[application] Plugin?

Pagina: 1
Acties:

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik heb voor iemand een vrml bestand in een internet pagina moeten verwerken. Alleen nu heb ik een probleem, het programma waarmee dit afgespeeld moet worden heeft bijna niemand op zijn/haar pc staan. Dus nu wilde ik graag iets maken zodat er, wanneer het programma niet aanwezig is, het programma direct kunt downloaden. Net zoiets als wanneer je Media Player niet op de pc hebt staan dat dan direct een download venster komt. Kan iemand me daarmee helpen?

Dit is de html code
code:
1
<embed width="648" height="532" src="model3d.wrz"></embed>

Verwijderd

javascript, van te voren checken of de plugin geinstalleerd is (net zoiets als een flash check), en zoniet dan doorverwijzen naar een download pagina.

iets in die trend dus.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je kan met JavaScript checken of een plugin al dan niet geinstalleerd is. Als hij niet geinstalleerd is zou je bijvoorbeeld de link naar de file kunnen aanbieden. Zomaar een download-dialog in iemands gezicht gooien lijkt me niet de juiste methode...
Link: http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsguide/advtopic.htm#1012507

Intentionally left blank

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 22:13
Het is eigenlijk een programma. Ik weet daar de code niet van.
code:
1
var myMimetype = navigator.mimeTypes["video/quicktime"]

Inplaats van video/quicktime moet ik zeker application/[programma naam] plaatsen

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers