mogelijkheden met draadloos netwerk over 500-700m?

Pagina: 1
Acties:

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:27

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ik had dus ff een vraagje over draadloze netwerken. Een vriend van me die woont hemelsbreed ongeveer 500-700 meter verderop (over straat is het uiteraard verder) Het leek ons nou wel gaaf om een draadloos netwerkje aan te leggen.. Maar aangezien ik een totale n00b ben met draadloze netwerken wou ik graag weten wat de mogelijkheden hiermee zijn..

Dus bijvoorbeeld snelheden van het netwerk, prijzen, moeilijk/makkelijk te configureren, veiligheid, gebruiksvriendelijkheid enzovoorts.. Ik heb de search al wel gebruikt maar niet echt iets gevonden.. thanx!

superB

Verwijderd

ik weet wel dat het bestaat alleen het zal echt tussen de 5 a 10 duizend gulden gaan kosten

• inXs
  • Laatst online: 00:27

inXs

known as inXs

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 17:21 schreef freebie het volgende:
ik weet wel dat het bestaat alleen het zal echt tussen de 5 a 10 duizend gulden gaan kosten
* inXs moet ff slikken

superB

• campr112
  • Laatst online: 10-07 17:38
Je kan dus wel meer dan 30 Km overbruggen met 802.11b (Ook wel wavelan genoemd) Daarvoor heb je een richtantenne nodig. Die dingen zijn meestal zo rond de $1000, maar je kan er ook een maken van een busje pringles:

http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

Heel grappig, en goedkoop... Hiermee zou je een afstand van 10 mijl , zo'n 16Km mee kunnen overbruggen. Genoeg voor je?

Be more, use Linux.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op woensdag 20 februari 2002 17:21 schreef freebie het volgende:
Kan veel goedkoper....
Met een straalverbinding doe het zelf pakket ...ja john het is geweldig :)

edit:

Oh ja ,daar staat voor fl 400 a 500 gulden.

• campr112
  • Laatst online: 10-07 17:38
Sorry, zal de gestelde vragen effe beantwoorden:

Dus bijvoorbeeld snelheden van het netwerk, prijzen, moeilijk/makkelijk te configureren, veiligheid, gebruiksvriendelijkheid enzovoorts.. Ik heb de search al wel gebruikt maar niet echt iets gevonden.. thanx!

Snelheid: 11Mbit
Prijzen: Voor 2x PCI->PCMCIA en 2x 802.11b kaartjes ben je klaar. Oh ja, je moet nog 2 bussen Pringles kopen ;-)
Makkelijk te configureren.
Veiligheid? WEP met 128 Bits... Je kan er ook nog een IPSec verbinding overheengooien.. Nog beter.
In San Francisco hebben ze zelfs al een publiek netwerk gebouwt met die 802.11b standaard...

Be more, use Linux.

Verwijderd

valt mee in prijs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1