ach...in een volgend leven lach je er om!
Bij mijn weten is er geen andere oplossing dan de oplossing die je zelf al had gelezen. Ik heb er in de man pages in ieder geval nooits iets over gelezen
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Verwijderd
bij mij komen gebruikers automatisch in hun homedir
of bedoel je /root == /home/$USER kun je dat niet met een symlink ofzo doen
?
ja iedereen komt natuurlijk in zijn homedir terecht, maar ik wil dat ze niet hogerop in de boom kunnen komen, dus dat hun homedir meteen voor hun de rootdir is... symlink vinnik wel aardig ideeOp woensdag 20 februari 2002 17:52 schreef DJ_PP het volgende:
bij mij komen gebruikers automatisch in hun homedirof bedoel je /root == /home/$USER kun je dat niet met een symlink ofzo doen
?
Dat kan wel, dan kom je in een 'chroot'-omgeving terecht, in de search kun je daar vast wel wat topics over vinden..Op woensdag 20 februari 2002 17:57 schreef 0siris het volgende:
ja iedereen komt natuurlijk in zijn homedir terecht, maar ik wil dat ze niet hogerop in de boom kunnen komen, dus dat hun homedir meteen voor hun de rootdir is... symlink vinnik wel aardig idee
Tis trouwens een beetje overbodig IHMO, aangezien je dan _elke_ file je je nodig hebt apart moet zetten, dus libs e.d. moet je allemaal dubbel hebben, en dat lijkt me nou niet echt handig..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Nee, zoals ik al zei is dat wat te omslachtig, zat meer aan een sshd parameter te denken die ik over het hoofd zag, maar dat zit er helaas niet in. Nou ja, dan maar wat gaan beveiligen voordat ik "vreemden" toelaatOp woensdag 20 februari 2002 18:23 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Dat kan wel, dan kom je in een 'chroot'-omgeving terecht, in de search kun je daar vast wel wat topics over vinden..
Tis trouwens een beetje overbodig IHMO, aangezien je dan _elke_ file je je nodig hebt apart moet zetten, dus libs e.d. moet je allemaal dubbel hebben, en dat lijkt me nou niet echt handig..
Pagina: 1