Toon posts:

[Macintosh] Post hier je vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je vragen heb over Apple/Mac dan kan je ze hier posten, ik hoop dat ik er ook wat van leer.
/me denkt eigelijk dat niemand hier iets post :)

Hier mijn n00b vragen:

- Heb je ook een soort van dualboot zodat je uit MacOS X en MacOS 9 kan kiezen ?

- gaat er ook 133mhz ram in de imac g3 ?

- komtie:
mijn broer is server (win98se). die pc is gekoppeld aan z'n laptop (win2000 pro) en mijn pc (win98se en soms 2000 pro). wij delen Sonera kabelinternet. Nu hebben we een hub. Mijn broer beweerd dat als ik mijn imac koop dat we dan een 300,- router moeten kopen om ook met de imac kabelinternet te kunnen delen. is dat waar? hoe kan het anders nog meer?

Alvast bedankt ;)
en post je vragen ;) !

• bitbasher
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 21:46

bitbasher

meh

Op woensdag 20 februari 2002 17:20 schreef Amin het volgende:
- Heb je ook een soort van dualboot zodat je uit MacOS X en MacOS 9 kan kiezen ?
why? OSX ondersteund al OS9 :z
niet dat ik weet... welke G3 iMac heb je?
mijn broer is server (win98se). die pc is gekoppeld aan z'n laptop (win2000 pro) en mijn pc (win98se en soms 2000 pro). wij delen Sonera kabelinternet. Nu hebben we een hub. Mijn broer beweerd dat als ik mijn imac koop dat we dan een 300,- router moeten kopen om ook met de imac kabelinternet te kunnen delen. is dat waar? hoe kan het anders nog meer?
heb ook een iMac 266 MHz, 2 PCs en een lappie, allemaal via een 100 piek hubje en een Linux server/router/firewall op kabel internet. 300 piek is dus een beetje overdreven

.

Verwijderd

klopt, je zit in het verkeerde deel: zoiets lijkt in NOS te horen.

Verwijderd

Topicstarter
edit: ik had eerst een topic over mb ram in de mac gepost in NOS maar hij werd gemoved naar HA, en ik heb er dus van geleerd ;).
Op woensdag 20 februari 2002 17:45 schreef bitbasher het volgende:

[..]

why? OSX ondersteund al OS9 :z
[..]

niet dat ik weet... welke G3 iMac heb je?
1.MacOS X vind ik lelijke interface hebben. En alsnog, ik wil MacOS 9 ook meegemaakt hebben in mijn leven :) :+.

2. ik heb nog niets :'(. Maar ik ga een iMac 600mhz/256 kopen (de nieuwe versie, vers van Apple© store :) ). Er zit standaar al 100mhz ram in..
en btw: als ik 133mhz ram erin kan doen, werkt het dan als 100 of lekker 133mhz ?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 20:16

boesOne

meuh

en btw: als ik 133mhz ram erin kan doen, werkt het dan als 100 of lekker 133mhz ?
Dat gaat op 100 mhz lopen.. Vaak lukt dat wel met pc133 dimms.. koop geen te cheapo latjes !

Ik zou maar vast wennen aan de osx gui ! :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ligt eraan wat je met je comp doet. Ik heb nog steeds OS9(logisch met mijn specs ;)) maar dat voldoet nog steeds perfect aan mijn eisen.

En waarvoor koop je niet gelijk se nieuwe iMac:?

kleurbleur.nl

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Er is een soort dual boot optie op de Mac, bij de installatie van MacOS X wordt naast X ook 9.2 geïnstalleerd. Als je programma's start die alleen onder 9 kunnen draaien, dan wordt "Classic" geladen, de eigenlijke 9 versie, als een proces van X.
Je kunt echter ook opstarten met alleen 9, dan moet je in de voorkeuren aangeven dat je een andere map kiest van de opstart schijf, namelijk de 9 versie.
Je kunt dus niet zoals op de PC bij het booten aangeven welke versie je wilt draaien, je moet eerst opgestart zijn, om daarna door middel van een herstart de andere versie te starten. Dus ook als je weer terug wilt naar X moet je dat via de voorkeuren doen.
Overigens moet ik nog steeds af en toe met 9.2 opstarten, omdat mijn negatief scanner niet werkt in "Classic", ook sommige andere programma's werken gewoon niet in "Classic" dus dan moet je wel booten met 9.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:26 schreef furean het volgende:
Ligt eraan wat je met je comp doet. Ik heb nog steeds OS9(logisch met mijn specs ;)) maar dat voldoet nog steeds perfect aan mijn eisen.

En waarvoor koop je niet gelijk se nieuwe iMac:?
Het wordt mijn eerste macintosh computer. ik raak niet zo vaak macs aan enzo en ik wil vanaf nu voor altijd met mac werken ;). Ik wil eerst een beetje kennismaken met macos enzo want ik weet er echt niets van. En de nieuwe imac vind ik een beetje duur. het is het misschien wel waard maar ik vertrouw 't niet zo. Het is nog hartstikke nieuw, maar voor het kennismaken zal een g3 600 genoeg zijn dus waarom niet ?

Andervle thanks voor je info, effies F1 bij me mac straks en hopen dat er een tutorial voor dat "dualboot" bij staat.

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
heeft Windows XP net als Windows 2000 en NT4 ook services voor macintosh ?

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Verwijderd

Topicstarter
zo'n oudere imac g3 is toch wel eerrg stil.. heeftie wel een ventilator ? soms zit ik 8 uur achter elkaar op deze pc, kan dat ook eigelijk met de imac ?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[apple-newbie-alert] >:)

Kennis heeft een powermac 5500, met 1 pci slot. In dit slot zit al een usb kaartje voor printer en scanner. Nou wil hij er een netwerkkaart in hebben voor kabelinternet. Ik zag dat het modem in een communicationslot zit, waar in theorie ook netwerkkaarten in kunnen? Hoe heet zoiets en waar kan ik het vinden?

Ik weet ook dat er usb->ethernet converters zijn, dit is het laatste redmiddel zeg maar. :P

Verwijderd

okee, ik heb wel een Mac vraag. Ik wil een Mac kopen (powermac denk ik) maar gebruik mijn pc ook om TV te kijken.

Hoe kan ik TV kijken op mijn Mac? :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor de powermac heb je ook wel TV-kaarten hoor ;) !

Maar ik heb hier gewoon lekker een tv tegenover mijn bed, en naast mijn tv zit mijn pc, en achter mijn pc zit ik en naast mij zit mijn bed.. alles lekker bij elkaar ;) !

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 10:55 schreef Tele het volgende:
[apple-newbie-alert] >:)

Kennis heeft een powermac 5500, met 1 pci slot. In dit slot zit al een usb kaartje voor printer en scanner. Nou wil hij er een netwerkkaart in hebben voor kabelinternet. Ik zag dat het modem in een communicationslot zit, waar in theorie ook netwerkkaarten in kunnen? Hoe heet zoiets en waar kan ik het vinden?

Ik weet ook dat er usb->ethernet converters zijn, dit is het laatste redmiddel zeg maar. :P
Als het goed is is dat een nubus slot (zoiets als pci zegmaar). Je kan netwerkkaarten krijgen met een nubus aansluiting :).

Verwijderd

Topicstarter
vraag:
is het zo dat de nieuwe Apple Pro Mouse een klik heeft die heel erg groot is ? Dus over je hele handpalm en vingers enzo ?

EDIT:
Wat is de goedkoopste applestore die jullie kennen (met link graag) ?

thanks

Verwijderd

Topicstarter
^^kick^^

Verwijderd

Als je vragen heb over Apple/Mac dan kan je ze hier posten, ik hoop dat ik er ook wat van leer.

Hier mijn n00b vragen:

- Ja, dat kan. Volgens mij kun tijdens het booten de alt toets ingedruk houden. Dan krijg je een menu.

- Nee, dit kan de Imac volgens mij niet aan. Helaas moet je het dus doen met 100Mhz...

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net gelezen ergens dat het wel kan, maar alleen met de nieuwere imacs, die met de sleuf-cdplayer (350mhz+).

en uh:

als ik genoeg van die 15" krijg.. is er dan een converter of iets zodat ik een 19" erop kan doen :) ? Ik heb gehoord dat het alleen als "mirror" kan.. wat is dat ?

• paella
  • Laatst online: 15-02 21:22
Op vrijdag 22 februari 2002 11:19 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

- Ja, dat kan. Volgens mij kun tijdens het booten de alt toets ingedruk houden. Dan krijg je een menu.
Dat is volgens mij alleen als X en 9 op twee aparte partities staan. Niet zo uit de doos dus.

Ik draai overigens OS X (10.1.3) en OS 9 (9.2.2) op zo'n mooi iBookje 600MHz met DVD/CDRW combo. Naast mijn 3 Windows machines natuurlijk. :)

Verder ben ik systeembeheerder over (naast een hoop windows) een stuk of 100 iMacs en wat iBooks en Powerbooks G4 (jaja, die mooie titaniums).

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf twee vragen opgelost.
In de g3 imacs kan er zowel pc100 als pc133 mhz ram in dus dat is goed.

en op de g3 imac kan ook een externe monitor maar de garantie vervalt als je dat doet.

maar wat is een "mirror" of volgens mij is het: wat doe je als je een monitor als "mirror" gebruikt ?

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op vrijdag 22 februari 2002 11:54 schreef paella het volgende:

[..]

Dat is volgens mij alleen als X en 9 op twee aparte partities staan. Niet zo uit de doos dus.

Ik draai overigens OS X (10.1.3) en OS 9 (9.2.2) op zo'n mooi iBookje 600MHz met DVD/CDRW combo. Naast mijn 3 Windows machines natuurlijk. :)

Verder ben ik systeembeheerder over (naast een hoop windows) een stuk of 100 iMacs en wat iBooks en Powerbooks G4 (jaja, die mooie titaniums).
Patser (nofi) maar ok je Ibookje is mooi.

[disclaimer]
we kennen elkaar en Paella was van de week bij me met zijn Ibookje vol DivX-en :)
[/disclaimer]

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• paella
Op vrijdag 22 februari 2002 23:08 schreef Amin het volgende:
en op de g3 imac kan ook een externe monitor maar de garantie vervalt als je dat doet.
Waar haal je die onzin vandaan??? Op de laatste iMacs zit een hele normale VGA uitgang. Klepje weghalen achter en je kan erbij. Niets garantie die wegvalt. Dit geldt alleen voor de latere iMacs trouwens, de blauwe 500Mhz in het bijzonder, daar weet ik het zeker van.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03

themaxter

Bugged..

Op vrijdag 22 februari 2002 23:08 schreef Amin het volgende:
Ik heb zelf twee vragen opgelost.
In de g3 imacs kan er zowel pc100 als pc133 mhz ram in dus dat is goed.

maar wat is een "mirror" of volgens mij is het: wat doe je als je een monitor als "mirror" gebruikt ?
Dat mirror houdt in, dat je het extra beeldscherm niet als 2e monitor (dual), maar als 'spiegel' van de ander monitor gebruikt, heeft dus hetzelfde beeld...

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op vrijdag 22 februari 2002 23:29 schreef paella het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan??? Op de laatste iMacs zit een hele normaal VGA uitgang. Klepje weghalen achter en je kan erbij. Niets garantie die wegvalt. Dit geldt alleen voor de latere iMacs trouwens, de blauwe 500Mhz in het bijzonder, daar weet ik het zeker van.
Die VGA aansluiting zit alleen op de DV (Digital Video) modellen, dit zijn de wat duurdere versies van de iMacs. Ket klopt dat dit bij de latere iMacs is, er bestonden eerst nog geen DV modellen.

• paella
Op vrijdag 22 februari 2002 23:36 schreef themaxter het volgende:

[..]

Die VGA aansluiting zit alleen op de DV (Digital Video) modellen, dit zijn de wat duurdere versies van de iMacs.
Wat apple op dit moment nog aan G3 iMac verkoopt (Indigo, 999 Euro, Graphite en Snow (1199 Euro) heeft allemaal een VGA uitgang erop. Check de Apple Store maar. Allemaal Firewire ook nog. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 23:31 schreef themaxter het volgende:

[..]

Dat mirror houdt in, dat je het extra beeldscherm niet als 2e monitor (dual), maar als 'spiegel' van de ander monitor gebruikt, heeft dus hetzelfde beeld...
paela: thanks!

Maar als ik bijvoorbeeld een imac g3 heb (15" dus) en ik koop een 19" iiyama vm pro 19" kan ik dan wel de resolutie naar 1600x1200 of 1280x1024 veranderen ipv 1024x768 op z'n hoogst ? anders heb je er niet veel aan he..

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op zaterdag 23 februari 2002 11:54 schreef Amin het volgende:

[..]

paela: thanks!

Maar als ik bijvoorbeeld een imac g3 heb (15" dus) en ik koop een 19" iiyama vm pro 19" kan ik dan wel de resolutie naar 1600x1200 of 1280x1024 veranderen ipv 1024x768 op z'n hoogst ? anders heb je er niet veel aan he..
Wat ik me nog kan herrineren, kan je mac 1280x1024 draaien,
andere instellingen, kan je gewoon niet maken, dacht ik...

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:42

KroeT

[...]

Hoei. Ik heb het foldertje binnen met de nieuwe iMac en de iPod. Ik ga de laatste iig halen, een plezant dingetje al zeg ik t zelf :)

133 MHz past prima in een 100 MHz bussed iMacje

Grote muis klikt met vingers of hele hand, je kan de zwaarte instellen van de klik

Oude iMacs hadden modificaties nodig voor extra monitor, nieuweren niet meer.

XP heeft gewoon nog Appletalk drivers enzo, net als 2k.

Peace is not simply the absence of war.

• Foxke
  • Niet online
Ik heb vorige week die nieuwe imac besteld (dvd combo drive)

Nou is mijn vraag: Kan ik bv. een dvd film op de tv bekijken als ik em afspeel via de mac?
Want er zit geen tv-out op :(

Zijn hier converters voor ofzow :?

Verwijderd

ja, via Firewire. Ik ken alleen dure spullen hier voor waarvan TV out een kleine extra optie is.

Verwijderd

De nieuwe i-mac heeft wel degelijk een tv out!!

Hier is wel een speciaal kabeltje voor nodig om naar svideo te gaan.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op zondag 24 februari 2002 00:46 schreef KroeT het volgende:
Hoei. Ik heb het foldertje binnen met de nieuwe iMac en de iPod. Ik ga de laatste iig halen, een plezant dingetje al zeg ik t zelf :)

XP heeft gewoon nog Appletalk drivers enzo, net als 2k.
Het foldertje binnen? Waar bestel je die dan? 8-)

XP Appletalk drivers? Hoe install ik die dan? En is het ook andersom mogelijk? Dus Windows protocol op een apple zetten, zodat je je apple overal aan een windows netwerk kunt hangen?

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 14:42 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

XP Appletalk drivers? Hoe install ik die dan? En is het ook andersom mogelijk? Dus Windows protocol op een apple zetten, zodat je je apple overal aan een windows netwerk kunt hangen?
Met MacOS X is dat mogelijk (zonder extra dingen te installeren, maar Sharity is wel erg relaxed voor dit op MacOS X)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 23:56 schreef themaxter het volgende:

[..]

Wat ik me nog kan herrineren, kan je mac 1280x1024 draaien,
andere instellingen, kan je gewoon niet maken, dacht ik...
Ik snap het niet, kan je nog een keer uitleggen :P ?

[..]

Kan je halen bij de Dixons :) of een andere macboer.

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op zondag 24 februari 2002 15:41 schreef Amin het volgende:

[..]

Ik snap het niet, kan je nog een keer uitleggen :P ?
[..]
Bij een mac kan je de resolutie in een regelpaneel aanpassen, maar bij de imac heb je daar maar 2 keuzes: 1024 x 768 en 1280 x 1024.

• paella
Op zondag 24 februari 2002 16:49 schreef themaxter het volgende:

[..]

Bij een mac kan je de resolutie in een regelpaneel aanpassen, maar bij de imac heb je daar maar 2 keuzes: 1024 x 768 en 1280 x 1024.
Het is erger: 1024x768 en 800x600 als ik me niet schromelijk vergis.

• paella

[..]

OS X kan dat out-of-the-box.

• Skate2000
Op zondag 24 februari 2002 17:14 schreef paella het volgende:
OS X kan dat out-of-the-box.
Dit is echt heel zeker? Dus gewoon een ibookie aan een windows netwerk hangen, inloggen op een domein. Kunnen internetten. Elkaar kunnen zien op een netwerk, printen. Echt alles?

klinkt té mooi 8-)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op zondag 24 februari 2002 17:13 schreef paella het volgende:

[..]

Het is erger: 1024x768 en 800x600 als ik me niet schromelijk vergis.
en je vergist je niet hoor 1024*768 is de maxx

Verwijderd

kun je goed DivX kijken op een mac G3?

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 19:21 schreef Multipla het volgende:
kun je goed DivX kijken op een mac G3?
DivX? Met de nieuwste versie van de Quicktime plugin wel alleen moet het geluid wel mp3 format zijn.

(zoek maar eens op http://www.versiontracker.com/macosx/ )

DivX is leuk maar 3ivX en MPEG 4 lijkt me leuker :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 19:17 schreef leon1 het volgende:

[..]

en je vergist je niet hoor 1024*768 is de maxx
1024x768 / 75z
800x600 / 90hz (bijna zeker)
640x480 / 105hz
edit:
en dus geen 1280x1024 (tenminste, het staat niet op de site of heb je ook unlock modes ofzo?).

• Skate2000
Het is toch wel mogelijk om gewone DivX'jes te zien?

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 23:35 schreef Skate2000 het volgende:
Het is toch wel mogelijk om gewone DivX'jes te zien?
als er gebruik is gemaakt van mp3 of ander quicktime compatible format voor geluid, ja.

• paella
Op zondag 24 februari 2002 19:06 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

Dit is echt heel zeker? Dus gewoon een ibookie aan een windows netwerk hangen, inloggen op een domein. Kunnen internetten. Elkaar kunnen zien op een netwerk, printen. Echt alles?

klinkt té mooi 8-)
MacOSX draait Samba (dat Unix softwareding). Dus alles wat daarmee kan, kan OSX ook. En volgens mij kan Samba dat allemaal ja. Mooi he, als het waar is? :)

• Skate2000
Zekers.. ik moet toch maar eens gaan sparen denk ik.. whoow.. :) Jullie hebben me helemaal enthousiast gemaakt.

Is er geen manier om een apple (Imac bijvoorbeeld) een maandje op proef te krijgen? Dat je er dus gewoon software op kunt zetten, mag klooien, en kijken wat je er van vindt?

Zijn daar bedrijven voor? Bij Dixons doen ze het iig niet :(

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 18:21 schreef Skate2000 het volgende:
Zekers.. ik moet toch maar eens gaan sparen denk ik.. whoow.. :) Jullie hebben me helemaal enthousiast gemaakt.

Is er geen manier om een apple (Imac bijvoorbeeld) een maandje op proef te krijgen? Dat je er dus gewoon software op kunt zetten, mag klooien, en kijken wat je er van vindt?

Zijn daar bedrijven voor? Bij Dixons doen ze het iig niet :(
ik ga 2e hands er een kopen, mischien ook een idee voor jouw?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit eens een paar winkels gezien waar je imacs kon huren (niet om te gamen/testen maar voor showdinges). Maar dat is volgens mij best wel duur, schat zo'n 130 per week dus schiet je niet heel veel mee op.
Beste manier is om naar Primafoon te gaan en vragen of je even mag testen enzo...

Verwijderd

Topicstarter
vraag:

Als ik een imac g3 koop bij dixons :P maar macos (9/X) is nederlandstalig, is er dan een manier om 'm te "updaten" naar een engelstalige ? Of kost het geld (en hoeveel?).

alvast bedankt ;) !

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op maandag 25 februari 2002 21:15 schreef Amin het volgende:
vraag:

Als ik een imac g3 koop bij dixons :P maar macos (9/X) is nederlandstalig, is er dan een manier om 'm te "updaten" naar een engelstalige ? Of kost het geld (en hoeveel?).

alvast bedankt ;) !
Bij Mac OS X is hetzo, dat alle talen erop staan, kan kiezen bij de installatie, maar weet niet meer hoe dat bij mac os 9 zit...

• Skate2000
YOU GUYS!! Ik heb goed nieuws, ik kan deze week waarschijnlijk een Apple van iemand lenen. Hij's al wel een paar jaar oud, maar Photoshop 5 schijnt er prima op te draaien.. :P Jippie.. binnenkort dus mijn eerste MacOs ervaringen.

Ik zal mijn vragen natuurlijk nog steeds in dit topic blijven stellen.. Keep it up! 8-)

Maar om nog ff terug te komen op dat Tweedehands kopen.. dat wil ik niet, omdat ik dan met een redelijk oud beestje zit, of niet? Daar kan ik dan waarschijnlijk geen MacOs X op installeren, iets wat ik toch wel graag wil, omdat ik 'm veel in Windows omgevingen zal gaan gebruiken. :)

• paella
Op maandag 25 februari 2002 22:16 schreef themaxter het volgende:

[..]

Bij Mac OS X is hetzo, dat alle talen erop staan, kan kiezen bij de installatie, maar weet niet meer hoe dat bij mac os 9 zit...
Bij OS9 is dat niet het geval. OSX is idd multi-taal

• Ludewig
  • Niet online
Nog wat opmerkingen:

Een iBook gebruikt SODIMMs en geen gewone SDRAMs, er is ook maar 1 slot, dus koop meteen een flinke DIMM.

Appletalk zit niet in XP: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q305989

SMB(=netbeui) werkt momenteel niet echt super op MacOS X. Sharity is gratis voor studenten/scholieren, dus dat zal voor veel mensen hier een goede oplossing zijn. Je kan ook Samba proberen, maar dan zit je meteen tot de ellebogen in Unix.

Divx werkt voor geen meter op mijn G3/266. Ik denk dat het minimaal een 500 mhz G3 nodig heeft. Het is wel wat geklooi op de Mac en niet alle Divx's schijnen te werken.

Er is maar 1 nederlandse Apple Store, die zit op internet: http://www.apple.com/nlstore. In Amerika zijn er ook echte winkels die zo heten. Verder zijn er dealers zoals Dixons en Primafoon. Als student krijg je korting bij de online Apple store.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op dinsdag 26 februari 2002 00:10 schreef Skate2000 het volgende:
YOU GUYS!! Ik heb goed nieuws, ik kan deze week waarschijnlijk een Apple van iemand lenen. Hij's al wel een paar jaar oud, maar Photoshop 5 schijnt er prima op te draaien.. :P Jippie.. binnenkort dus mijn eerste MacOs ervaringen.

Ik zal mijn vragen natuurlijk nog steeds in dit topic blijven stellen.. Keep it up! 8-)

Maar om nog ff terug te komen op dat Tweedehands kopen.. dat wil ik niet, omdat ik dan met een redelijk oud beestje zit, of niet? Daar kan ik dan waarschijnlijk geen MacOs X op installeren, iets wat ik toch wel graag wil, omdat ik 'm veel in Windows omgevingen zal gaan gebruiken. :)
Als je een tweedehands G4 op de kop kan tikken, heb je gewoon een uitstekende computer, waar je zonder probleem Mac OS X op kan draaien, heb daar ervaring mee, heb hier een G4 350 mhz staan....

Verwijderd

Topicstarter
Eerst dacht ik ook al aan een tweedehands mac maar omdat het mijn eerste mac (os dus ook) word, ben ik bang dat ik de helpdesk wel eens kan gebruiken, en als ik er later spijt van krijg ofzo kan ik tenminste niet zeggen: had ik maar een nieuwe gekocht :P.

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op dinsdag 26 februari 2002 14:26 schreef Amin het volgende:
Eerst dacht ik ook al aan een tweedehands mac maar omdat het mijn eerste mac (os dus ook) word, ben ik bang dat ik de helpdesk wel eens kan gebruiken, en als ik er later spijt van krijg ofzo kan ik tenminste niet zeggen: had ik maar een nieuwe gekocht :P.
Kijk anders is op www.tweedehandsmac.nl kan je een tweedehands kopen, vaak met garantie!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:35 schreef themaxter het volgende:

[..]

Kijk anders is op www.tweedehandsmac.nl kan je een tweedehands kopen, vaak met garantie!!
ik heb de hele site al afgezocht naar powermacs, imacs etc etc.. maar de meeste imac zijn van die oude 233 modellen enzo...
Pagina: 1