Heeft iemand ervaring met de studie "nieuwe media"

Pagina: 1
Acties:

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Studie nieuwe media aan de UVA.

Is er hier iemand die deze studie doet, of er iets van weet? Op de UVA site zijn ze een beetje vaag. Ik weet al wel dat er ook een deel cultuur en geschiedenis wordt gegeven, wat mij ook wel aantrekt. Maar ik wil ook php enz. leren. kan dat daar? En klopt het dat je werk van jezelf moet laten zien om toegelaten te worden?

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

PhP? Hnmmm...lijkt me sterk. Is dat niet gewoon een vervolg/ richting van communicatiewetenschap? Vooral theorie-gericht volgens mij allemaal.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• Blaise
  • Niet online
Hmmm... ik zocht weer met mijn neus :9
Verdiepingsvak 1

Programmeren en Programmeertalen

Doel: Deze cursus heeft de bedoeling om de student (1) inzicht en ervaring te laten opdoen met het ontwerpen en implementeren van eenvoudige algoritmes, (2) kennis te laten maken met de belangrijkste basisbegrippen uit de computer-wetenschap, en (3) kennis te laten maken met enkele programmeertalen die voor het implementeren van interaktieve multimedia systemen van belang zijn.

Inhoud: Inleiding programmeren in Java. De belangrijkste principes van imperatieve en objekt-georiënteerde algoritmes en data- strukturen. Hardware/software-architektuur van computer-systemen. Complexiteitstheorie. Software-engineering. Werken met een moderne programmeer-omgeving (Visual Café). De kenmerkende eigenschappen van enkele andere programmeertalen (b.v. Max, Lingo, CGI scripts).

Praktijk: Java-programmeer practicum met concrete opdrachten (beeld en geluid generatie).
cgi? IK WIL PHP! :'(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Naar de universiteit om PHP te leren? :X :D

Programmeertalen en programmeren vormen maar een heel klein deel van een informatica studie op de universiteit. Je leert er veel meer achtergrond theorie. Simpel gezegd: iedereen boere xxx kan leren programmeren, dus bij dit soort studies gaat het veel meer om hogere zaken.

Als je PHP wilt leren: koop gewoon een goed boek ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ja ik studeer het. Je moet niet denken dat je veel praktische zooi gaat leren. Het is een universitaire studie en ondanks het feit dat er wel een grote praktische kant aan zit (voor een universitaire studie) is dit voornamelijk basic html/director e.d. Ze hebben ook niet echt heel veel leraren die van de praktische kaas gegeten hebben zegmaar.

Het is meer een culturele studie, gaat in op hoe de media gebruikt worden ontstaan zijn etc. Dus als je daarin geintresseerd bent is het zeker heel goed. Er loopt wel een aantal mensen rond dat op dat gebied zupergoed is. Maar nee geen PHP ofzo voor zover ik weet, je krijgt een beetje java en dat is het.

Is overigens een afstudeerrichting van film en televisie wetenschap.

http://www.hum.uva.nl/nieuwemedia

• Blaise
  • Niet online
Ja, die site had ik al gezien.

Maar wat kan je er verder mee? zitten werkgevers te springen om iemand die nieuwe media heeft gestudeerd? Ik kan me voorstellen dat reclameontwerpbureaus je wel zien zitten, maar verder?

sorry voor de late reply, ik had deze topic al dood gewaand...

• 2

2

Tja, het is een universitaire studie, en over het algemeen zijn werkgevers daar sowieso in geinteresseerd natuurlijk. Maar je krijgt met deze studie denk ik ook wel een goede kijk op wat er allemaal gaande is omtrent de nieuwe media, en je leert ook wel een beetje anticiperen op waar het naar toe gaat. Er is ook een groot aantal van de studenten dat een bedrijfje opgezet heeft of iets dergelijks.

Ik weet verder wel dat bij sollicitatiegesprekken mensen altijd wel heel graag van me wilden weten wat het precies allemaal inhield. Het ligt er denk ik vooral aan wat je ermee gaat doen; of je het een beetje wilt verweven in praktische zaken zoals ontwikkeling of dat je meer geinteresseerd bent in onderzoek en analyse.

Maar als jij als webdevelopertje deze studie in je zak hebt heb je denk ik wel een stapje voor bij de meesten. Hoewel ik niet denk dat je dan als webdeveloper gaat eindigen, lijkt me dat je je toch iets breder gaat orienteren. Ik zelf ben tegelijkertijd ook praktisch bezig voor me werk, en merk dat het mes aan twee kanten snijdt wat de voordelen daarvan betreft.

• Blaise
  • Niet online
Vooral leuk voor je C.V. dus... :)
Is het ook handig om je te orienteren welke onderdelen leuk zijn om mee verder te gaan, ofwel is het veelzijdig?

• 2

2

Leuk voor je CV, zo zou ik het niet willen zeggen. Als je gaat studeren en een diploma haalt is dat wel iets anders dan leuk op je CV :)

Wat ik zeg, omdat het universitair is is het altijd heel breed. Je leert niet echt een specifiek vak, je leert meer denken op een bepaalde manier, onderzoek doen, schrijven, etc. Ik denk inderdaad dat het wel handig is om te zien wat je precies in de 'nieuwe media wereld' wilt gaan doen; de informatie is vrij algemeen natuurlijk en je kan ernaast heel veel zelf doen en regelen, wat misschien specifieker is op bepaalde punten, en zo jezelf in een bepaalde richting ontwikkelen.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 17:42 schreef Blaise het volgende:
Hmmm... ik zocht weer met mijn neus :9
[..]

cgi? IK WIL PHP! :'(
Geloof me, en daar zul je ook nog wel achterkomen. PHP is een enorm lelijke taal. Programmeren wil je liever leren in Java. Echt. (en als je dat kunt is php een koekje).
Pagina: 1