Toon posts:

[Java] Tekenen in een Applet met achtgrondplaatje*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het instellen van een achtergrondplaatje in een applet. Hoe doe je dat? Ik weet hoe ik een plaatje normaal kan invoegen, maar als ik dan een lijn laat tekenen, tekent die erachter! Hoe ga ik dit oplossen?

Zo beter?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

geen 'beste' en 'greetz' aub.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
AWT of Swing? Bij swing kan je nl. een LayerdPane gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier niet om swing, maar om AWT. We hebben nog geen uitleg gehad over swing, dus dat komt later nog wel!

Iemand een idee hoe je dit probleem op kan lossen?
Het probleem
Ik heb een vraag over het instellen van een achtergrondplaatje in een applet. Hoe doe je dat? Ik weet hoe ik een plaatje normaal kan invoegen, maar als ik dan een lijn laat tekenen, tekent die erachter! Hoe ga ik dit oplossen?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Voortaan even iets beter aangeven waar je topic over gaat ;) .

Hint: leg eens een kladblokpapiertje op je buro. Leg er een boek op. Zie je het papiertje nog? ;)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Je achtergrond tekenen in public void paint op g met g.drawImage, komt hier op neer-->
code:
1
2
3
4
5
public void paint(Graphics g)
{
    Image image = getImage(getCodeBase(), "jouw achtergrond");
    g.drawImage(image, 0, 0, getWidth(), getHeight(), this);
}

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dat de volgende code ervoor zorgde dat er een plaatje getekende word,
code:
1
2
3
4
5
public void paint(Graphics g)
{
    Image image = getImage(getCodeBase(), "jouw achtergrond");
    g.drawImage(image, 0, 0, getWidth(), getHeight(), this);
}

maar als ik dan een lijn doe tekenen, tekent die achter dat plaatje!

Dat was eigenlijk ook de vraag! Maar dat met getWidth() en getHeight() wist ik nog niet, thnx :) !!

Verwijderd

maar als ik dan een lijn doe tekenen, tekent die achter dat plaatje!
Hint: leg eens een kladblokpapiertje op je buro. Leg er een boek op. Zie je het papiertje nog?
Ik denk dat je de lijn tekent voordat je de achtergrond tekent! Post anders is wat code.

Verwijderd

Als je de opdracht om de lijn te tekenen pas geeft na de opdracht die het plaatje tekent, moet ie eroverheen tekenen...

(sorry voor deze enigszins bijdehand klinkende hint, maar zo hoort ut toch echt te gaan) :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 20 februari 2002 17:19 schreef Cancerman het volgende:
Het gaat hier niet om swing, maar om AWT. We hebben nog geen uitleg gehad over swing, dus dat komt later nog wel!
Wil je 10 weken vooruit lopen op je school?
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/mini/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 17:57 schreef Atari_Junkie het volgende:
Als je de opdracht om de lijn te tekenen pas geeft na de opdracht die het plaatje tekent, moet ie eroverheen tekenen...

(sorry voor deze enigszins bijdehand klinkende hint, maar zo hoort ut toch echt te gaan) :)
Hmmm, misschien wel bij de hand, maar wel de oplossing! :)Zo zie je maar weer !!!

Thnx

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
mbravenboer: Hint: leg eens een kladblokpapiertje op je buro. Leg er een boek op. Zie je het papiertje nog? ;)
Hoe achtelijk ze ook klinken, m'n hints zijn af en toe nog niet zo slecht :P .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 18:07 schreef Cancerman het volgende:

[..]

Hmmm, misschien wel bij de hand, maar wel de oplossing! :)Zo zie je maar weer !!!

Thnx
U bent welkom. De hint was overigens ook al door Wiebra & (in analoge versie ;) ) door mbravenboer gegeven...
Pagina: 1