragen een beetje to the point te blijven, want ik ben dus een beetje bang dat er anders van die mensen gaan reageren die het eigenlijk toch niet weten, maar die wel graag die techpost halen.
Dit is tevens de reden waarom ik het topic heropen in NWOS, omdat ik verwacht dat hier wel mensen zijn met verstand van Smoothwall.