Toon posts:

Lexmark Z33 (usb) printer delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een lexmark z33 gekocht ik wou hem delen op 2 computers maar het wil niet :( ik heb op beide pc's XP(prof) staan. ik heb hem al helemaal geinstaleerd op de pc waar hij aanhangt maar als ik hem dan op die andere wil identificeren begint hij te zeuren kan iemand me helpen:?:?

mijn dank zal groot zijn!!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Waarover zeurt hij dan?
En werkt de rest van je netwerk wel (bestanden delen bijv.)

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Hoe installeer je die printer dan op die andere winXP bak??

Als het goed is werkt het als volgt:
• Printer delen op server
• Printer installen op client: mbv wizard "Printer Toevoegen" in het scherm "Printers en ..."

Oh ja, "dan begint ie te zeuren" is niet echt duidelijk |:( , voor een gericht antwoord zal je toch ff moeten zeggen welke meldingen je krijgt.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Misschien een domme vraag hoor, maar had ge al aangegeven da ge diene printer wilt delen met uw netwerk???

(eigenschappen, printers, delen???)

Verwijderd

Topicstarter
hij begint te zeuren over een inf bestand maar welke het is geeft ie niet aan hij zegt kan een benodigd *.inf bestand niet vinden verder voor de rest doet het hele netwerk het internet gedeeld bestanden delen alles ik snap niet hoe het kan ik heb de printer al gedeeld enzo

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Moet je de driver CD-rom erin doen als hij om de printerdrivers vraagt |:(

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

gewoon op bijde pc's instaleren vanaf driverCD, of laatste drivers downloaden en die installeren.

allebei dus op LPT1, alleen na installatie op de ene delen, en op de andere pc poort veranderen in \\pc\printer

zo doe ik het ook met mijn hp710c die geen netwerk "ondersteund"

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal al gedaan als ik de cd wil intstaleren op de andere pc zegt hij dat hij de printer niet kan vinden en sluit hij de instalatie af :r
en als hij om de drivers vraagt en ik doe de cd erin zegt hij bestand fout en stopt hij ook :r
het is een printer op de USB poort ik weet niet of dat wat uitmaakt ?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel even iets verduidelijkt, probeer zo duidelijk mogelijk te zijn bij het aankaarten van je probleem, dat werkt in je eigen voordeel.

Lees trouwens ook dit topic eens:
[topic=235023]

Ook iemand die een probleem had met het delen van een USB printer, misschien dat dezelfde oplossing voor jou ook werkt:
Op maandag 24 september 2001 16:20 schreef Racetows het volgende:
Ik heb 't gevonden. In de printersoftware moest 'Controle van gedeelde printers toestaan' aangevinkt worden:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/w.vanenter/tweakers/printer.jpg
Pagina: 1