Toon posts:

ik krijg m'n maxtor D740X niet aan de praat :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post hier op dit forum
Want ik heb een probleempje.

Ik heb zojuist m'n gloednieuwe Maxtor D740X (40 GB) van het postkantoor gehaald. Tot nu toe alles okey, maar na het aansluiten detecteerd m'n computer de schijf niet :s
maar in m'n broertjes computer (wat ik daarna heb geprobeerd) doet hij het perfect.
Aan het aansluiten kan het niet liggen want dat is vaak genoeg ge checkt, en de jumpersetting is ook goed.

wat is hier het probleem
en belangrijker nog: wat is de oplossing......

Ik heb een Pentium III 450 Mhz (schaam schaam schaam) op een Mobo met een SIS 5600 chipset

al vast thanx voor de hulp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien een biosflash, het zou kunnen dat je hdd niet ondersteund wordt door je bios.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
volgens mij heb je een redelijk oud mobo.
dus ik denk dat het aan je bios ligt, volgens mij ondersteunt ie helemaal niet zo'n (grote) schijf.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
waarschijnlijk gaat je mobo maar tot 32 gig

oplossingen:

-Maxblast installeren (zie maxtor-site); ik weet niet hoe goed dat werkt
- Bios flashen
NT/ 2000/ XP op een andere harde schijf installeren, werkt ook prima

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:56
een vriend van mij heeft een p2 400mhz en hij moest ook zijn biosflashen, en dat heeft geholpen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

yow
deze drivers moet je voor je moederbord downen
http://203.66.2.110/ftp/Drivers/IDE/5513or5571/side213.exe
deze zijn voor je chipsets, misschien dat deze het doen
en anders kan je ook nog http://www.maxtor.com/softwaredownload/main/mbplus2.exe
dit is een programma voor je harddisk (duh)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen

Ik hoop dat het nu gaat lukken

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem met mijn Maxtor, alles geprobeerd en uiteindelijk bleek dat je gewoon die jumper eraf moet halen, die is alleen voor hele oude moboŽs

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 22:38
Mobo zal geen grote hdd's accepteren.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Dat zelfde probleem heb ik ook gehad met de Maxtor :(
Ik heb de 60 gig versie, uiteindelijk een (DOS) tool (powerMax) van de site van Maxtor afgehaald, op diskette gezet en de Maxtor EINDELIJK na veel zoeken geformatteerd gekregen, ik had de schijf niet goed geformatteerd, en later zag de computer 'm niet, en toen zou ik alweer jumpers moeten verwijderen (weer terug kunnen zetten)

Wat een kl*te HD hoor die Maxtor ik ben er helemaal niet tevreden over :( Hij werkt nu wel, maar ik vindt het nog steeds een raar ding en zou er nog liever een 18 gig SCSI voor willen hebben.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Pagina: 1