Luitjes,
Vanwege een niet terzake doende probleempje heb ik laatst mijn server bakje geformateerd. Zit nu een wat betere videokaart in, dus ik dacht, kan ik KDE wel eens op installeren. Toch niet dus
Ik voegde netjes een KDE server toe aan mijn sources.list (van http://kde.debian.net), en deed een apt-get update. Vervolgens wilde ik zoals ik 'vroeger' altijd deed, een apt-get install task-kde doen. Dit resulteerde in 't volgende:
Ik vrij verbaasd, dit had ik nooit eerder gezien. Dan maar proberen lidkmid te installeren.. Helaas:
En dit terwijl ik volgens mij dpkg -l wel degelijk een libglib1.3-* package geinstalleerd heb:
Maar volgens mij dwaal ik veel te ver af.
apt-get install task-kde zou toch gewoon zonder verdere bestaande dependencies moeten werken? Nog iets vreemds, apt-get install kwintv werkte ook niet, terwijl ik daar veel mensen over hoorde praten. Dat moet op die manier toch ook te installeren zijn?
Hopelijk weet iemand hier wat op..
Groeten,
Koen Roumen
Vanwege een niet terzake doende probleempje heb ik laatst mijn server bakje geformateerd. Zit nu een wat betere videokaart in, dus ik dacht, kan ik KDE wel eens op installeren. Toch niet dus
Ik voegde netjes een KDE server toe aan mijn sources.list (van http://kde.debian.net), en deed een apt-get update. Vervolgens wilde ik zoals ik 'vroeger' altijd deed, een apt-get install task-kde doen. Dit resulteerde in 't volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
Since you only requested a single operation it is extremely likely that
the package is simply not installable and a bug report against
that package should be filed.
The following information may help to resolve the situation:
Sorry, but the following packages have unmet dependencies:
task-kde: Depends: libkmid or
libkmid-alsa but it is not going to be installed |
Ik vrij verbaasd, dit had ik nooit eerder gezien. Dan maar proberen lidkmid te installeren.. Helaas:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Some packages could not be installed. This may mean that you have requested an impossible situation or if you are using the unstable distribution that some required packages have not yet been created or been moved out of Incoming. Since you only requested a single operation it is extremely likely that the package is simply not installable and a bug report against that package should be filed. The following information may help to resolve the situation: Sorry, but the following packages have unmet dependencies: libkmid: Depends: libglib1.3-12 (>= 1.3.12) but it is not installable E: Sorry, broken packages |
En dit terwijl ik volgens mij dpkg -l wel degelijk een libglib1.3-* package geinstalleerd heb:
code:
1
| ii libglib1.3-13 1.3.13-1 Unstable GLib general-purpose C library |
Maar volgens mij dwaal ik veel te ver af.
apt-get install task-kde zou toch gewoon zonder verdere bestaande dependencies moeten werken? Nog iets vreemds, apt-get install kwintv werkte ook niet, terwijl ik daar veel mensen over hoorde praten. Dat moet op die manier toch ook te installeren zijn?
Hopelijk weet iemand hier wat op..
Groeten,
Koen Roumen